Před nedávnem koketoval šéf továního týmu Citroën, Yves Matton, s myšlenkou návratu Sébastiena Loeba do MS v rally. Teď to ale vypadá, že Belgičanovi je jasné, že k něčemu takovému zřejmě už nikdy nedojde. Německý rallye-magazin.de přináší zajímavý rozhovor s Mattonem.
Otázka: Jak realistický je návrat Sébastiena Loeba do MS v rally?Yves Matton: Další jednorázové starty jako byl ten na letošní Rally Monte Carlo jsou letos díky překrývání se [kalendářů WRC a WTCC] nemožné. Podle mého názoru nebude nikdy připraven zúčastnit se opět kompletního mistrovství nebo být součástí nějakého továrního týmu. Líbí se mu v cestovních vozech a je mnoho dalších věcí, které chce v budoucnu dělat. Má velký výběr.
O: Krise Meeka jste po jeho chybě v Polsku veřejně silně kritizoval, je to váš styl, jak jej motivovat?YM: Člověk nemůže mluvit neustále pozitivně a vysvětlovat, jak jde vše dobře, když není spokojen. Jeho první vítězství v Argentině bylo skvělým momentem pro nás všechny. Ale co předvedl na Sardinii a v Polsku, to nebyla úroveň, kterou od něj aktuálně očekáváme. Teď spolu spolupracujeme skoro už dva roky a podobným chybám se musí vyvarovat.
Okolnosti si vyžadovaly o něco méně agresivní přístup a tak jsem to také řekl všem, ale nemělo by ho to připravit o nadšení, spíše posílit naší pozici. Také Krisovi to může pomoci. Po Polsku jsme měli dlouhý rozhovor, abychom si definovali naše cíle pro druhou polovinu sezony. Ačkoliv moje výroky byly jasnější než obvykle, tak to neznamená, že by Kris od nás neměl plnou podporu.
O: Co se Madse Ostberga týče, tak toho o něm moc neslyšíme. Jak hodnotíte jeho výkony?YM: První polovinu sezony zvládl velmi dobře a předvedl to, co od něj očekáváme: Body v hodnocení jezdců a konstruktérů. Teď ve druhé polovině dostane o něco větší volnost, aby mohl ukázat, čeho může dosáhnout, když nemusí bezpodmínečně vyjet body. To pro něj bude činit velký rozdíl a my doufáme, že teď bude moci častěji bojovat o špičková umístění.
O: Jak dlouho ještě poběží smlouvy Meeka a Ostberga?YM: Normálně o tom nemluvíme. Ale mohu potvrdit, že máme ujednání do konce roku a pak máme nějaké opce pro rok 2016.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?