Valašský jezdec Tomáš Vyvlečka se v lońské sezoně postavil na start třech podniků. Společně se spolujezdcem Vojtěchem Mudrákem a vozem Hondou Civic VTi si prožili nejednu krušnou chvilku. Přesto se však v celkovém hodnocení roku kluci radují ze 3. místa ve třídě 12.
Jak hodnotíš své loňské starty?
„V loňské sezoně jsem odjel tři závody a vždy jsme dovezli auto celé. Na Valašské rally jsme ulomili poloosu a soutěž nedokončili. Na Barum Czech Rally Zlín jsme s mým spolujezdcem Vojtěchem Mudrákem špatně spočítali okruhy na slušovické rychlostní zkoušce. Do cíle jsme odbočili o kolo dříve, než jsme měli a ze závodu nás pořadatelé vyloučili. Nastoupili jsme do nedělní etapy v rámci super rally a i díky velikému štěstí se nám podařilo dojet do cíle. Všechny starty tedy hodnotím kladně.“
V roce 2017 jsi se stal mistrem ve třídě 12, loni jsi skončil třetí, panuje u tebe spokojenost s celkovým umístěním?
„Ano, s výsledkem jsem spokojený. Jelikož jsme startovali jen na třech podnicích (Valašská rally, Barum Czech rally Zlín a Rally Vsetín), tak jsme s bronzovým stupněm vítězů ani nepočítali. Z celkového umístění mám velkou radost.“
Na letošní Barumce jste měli výlet mimo trať, přesto jste závod dokončili, co se stalo?
„Bylo to na rychlostní zkoušce Maják, kousek před cílem. Už při seznamovacích jízdách jsme se spolujezdcem Vojtou říkali, že pokud zaprší, tak to bude nebezpečné. Když jsme při ostrém závodě přijížděli do osudné pravotočivé zatáčky, viděl jsem, že už je zle. Na cestě bylo hodně bláta a nečistot a bohužel jsme byli rychlejší, než jsme měli být. Honda v zatáčce nezatočila a zamířila si to rovnou do lesa. Naštěstí se zastavila o naskládanou hromadu dřeva, ale několik klád nám zůstalo zaklíněných pod autem. Pohotoví diváci rychle přispěchali na pomoc a z hromady dřeva nás vypáčili. Tímto bych jim chtěl poděkovat, že jsme mohli pokračovat v závodě.“
Co plánuješ do nadcházející sezony?
„V letošní sezoně u mě nejspíš nedojde k žádné změně. Budu pokračovat se stejným spolujezdcem – Vojtěchem Mudrákem. Také závodní vůz zůstane totožný, a to Honda Civic VTi. Co se týká startů, kde bychom se měli objevit, tak bych chtěl závodit na domácích podnicích, které jsou, jak se říká kolem komína. Hodně mne láká start na Rally Hustopeče, ale vše se bude odvíjet od dostupných financí.“
Vzkaz fanouškům, poděkování…
„Fanouškům chci hlavně poděkovat za fandění nejen podíl tratí rychlostních zkoušek. Díky patří zvláště těm, kteří při nás stojí i když se nedaří. Největší poděkování patří Silponix Racing s Ondrou Mezihorákem za perfektní přípravu auta a bezproblémový servis. Poděkovat musím také rodině za podporu bez které by to nešlo.“
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.