Ty tam jsou doby kdy 200 koní stačilo vrcholnému motoru sedanu manažerské třídy. Ještě před patnácti lety by nikdo nevěřil, že výkon tehdejšího Passatu v nejlepší motorizaci dnes strčí do kapsy kdejaká hračka.
Není tomu tak dávno, co byl představen Volkswagen Golf ve verzi GTI vybavený dvoulitrovým TFSI motorem. Generoval na tehdejší dobu slušných 200 koní...moment, jak na tehdejší dobu? Vždyť jsou to tři roky! Jenže za ty tři roky se věci trochu změnily. Velké rychlé sedany již mávly rukou nad hranicí pěti set koní a jdou mnohem výš, těm menším je výkon minulé M3, 343 koní, také k smíchu. Stejně se potom posunují i výkony menších vozů.
Díky tomu dnes můžeme vidět to, jak vrcholná verze Renaultu Clio má výkon téměř 200 koní, tedy stejně, jako má nejvýkonnější a o třídu (a půl) větší Octavia. Časy se mění a i ty, do kterých bychom to neřekli, začínají mít choutky na další a další koníky.
Skvělým příkladem může být třída miniaut. Nebojte, osmiválce do Chevroletu Spark či Hyundaie Atos ještě nedávají, ale jejich evropská konkurence se snaží. Tedy, o osmiválce ještě ne, ale nalívání koní do motoru jim evidentně jde dobře. V brzké době se na trhu objeví dvě zajímavá vozidla. Renault Twingo se již prodává, ale novinkám ještě není konec. Pilně se pracuje na verzi GT. Fiat 500 se začne prodávat již velmi brzy a to i ve verzi Abarth.
Výkon 150 koní má v současné době Polo GTI. Výkon 150 koní (110kW) se připravuje do o třídu menšího Twinga. Má být produkován přeplňovanou 1,2 a bude se snažit konkurovat především Fiatu 500 Abarth. Nebude to mít vůbec jednoduché, protože Abarth do toho jde zostra.
Fiat pravděpodobně umístí po kapotu motor 1,4 turbo o výkonu 150 koní (110kW). Mnohde se však spekoluje o verzi 1,6 turbo s výkonem neskutečných 180-200 koní (132-147 kW). S přibližně tunu vážícím autíčkem tak nebude mít příliš práce a o zábavu za volantem bude postaráno v obou případech. Máme se na co těšit.
Jako ochutnávka nechť poslouží toto špionážní video pořízené na slavném okruhu Nurburgring.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.