Martin Prokop jezdící s Fordem Fiesta RS WRC se rozhodl změnit svého dodavatele gum. Na posledním závodě s DMACKy v Portugalsku dojel sedmý. Právě v Argentině, kde se momentálně nachází, dojel vloni na pneumatikách značky DMACK čtvrtý, což je jeho nejlepší umístění ve WRC. Tento víkend se na start postaví na gumách značky Michelin, se kterými by rád jezdil až do konce sezony, s českým jezdcem si popovídal server wrc.com.
Otázka: Proč změna?Martin Prokop: S DMACKem mám dobrý vztah a pracoval jsem s nimi na vývoji nových gum, očekávali jsme ale, že se jejich výkon zlepší rychleji. Současně můžeme vidět, že Michelin s jejich gumami udělal velký krok kupředu. Moji sponzoři by mě rádi viděli v lepších pozicích a to brzy, takže jsme cítili, že to bude správné rozhodnutí.
V Argentině se Vám dříve dařilo dobře, v co doufáte letos?MP: Loňský rok byl hodně dobrý, vlastně můj nejlepší v rally, takže doufám, že budeme moci znovu odvést dobrou práci. Problémem je změna pneumatik. Od doby, kdy jsme je změnili, jsme neměli žádnou šanci je testovat, takže během rally budeme muset pracovat na set-upu. Samozřejmě pneumatiky pracuji rozdílně s tlumiči a budou vyžadovat odlišný jezdecký styl. Bude to chtít nějaký čas, abych si získal dobrý pocit. V kvalifikaci jsem se v autě necítil moc dobře. Potřebují více času.
Sezonu záhajil Martin Prokop na pneumatikách DMACK, dokončit by ji měl na Michelinech
Jaký je v nových gumách rozdíl?MP: Je to trochu jako v tenise, kde máte raketu a přesně víte, co to udělá, když trefíte míček. Když změníte raketu, tak je to pak odlišné. Možná to bude dobré, možná i lepší než ta poslední, ale potřebujete si na ní zvyknout a zjistit, jak pracuje. Tam někde se teď nacházíme - musíme si na auto a gumy zvyknout.
Jak dlouho si myslíte, že to bude trvat?MP: Myslím, že to bude OK v polovině prvního dne.
Jaká je vaše strategie pro rally?MP: Argentina je velmi těžkou rally - je zde hodně kamenů a zkoušky jsou hodně drsné. Vloni jsme se vyvarovali potížím a neměli jsme žádné problémy. Budeme se snažit dělat to samé i tentokrát.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?