Valašský jezdec Tomáš Vyvlečka se v lońské sezoně postavil na start třech podniků. Společně se spolujezdcem Vojtěchem Mudrákem a vozem Hondou Civic VTi si prožili nejednu krušnou chvilku. Přesto se však v celkovém hodnocení roku kluci radují ze 3. místa ve třídě 12.
Jak hodnotíš své loňské starty?
„V loňské sezoně jsem odjel tři závody a vždy jsme dovezli auto celé. Na Valašské rally jsme ulomili poloosu a soutěž nedokončili. Na Barum Czech Rally Zlín jsme s mým spolujezdcem Vojtěchem Mudrákem špatně spočítali okruhy na slušovické rychlostní zkoušce. Do cíle jsme odbočili o kolo dříve, než jsme měli a ze závodu nás pořadatelé vyloučili. Nastoupili jsme do nedělní etapy v rámci super rally a i díky velikému štěstí se nám podařilo dojet do cíle. Všechny starty tedy hodnotím kladně.“
V roce 2017 jsi se stal mistrem ve třídě 12, loni jsi skončil třetí, panuje u tebe spokojenost s celkovým umístěním?
„Ano, s výsledkem jsem spokojený. Jelikož jsme startovali jen na třech podnicích (Valašská rally, Barum Czech rally Zlín a Rally Vsetín), tak jsme s bronzovým stupněm vítězů ani nepočítali. Z celkového umístění mám velkou radost.“
Na letošní Barumce jste měli výlet mimo trať, přesto jste závod dokončili, co se stalo?
„Bylo to na rychlostní zkoušce Maják, kousek před cílem. Už při seznamovacích jízdách jsme se spolujezdcem Vojtou říkali, že pokud zaprší, tak to bude nebezpečné. Když jsme při ostrém závodě přijížděli do osudné pravotočivé zatáčky, viděl jsem, že už je zle. Na cestě bylo hodně bláta a nečistot a bohužel jsme byli rychlejší, než jsme měli být. Honda v zatáčce nezatočila a zamířila si to rovnou do lesa. Naštěstí se zastavila o naskládanou hromadu dřeva, ale několik klád nám zůstalo zaklíněných pod autem. Pohotoví diváci rychle přispěchali na pomoc a z hromady dřeva nás vypáčili. Tímto bych jim chtěl poděkovat, že jsme mohli pokračovat v závodě.“
Co plánuješ do nadcházející sezony?
„V letošní sezoně u mě nejspíš nedojde k žádné změně. Budu pokračovat se stejným spolujezdcem – Vojtěchem Mudrákem. Také závodní vůz zůstane totožný, a to Honda Civic VTi. Co se týká startů, kde bychom se měli objevit, tak bych chtěl závodit na domácích podnicích, které jsou, jak se říká kolem komína. Hodně mne láká start na Rally Hustopeče, ale vše se bude odvíjet od dostupných financí.“
Vzkaz fanouškům, poděkování…
„Fanouškům chci hlavně poděkovat za fandění nejen podíl tratí rychlostních zkoušek. Díky patří zvláště těm, kteří při nás stojí i když se nedaří. Největší poděkování patří Silponix Racing s Ondrou Mezihorákem za perfektní přípravu auta a bezproblémový servis. Poděkovat musím také rodině za podporu bez které by to nešlo.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.