Společnost Jaguar pomalu ukončuje výrobu modelu XK a na řadu se dostává práce na novém malém sedanu s označením XE.
Prototyp Jaguaru XE byl opět zachycen při testování na Nürburgringu a mezi novinky patří to, že výsledný sériový model uvidíme již v následujících měsících. Jaguar pilně dokončuje vývoj sedanu, který půjde proti BMW řady 3, Audi A4 a novému Mercedesu C-Class. To je velké sousto a proto nesmí Jaguar nic ponechat náhodě.
Inženýři Jaguaru pracují velmi tvrdě na vytvoření solidní alternativy proti německému triu a XE je téměř připraven k odhalení. S největší pravděpodobností bude představen v říjnu na autosalonu v Paříži, do prodeje se dostane začátkem roku 2015. Další podrobnosti o modelu jsou v tuto chvíli omezené, ale lze očekávat, že Jaguar XE vyjede na nové podvozkové platformě a pod jeho kapotou se ocitne celá plejáda motorů.
Mezi ně se řadí zážehové a vznětové motory, spolu s vrcholnou motorizací, kterou je zážehový šestiválec o objemu 3,0 litru z modelu F-Type. Jaguar už potvrdil plány na výrobu ekologické varianty, která bude mít emise CO2 nižší než 100 g / km. Naopak nejsilnější model v řadě dosáhne maximální rychlosti 300 km/h.
zdroj: Jaguar
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?