ROZHOVOR: A na závěr Valouškovy zpovědnice jeho osobní život. Upřímně mu vůbec nezávidím život celebrity. Stačilo mi, když mi popisoval, jak bojuje s facebookem.
Na vysvětlenou? Jen co se přihlásí, už se na něj řítí pravidelně více jak sto zpráv. Horší to je s chatem na tomto serveru, tady jej oslovuje denně necelých 400 lidí. Využili jsme příležitosti a pár otázek směřovalo i na přítelkyni Anetu.
Pojďme k tobě… Jak vypadá tvůj běžný den?„Příprava na závody, tak jak to jen jde. Potom organizace svých povinností okolo rally, aby vše dobře fungovalo. Navíc pomáhám rodičům s firmou. A taky mám své povinnosti. Rozhodně se nenudím.“
Je doba prázdnin a dovolených. Byl jsi někde na dovolené? Dovedu si tě představit, že ležíš na pláži někde v Karibiku…„Na dovolené jsem nebyl nikde. A už se letos asi nikam nedostanu. Jestli jo, tak jenom na krátkou dobu.“
O tobě je známé, že jsi hodně holdoval horským kolům. Jak jsi na tom nyní s tímto sportovním odvětvím? Zbývá ti čas ještě na jiné koníčky?„V současné době mám horské kolo jen na ježdění do kopce. Na kole jsem začal závodit v 5 letech a nikdy jsem si nepřipouštěl při sjezdu, ani při jiné disciplíně žádné riziko, že se něco může stát. Takže jsem byl takový blázen, který šel do všeho. Dnes jedu z kopce, de fakto po rovné cestě a brzdím. Mám strach, že mi upadne kolo, selžou brzdy. Mám z toho strach a i vůči škodovce se nesmí nic stát. Všechny závody, které jsem loni jezdil tak nějak hobby, tak jsem letos nejel. Už si ani nedokážu představit, že bych jezdil, protože bych měl opravdu strach. Člověk je ve velkém kontaktu se zemí, s krajinou a když se něco stane tak padáte přímo na zem. Auto mám víc pod kontrolou, než kolo. Jinak jezdím na kolečkových bruslích, hraji tenis, chodím na dva fotbalové turnaje za rok. Obecně sport.“
Co ty a holky?„Já holku mám, takže dá se říct, že mě nezajímají. Kolem rally se jich točí spousta, ale je také hodně závodníků. Když jde nějaká cérka kolem, proč bych se nepodíval, i když to mám „zakázané“.“
Jaký je Pavel z pohledu přítelkyně Anety?Aneta „Pavel je hodný, snaživý, snaží se aby vynikal ve svém sportu a dělá pro to maximum. Já bych to shrnula, Pavel je veliký gentleman když se snaží. A musím přiznat, že mu to jde dobře.“
Pavel věčně někde cestuje, jak těžké je ho zastihnout a jak tedy spolu trávíte volný čas?Aneta „My máme štěstí, že jsme ze stejného města, takže se vídáme během dnů když nejsou závody. Ale i já se snažím jezdit na závody a dělat mu oporu. Volný čas spolu trávíme sportem. Občas jdeme někam posedět s přáteli nebo do kina. Normálně jak normální lidí tráví volný čas.“
Osobní otázka pro oba… uvažujete o svazku manželském?Aneta „Já si myslím, že na to je ještě brzo,že lidi spolu můžou být i delší dobu bez svazku manželského. Myslím, že zatím jsme se tak nepoznali, abychom byli schopni spolu žít. Kdoví jaký Pája je :-) .“Pavel „Když se podívám na své vrstevníky a spolužáky, tak všichni se vdaly nebo oženili a dnes když se s nimi potkám, tak každý mi řekne, že byl čas. Já to tak beru. Prostě až přijde ten správný čas, tak potom….“
Vzkaz fanouškům…Pavel „Určitě mnoho pozdravů a poděkování za podporu nejen nás, ale obecně tomu sportu. Protože ať fandí komukoliv, tak tím jenom, že tam jsou jako diváci, tak podporují ten sport. To je dobře a za to jim moc děkuji. Trend je, že na závody jezdí míň lidí a já věřím, že se to změní a vrátí do původního stavu, že rally bude u nás fenomén.“
Vzkaz fanynkám…Aneta „Určitě ať jsou i fanynky, ať je to zajímavější…“
Díky oběma za rozhovor.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?