Martin Prokop jezdící s Fordem Fiesta RS WRC se rozhodl změnit svého dodavatele gum. Na posledním závodě s DMACKy v Portugalsku dojel sedmý. Právě v Argentině, kde se momentálně nachází, dojel vloni na pneumatikách značky DMACK čtvrtý, což je jeho nejlepší umístění ve WRC. Tento víkend se na start postaví na gumách značky Michelin, se kterými by rád jezdil až do konce sezony, s českým jezdcem si popovídal server wrc.com.
Otázka: Proč změna?Martin Prokop: S DMACKem mám dobrý vztah a pracoval jsem s nimi na vývoji nových gum, očekávali jsme ale, že se jejich výkon zlepší rychleji. Současně můžeme vidět, že Michelin s jejich gumami udělal velký krok kupředu. Moji sponzoři by mě rádi viděli v lepších pozicích a to brzy, takže jsme cítili, že to bude správné rozhodnutí.
V Argentině se Vám dříve dařilo dobře, v co doufáte letos?MP: Loňský rok byl hodně dobrý, vlastně můj nejlepší v rally, takže doufám, že budeme moci znovu odvést dobrou práci. Problémem je změna pneumatik. Od doby, kdy jsme je změnili, jsme neměli žádnou šanci je testovat, takže během rally budeme muset pracovat na set-upu. Samozřejmě pneumatiky pracuji rozdílně s tlumiči a budou vyžadovat odlišný jezdecký styl. Bude to chtít nějaký čas, abych si získal dobrý pocit. V kvalifikaci jsem se v autě necítil moc dobře. Potřebují více času.
Sezonu záhajil Martin Prokop na pneumatikách DMACK, dokončit by ji měl na Michelinech
Jaký je v nových gumách rozdíl?MP: Je to trochu jako v tenise, kde máte raketu a přesně víte, co to udělá, když trefíte míček. Když změníte raketu, tak je to pak odlišné. Možná to bude dobré, možná i lepší než ta poslední, ale potřebujete si na ní zvyknout a zjistit, jak pracuje. Tam někde se teď nacházíme - musíme si na auto a gumy zvyknout.
Jak dlouho si myslíte, že to bude trvat?MP: Myslím, že to bude OK v polovině prvního dne.
Jaká je vaše strategie pro rally?MP: Argentina je velmi těžkou rally - je zde hodně kamenů a zkoušky jsou hodně drsné. Vloni jsme se vyvarovali potížím a neměli jsme žádné problémy. Budeme se snažit dělat to samé i tentokrát.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.