Není to tak dávno, co divize Fiat Professional oznámila podpis dohody s Mitsubishi, která zahrnovala výrobu společného pickupu. Pokud jste si ale mysleli, že jde o v říjnu představený model Toro, pak jste se spletli. Výsledkem spolupráce je v Dubaji představený středně velký „pracant“ se jménem Fullback.
Pokud se Vám zdá, že je na fotkách Mitsubishi L200 s jinou maskou a mírně přepracovaným nárazníkem, neplete se. Úplně stejný je také interiér Fullbacku, jehož jméno je mimochodem odvozeno od posledního muže obranné linie v ragby nebo americkém fotbale.
Vedle designu byla zachována také široká paleta nabízených verzí. Základem je Single Cab s délkou 5155 mm (ložná plocha o délce 2265 mm), na něj navazuje Extended Cab s délkou 5275 mm (ložná plocha o délce 1850 mm) a vrcholem bude vyobrazený Double Cab s délkou 5285 mm (ložná plocha o délce 1520 mm). Vedle těchto tří typů kabiny bude dostupný i podvozek pro další dostavbu. Výška všech typů je 1780 mm a rozvor 3000 mm. Šířka může dosahovat až k 1815 mm a užitečná hmotnost až k 1100 kg.
Pod kapotou středovýchodního a afrického provedení bude 2.4litrový zážehový čtyřválec o výkonu 132 koní nebo 2.5litrový vznětový čtyřválec o výkonu 110 či 178 koní. Na zadní nebo všechna kola bude v obou případech přenášet sílu pětistupňová manuální nebo automatická převodovka.
V Evropě, a na některých trzích mimo ni, dojde na celohliníkový turbodiesel o objemu 2.4 litru s výkonem 150 nebo 180 koní. Poháněna budou opět zadní nebo všechna kola, tentokrát však přes šestistupňový manuál nebo pětistupňový automat se sportovním režimem (takto to skutečně uvádí Fiat).
Nováček se na trzích regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) objeví v květnu příštího roku, dostupné přitom budou tři výbavové stupně.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?