Martin Prokop jezdící s Fordem Fiesta RS WRC se rozhodl změnit svého dodavatele gum. Na posledním závodě s DMACKy v Portugalsku dojel sedmý. Právě v Argentině, kde se momentálně nachází, dojel vloni na pneumatikách značky DMACK čtvrtý, což je jeho nejlepší umístění ve WRC. Tento víkend se na start postaví na gumách značky Michelin, se kterými by rád jezdil až do konce sezony, s českým jezdcem si popovídal server wrc.com.
Otázka: Proč změna?Martin Prokop: S DMACKem mám dobrý vztah a pracoval jsem s nimi na vývoji nových gum, očekávali jsme ale, že se jejich výkon zlepší rychleji. Současně můžeme vidět, že Michelin s jejich gumami udělal velký krok kupředu. Moji sponzoři by mě rádi viděli v lepších pozicích a to brzy, takže jsme cítili, že to bude správné rozhodnutí.
V Argentině se Vám dříve dařilo dobře, v co doufáte letos?MP: Loňský rok byl hodně dobrý, vlastně můj nejlepší v rally, takže doufám, že budeme moci znovu odvést dobrou práci. Problémem je změna pneumatik. Od doby, kdy jsme je změnili, jsme neměli žádnou šanci je testovat, takže během rally budeme muset pracovat na set-upu. Samozřejmě pneumatiky pracuji rozdílně s tlumiči a budou vyžadovat odlišný jezdecký styl. Bude to chtít nějaký čas, abych si získal dobrý pocit. V kvalifikaci jsem se v autě necítil moc dobře. Potřebují více času.
Sezonu záhajil Martin Prokop na pneumatikách DMACK, dokončit by ji měl na Michelinech
Jaký je v nových gumách rozdíl?MP: Je to trochu jako v tenise, kde máte raketu a přesně víte, co to udělá, když trefíte míček. Když změníte raketu, tak je to pak odlišné. Možná to bude dobré, možná i lepší než ta poslední, ale potřebujete si na ní zvyknout a zjistit, jak pracuje. Tam někde se teď nacházíme - musíme si na auto a gumy zvyknout.
Jak dlouho si myslíte, že to bude trvat?MP: Myslím, že to bude OK v polovině prvního dne.
Jaká je vaše strategie pro rally?MP: Argentina je velmi těžkou rally - je zde hodně kamenů a zkoušky jsou hodně drsné. Vloni jsme se vyvarovali potížím a neměli jsme žádné problémy. Budeme se snažit dělat to samé i tentokrát.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.