Ty tam jsou doby kdy 200 koní stačilo vrcholnému motoru sedanu manažerské třídy. Ještě před patnácti lety by nikdo nevěřil, že výkon tehdejšího Passatu v nejlepší motorizaci dnes strčí do kapsy kdejaká hračka.
Není tomu tak dávno, co byl představen Volkswagen Golf ve verzi GTI vybavený dvoulitrovým TFSI motorem. Generoval na tehdejší dobu slušných 200 koní...moment, jak na tehdejší dobu? Vždyť jsou to tři roky! Jenže za ty tři roky se věci trochu změnily. Velké rychlé sedany již mávly rukou nad hranicí pěti set koní a jdou mnohem výš, těm menším je výkon minulé M3, 343 koní, také k smíchu. Stejně se potom posunují i výkony menších vozů.
Díky tomu dnes můžeme vidět to, jak vrcholná verze Renaultu Clio má výkon téměř 200 koní, tedy stejně, jako má nejvýkonnější a o třídu (a půl) větší Octavia. Časy se mění a i ty, do kterých bychom to neřekli, začínají mít choutky na další a další koníky.
Skvělým příkladem může být třída miniaut. Nebojte, osmiválce do Chevroletu Spark či Hyundaie Atos ještě nedávají, ale jejich evropská konkurence se snaží. Tedy, o osmiválce ještě ne, ale nalívání koní do motoru jim evidentně jde dobře. V brzké době se na trhu objeví dvě zajímavá vozidla. Renault Twingo se již prodává, ale novinkám ještě není konec. Pilně se pracuje na verzi GT. Fiat 500 se začne prodávat již velmi brzy a to i ve verzi Abarth.
Výkon 150 koní má v současné době Polo GTI. Výkon 150 koní (110kW) se připravuje do o třídu menšího Twinga. Má být produkován přeplňovanou 1,2 a bude se snažit konkurovat především Fiatu 500 Abarth. Nebude to mít vůbec jednoduché, protože Abarth do toho jde zostra.
Fiat pravděpodobně umístí po kapotu motor 1,4 turbo o výkonu 150 koní (110kW). Mnohde se však spekoluje o verzi 1,6 turbo s výkonem neskutečných 180-200 koní (132-147 kW). S přibližně tunu vážícím autíčkem tak nebude mít příliš práce a o zábavu za volantem bude postaráno v obou případech. Máme se na co těšit.
Jako ochutnávka nechť poslouží toto špionážní video pořízené na slavném okruhu Nurburgring.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.