Ty tam jsou doby kdy 200 koní stačilo vrcholnému motoru sedanu manažerské třídy. Ještě před patnácti lety by nikdo nevěřil, že výkon tehdejšího Passatu v nejlepší motorizaci dnes strčí do kapsy kdejaká hračka.
Není tomu tak dávno, co byl představen Volkswagen Golf ve verzi GTI vybavený dvoulitrovým TFSI motorem. Generoval na tehdejší dobu slušných 200 koní...moment, jak na tehdejší dobu? Vždyť jsou to tři roky! Jenže za ty tři roky se věci trochu změnily. Velké rychlé sedany již mávly rukou nad hranicí pěti set koní a jdou mnohem výš, těm menším je výkon minulé M3, 343 koní, také k smíchu. Stejně se potom posunují i výkony menších vozů.
Díky tomu dnes můžeme vidět to, jak vrcholná verze Renaultu Clio má výkon téměř 200 koní, tedy stejně, jako má nejvýkonnější a o třídu (a půl) větší Octavia. Časy se mění a i ty, do kterých bychom to neřekli, začínají mít choutky na další a další koníky.
Skvělým příkladem může být třída miniaut. Nebojte, osmiválce do Chevroletu Spark či Hyundaie Atos ještě nedávají, ale jejich evropská konkurence se snaží. Tedy, o osmiválce ještě ne, ale nalívání koní do motoru jim evidentně jde dobře. V brzké době se na trhu objeví dvě zajímavá vozidla. Renault Twingo se již prodává, ale novinkám ještě není konec. Pilně se pracuje na verzi GT. Fiat 500 se začne prodávat již velmi brzy a to i ve verzi Abarth.
Výkon 150 koní má v současné době Polo GTI. Výkon 150 koní (110kW) se připravuje do o třídu menšího Twinga. Má být produkován přeplňovanou 1,2 a bude se snažit konkurovat především Fiatu 500 Abarth. Nebude to mít vůbec jednoduché, protože Abarth do toho jde zostra.
Fiat pravděpodobně umístí po kapotu motor 1,4 turbo o výkonu 150 koní (110kW). Mnohde se však spekoluje o verzi 1,6 turbo s výkonem neskutečných 180-200 koní (132-147 kW). S přibližně tunu vážícím autíčkem tak nebude mít příliš práce a o zábavu za volantem bude postaráno v obou případech. Máme se na co těšit.
Jako ochutnávka nechť poslouží toto špionážní video pořízené na slavném okruhu Nurburgring.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.