Toyota se snaží odpoutat od zbytků současného stylu a nový Auris zavádí designové inovace ještě dále. Se starým Aurisem není společný ani plech.
Toyota Auris je náhradou veleslavné linie modelů Corolla, které se vyráběly od roku 1966. S příchodem Aurisu se jméno Corolla nevytratilo, ale u nás ho už nenajdeme.
První generace Aurisu je vyráběna od roku 2007 a nyní se chystá generace druhá. Toyotě se nepodařilo udržet vzhled novinky pod pokličkou (nebo pokličku sama pootevřela, těžko říci) a nyní si můžeme prohlédnout první snímky.
Vzhled se přibližuje menšímu modelu Yaris, tvary jsou mnohem více řezané, zejména zadní partie vypadají trochu chaotičtěji. Podobně řezaný je také interiér. Přístrojová deska se nachází ve tvaru orientovaném na řidiče, je tedy asymetrická.
Pod kapotou by v Evropě měly být zejména benzínové čtyřválce 1,33 a 1,6 o výkonech 99 a 132 koní. Dieselové motory zastoupí mimo vlastních motorů i dvoulitr od BMW. A samozřejmě se dočkáme i hybridní verze.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?