První prototyp výkonného Volkswagenu Golf R420 byl vůbec poprvé nafocen při testech na okruhu Nürburgring.
Až teprve nedávno Volkswagen potvrdil, že do výroby vstoupí doposud nejrychlejší sériový Golf. Ten má prozatím označení R420 a nyní se světu ukázali první špionážní fotografie testovacího prototypu. Sériová verze Golfu R420 bude stát víc než klasické Erko,takže se očekává cenovka někde okolo 45 tisíc Eur.
Pod kapotou chystané novinky se objeví klasický turbodmychadlem dopovaný 2,0-litrový 4-válec s výkonem 420 koní. Veškerý výkon poputuje na obě nápravy skrze systém 4Motion a zatím není jasné, jaká převodovka bude s motorem spárována.
Prototyp je po stránce vzhledz samozřejmě založen na 300 koňovém Golfu R, ale dostal větší litá kola, přední spoiler, velké křídlo a snížený sportovní podvozek. Podle posledních zpráv očekávejme premiéru Volkswagenu Golf R420 už příští rok na autosalonu v Ženevě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?