Po možná největším skandálu v oblasti automobilového průmyslu, týkajícím se falšování emisí naftových motorů koncernu VW se na svět dostává další šokující zpráva. Ta pro změnu týká pneumatik a jejich označení.
Nejnovější test zimních pneumatik, který provedla organizace ADAC společně se spotřebitelským institutem Stiftung Warentest totiž ukázal velmi šokující fakt... Tím je nedostatečně účinná kontrola v dodržování právních předpisů Evropské komise ze strany členských států Evropské unie. A co tím máme vlastně na mysli?
V nedávno provedeném testu přilnavosti na mokrém povrchu v kategorii pneumatik v rozměru 165/70 R14 se nejlepší zimní pneumatikou stala ContiWinterContact TS 850. Ta má na štítku EU klasifikaci C a z rychlosti 80 km/h dokáže vůz zastavit na vzdálenosti 36,2 m. Naopak nejhoršího výsledku dosáhla pneumatika asijského výrobce, která však měla taktéž klasifikaci C! Ta ale k zastavení vozu potřebovala podstatně větší počet metrů - 49,6 metrů.
„Tento extrémní příklad, rozdíl více než 13 metrů v rámci jedné klasifikace přilnavosti na mokrém povrchu na štítku EU, není v pneumatikářském průmyslu prvním případem svého druhu," řekl ke všemu Christian Koetz, vedoucí divize pneumatik pro osobní a lehké užitkové vozy ve společnosti Continental AG pro region EMEA.
V podstatě se tak jedná o to, že mnozí neevropští výrobci pneumatik si údaje na štítcích velmi přikrášlují a je s podivem, jak "dobré" hodnoty některé štítky na asijských pneumatikách uvádějí a jaké jsou jejich reálné vlastnosti. Dále by asi nejen mne zajímalo, kdo jim štítky vlastně vydává, kdo je kontroluje a zda jsou vůbec správné.
Přední evropští výrobci tak z tohoto důvodu volají po častějších kontrolách a velmi přísných pokutách. Díky nízké ceně asijských pneumatik a jejich velmi "solidním" štítkům se totiž po nich kouká velké procento kupujících. Ti si myslí, jak dobře nakoupili a že jim nehrozí žádné nebezpečí, jenže opak je pravdou...
My v redakci proto doporučujeme kupovat jen kvalitní pneu od prověřených výrobců, a to i přes to, že jejich cena je třeba i o polovinu vyšší než u levnějších asijských výrobců. Náš život je totiž nevyčíslitelný a nesmí se na naší bezpečnosti šetřit!
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?