Co dělají hokejisté, když nehrají hokej? Hrají golf. A co dělají rallyáci ve volném čase? Hrají hokej. Tedy, najdou se i výjimky, které zvládají rally, hokej i golf, ale každý nemůže být Silvero. Mimochodem, až Silvestr Mikuláštík, nedej bože, jednou skončí se sportem, může se živit jako moderátor nebo licitátor. Ale zpět k hokeji. Na stadionu Luďka Čajky se včera konal již X. ročník Rally Ice Tour. Tuhle akci mám moc rád, takže jsem se tam vypravil s technikou. Zhodnocení akce samozřejmě také bude, ale pro začátek nějaké ty "cvaky".
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.