Matton: Loeb už se nebude chtít do MS vrátit

Matton, Yves
Matton, Yves, foto: Citroën Racing
iM2 29. července 2015 19:13
Sdílej:

Před nedávnem koketoval šéf továního týmu Citroën, Yves Matton, s myšlenkou návratu Sébastiena Loeba do MS v rally. Teď to ale vypadá, že Belgičanovi je jasné, že k něčemu takovému zřejmě už nikdy nedojde. Německý rallye-magazin.de přináší zajímavý rozhovor s Mattonem.

Otázka: Jak realistický je návrat Sébastiena Loeba do MS v rally?Yves Matton: Další jednorázové starty jako byl ten na letošní Rally Monte Carlo jsou letos díky překrývání se [kalendářů WRC a WTCC] nemožné. Podle mého názoru nebude nikdy připraven zúčastnit se opět kompletního mistrovství nebo být součástí nějakého továrního týmu. Líbí se mu v cestovních vozech a je mnoho dalších věcí, které chce v budoucnu dělat. Má velký výběr.

O: Krise Meeka jste po jeho chybě v Polsku veřejně silně kritizoval, je to váš styl, jak jej motivovat?YM: Člověk nemůže mluvit neustále pozitivně a vysvětlovat, jak jde vše dobře, když není spokojen. Jeho první vítězství v Argentině bylo skvělým momentem pro nás všechny. Ale co předvedl na Sardinii a v Polsku, to nebyla úroveň, kterou od něj aktuálně očekáváme. Teď spolu spolupracujeme skoro už dva roky a podobným chybám se musí vyvarovat.

Okolnosti si vyžadovaly o něco méně agresivní přístup a tak jsem to také řekl všem, ale nemělo by ho to připravit o nadšení, spíše posílit naší pozici. Také Krisovi to může pomoci. Po Polsku jsme měli dlouhý rozhovor, abychom si definovali naše cíle pro druhou polovinu sezony. Ačkoliv moje výroky byly jasnější než obvykle, tak to neznamená, že by Kris od nás neměl plnou podporu.  

O: Co se Madse Ostberga týče, tak toho o něm moc neslyšíme. Jak hodnotíte jeho výkony?YM: První polovinu sezony zvládl velmi dobře a předvedl to, co od něj očekáváme: Body v hodnocení jezdců a konstruktérů. Teď ve druhé polovině dostane o něco větší volnost, aby mohl ukázat, čeho může dosáhnout, když nemusí bezpodmínečně vyjet body. To pro něj bude činit velký rozdíl a my doufáme, že teď bude moci častěji bojovat o špičková umístění. 

O: Jak dlouho ještě poběží smlouvy Meeka a Ostberga?YM: Normálně o tom nemluvíme. Ale mohu potvrdit, že máme ujednání do konce roku a pak máme nějaké opce pro rok 2016.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.