Martin Prokop mění dodavatele gum, proč?

Prokop, Martin - Ernst, Michal
Prokop, Martin - Ernst, Michal, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 1. května 2013 21:40
Sdílej:

Martin Prokop jezdící s Fordem Fiesta RS WRC se rozhodl změnit svého dodavatele gum. Na posledním závodě s DMACKy v Portugalsku dojel sedmý. Právě v Argentině, kde se momentálně nachází, dojel vloni na pneumatikách značky DMACK čtvrtý, což je jeho nejlepší umístění ve WRC. Tento víkend se na start postaví na gumách značky Michelin, se kterými by rád jezdil až do konce sezony, s českým jezdcem si popovídal server wrc.com.

Otázka: Proč změna?Martin Prokop: S DMACKem mám dobrý vztah a pracoval jsem s nimi na vývoji nových gum, očekávali jsme ale, že se jejich výkon zlepší rychleji. Současně můžeme vidět, že Michelin s jejich gumami udělal velký krok kupředu. Moji sponzoři by mě rádi viděli v lepších pozicích a to brzy, takže jsme cítili, že to bude správné rozhodnutí.

V Argentině se Vám dříve dařilo dobře, v co doufáte letos?MP: Loňský rok byl hodně dobrý, vlastně můj nejlepší v rally, takže doufám, že budeme moci znovu odvést dobrou práci. Problémem je změna pneumatik. Od doby, kdy jsme je změnili, jsme neměli žádnou šanci je testovat, takže během rally budeme muset pracovat na set-upu. Samozřejmě pneumatiky pracuji rozdílně s tlumiči a budou vyžadovat odlišný jezdecký styl. Bude to chtít nějaký čas, abych si získal dobrý pocit. V kvalifikaci jsem se v autě necítil moc dobře. Potřebují více času. 

Sezonu záhajil Martin Prokop na pneumatikách DMACK, dokončit by ji měl na Michelinech

Jaký je v nových gumách rozdíl?MP: Je to trochu jako v tenise, kde máte raketu a přesně víte, co to udělá, když trefíte míček. Když změníte raketu, tak je to pak odlišné. Možná to bude dobré, možná i lepší než ta poslední, ale potřebujete si na ní zvyknout a zjistit, jak pracuje. Tam někde se teď nacházíme - musíme si na auto a gumy zvyknout.

Jak dlouho si myslíte, že to bude trvat?MP: Myslím, že to bude OK v polovině prvního dne. 

Jaká je vaše strategie pro rally?MP: Argentina je velmi těžkou rally - je zde hodně kamenů a zkoušky jsou hodně drsné. Vloni jsme se vyvarovali potížím a neměli jsme žádné problémy. Budeme se snažit dělat to samé i tentokrát.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?