Chystá se souboj kapesních stíhaček? (spy)

Marek Litzman, 5. července 2007, 09:20 Google+

Ty tam jsou doby kdy 200 koní stačilo vrcholnému motoru sedanu manažerské třídy. Ještě před patnácti lety by nikdo nevěřil, že výkon tehdejšího Passatu v nejlepší motorizaci dnes strčí do kapsy kdejaká hračka.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Twingo

Twingo | foto: Renault

Sdílejte článek

Není tomu tak dávno, co byl představen Volkswagen Golf ve verzi GTI vybavený dvoulitrovým TFSI motorem. Generoval na tehdejší dobu slušných 200 koní...moment, jak na tehdejší dobu? Vždyť jsou to tři roky! Jenže za ty tři roky se věci trochu změnily. Velké rychlé sedany již mávly rukou nad hranicí pěti set koní a jdou mnohem výš, těm menším je výkon minulé M3, 343 koní, také k smíchu. Stejně se potom posunují i výkony menších vozů.

Díky tomu dnes můžeme vidět to, jak vrcholná verze Renaultu Clio má výkon téměř 200 koní, tedy stejně, jako má nejvýkonnější a o třídu (a půl) větší Octavia. Časy se mění a i ty, do kterých bychom to neřekli, začínají mít choutky na další a další koníky.

Skvělým příkladem může být třída miniaut. Nebojte, osmiválce do Chevroletu Spark či Hyundaie Atos ještě nedávají, ale jejich evropská konkurence se snaží. Tedy, o osmiválce ještě ne, ale nalívání koní do motoru jim evidentně jde dobře. V brzké době se na trhu objeví dvě zajímavá vozidla. Renault Twingo se již prodává, ale novinkám ještě není konec. Pilně se pracuje na verzi GT. Fiat 500 se začne prodávat již velmi brzy a to i ve verzi Abarth.

Výkon 150 koní má v současné době Polo GTI. Výkon 150 koní (110kW) se připravuje do o třídu menšího Twinga. Má být produkován přeplňovanou 1,2 a bude se snažit konkurovat především Fiatu 500 Abarth. Nebude to mít vůbec jednoduché, protože Abarth do toho jde zostra.

Fiat pravděpodobně umístí po kapotu motor 1,4 turbo o výkonu 150 koní (110kW). Mnohde se však spekoluje o verzi 1,6 turbo s výkonem neskutečných 180-200 koní (132-147 kW). S přibližně tunu vážícím autíčkem tak nebude mít příliš práce a o zábavu za volantem bude postaráno v obou případech. Máme se na co těšit.

Jako ochutnávka nechť poslouží toto špionážní video pořízené na slavném okruhu Nurburgring.

 

Vytisknout

Diskuze: Chystá se souboj kapesních stíhaček? (spy)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Common-rail

Spalujeme benzín, který zadírá motory?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud