Facelift pro malé BMW řady 1 obnáší spoustu změn, ale ve spojení s paketem M Sport vypadá auto ještě lépe.
Právě faceliftované BMW 1 M Sport bylo vyfotografováno zblízka v portugalském Lisabonu. Automobil nesl krásný modrý lak karoserie Estoril Blue a jednalo se o verzi 118d xDrive. Označení prozrazuje, že BMW bylo vybaveno pohonem všech kol a tato verze je dodávána výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou.
Ve výsledku díky pohonu všech kol vůz váží o 75 kg více než verze s pohonem zadních kol. O sílu se stará 2,0-litrový turbodieselový 4-válec s výkonem 150 koní a 320 Nm točivého momentu. S tímto motorem dovede verze 118d xDrive zrychlit z 0-100 km / h za 8,4 sekundy a rozjede se až na 210 km / h.
Prozatím je známa cenovka pro domácí trh v Německu, která činí 30,150 Eur. Za tuto sumu dostane zákazník třídveřové provedení, za druhý pár dveří zaplatí pak ve výsledku o 750 Eur víc. Nafocená verze s balíčkem M Sport vyjde na 34,550 resp. 35,300 Eur.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?