Před nedávnem koketoval šéf továního týmu Citroën, Yves Matton, s myšlenkou návratu Sébastiena Loeba do MS v rally. Teď to ale vypadá, že Belgičanovi je jasné, že k něčemu takovému zřejmě už nikdy nedojde. Německý rallye-magazin.de přináší zajímavý rozhovor s Mattonem.
Otázka: Jak realistický je návrat Sébastiena Loeba do MS v rally?Yves Matton: Další jednorázové starty jako byl ten na letošní Rally Monte Carlo jsou letos díky překrývání se [kalendářů WRC a WTCC] nemožné. Podle mého názoru nebude nikdy připraven zúčastnit se opět kompletního mistrovství nebo být součástí nějakého továrního týmu. Líbí se mu v cestovních vozech a je mnoho dalších věcí, které chce v budoucnu dělat. Má velký výběr.
O: Krise Meeka jste po jeho chybě v Polsku veřejně silně kritizoval, je to váš styl, jak jej motivovat?YM: Člověk nemůže mluvit neustále pozitivně a vysvětlovat, jak jde vše dobře, když není spokojen. Jeho první vítězství v Argentině bylo skvělým momentem pro nás všechny. Ale co předvedl na Sardinii a v Polsku, to nebyla úroveň, kterou od něj aktuálně očekáváme. Teď spolu spolupracujeme skoro už dva roky a podobným chybám se musí vyvarovat.
Okolnosti si vyžadovaly o něco méně agresivní přístup a tak jsem to také řekl všem, ale nemělo by ho to připravit o nadšení, spíše posílit naší pozici. Také Krisovi to může pomoci. Po Polsku jsme měli dlouhý rozhovor, abychom si definovali naše cíle pro druhou polovinu sezony. Ačkoliv moje výroky byly jasnější než obvykle, tak to neznamená, že by Kris od nás neměl plnou podporu.
O: Co se Madse Ostberga týče, tak toho o něm moc neslyšíme. Jak hodnotíte jeho výkony?YM: První polovinu sezony zvládl velmi dobře a předvedl to, co od něj očekáváme: Body v hodnocení jezdců a konstruktérů. Teď ve druhé polovině dostane o něco větší volnost, aby mohl ukázat, čeho může dosáhnout, když nemusí bezpodmínečně vyjet body. To pro něj bude činit velký rozdíl a my doufáme, že teď bude moci častěji bojovat o špičková umístění.
O: Jak dlouho ještě poběží smlouvy Meeka a Ostberga?YM: Normálně o tom nemluvíme. Ale mohu potvrdit, že máme ujednání do konce roku a pak máme nějaké opce pro rok 2016.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.