Martin Prokop jezdící s Fordem Fiesta RS WRC se rozhodl změnit svého dodavatele gum. Na posledním závodě s DMACKy v Portugalsku dojel sedmý. Právě v Argentině, kde se momentálně nachází, dojel vloni na pneumatikách značky DMACK čtvrtý, což je jeho nejlepší umístění ve WRC. Tento víkend se na start postaví na gumách značky Michelin, se kterými by rád jezdil až do konce sezony, s českým jezdcem si popovídal server wrc.com.
Otázka: Proč změna?Martin Prokop: S DMACKem mám dobrý vztah a pracoval jsem s nimi na vývoji nových gum, očekávali jsme ale, že se jejich výkon zlepší rychleji. Současně můžeme vidět, že Michelin s jejich gumami udělal velký krok kupředu. Moji sponzoři by mě rádi viděli v lepších pozicích a to brzy, takže jsme cítili, že to bude správné rozhodnutí.
V Argentině se Vám dříve dařilo dobře, v co doufáte letos?MP: Loňský rok byl hodně dobrý, vlastně můj nejlepší v rally, takže doufám, že budeme moci znovu odvést dobrou práci. Problémem je změna pneumatik. Od doby, kdy jsme je změnili, jsme neměli žádnou šanci je testovat, takže během rally budeme muset pracovat na set-upu. Samozřejmě pneumatiky pracuji rozdílně s tlumiči a budou vyžadovat odlišný jezdecký styl. Bude to chtít nějaký čas, abych si získal dobrý pocit. V kvalifikaci jsem se v autě necítil moc dobře. Potřebují více času.
Sezonu záhajil Martin Prokop na pneumatikách DMACK, dokončit by ji měl na Michelinech
Jaký je v nových gumách rozdíl?MP: Je to trochu jako v tenise, kde máte raketu a přesně víte, co to udělá, když trefíte míček. Když změníte raketu, tak je to pak odlišné. Možná to bude dobré, možná i lepší než ta poslední, ale potřebujete si na ní zvyknout a zjistit, jak pracuje. Tam někde se teď nacházíme - musíme si na auto a gumy zvyknout.
Jak dlouho si myslíte, že to bude trvat?MP: Myslím, že to bude OK v polovině prvního dne.
Jaká je vaše strategie pro rally?MP: Argentina je velmi těžkou rally - je zde hodně kamenů a zkoušky jsou hodně drsné. Vloni jsme se vyvarovali potížím a neměli jsme žádné problémy. Budeme se snažit dělat to samé i tentokrát.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?