 
            Stíhačka. To je zřejmě nejvýstižnější název pro šestou část dakarského dobrodružství, v níž kamiony na trase z Tucumánu do Salty jeli „jen“ 156 měřených kilometrů.
Oproti předchozím ultramaratonským etapám, v nichž rozdíly mezi jednotlivými účastníky byly v desítkách minut či hodinách, šlo tentokrát o každou vteřinu.Po kamení nejrychleji letěl Holanďan Versluis, v cíli byl v čase 1:33:54. Druhý Nikolajev zaostal o 78 vteřin a pátý Stacey ztrácel na Nikolajeva pouhých 17 vteřin! V rychlostním průletu se neztratil v den svých narozenin ani Aleš Loprais, který dovedl svou Královnu do cíle na 9. místě se ztrátou čtyř minut a tří vteřin. V celkové klasifikaci byl Aleš Loprais původně sedmý, ovšem po dodatečné hodinové penalizaci Rusa Šibalova se posunul na šestou pozici. Na vedoucího de Rooye ztrácí hodinu a 39 minut, za třetím Nikolajevem zaostává přibližně o 32 minut. Další týmová posádka Jana Tománka drží 22. příčku.Sobota bude dakarské soutěžení půlit, je totiž dnem klidu. Pro závodníky představuje významný mezičlánek v rámci celé rallye a dosažení tohoto bodu lze považovat nejen pro nováčky za malé vítězství. Jezdci a týmy proto budou vítáni na pódiu v bivaku v Saltě se všemi poctami, na půli cesty do skutečného cíle pro ně bude uspořádána i oslava. Očekává se, že do „dakarské“ vesnice dorazí tisíce diváků, stejně jako tomu bylo loni v Tucumánu. Všichni budou mít možnost nasát atmosféru, užít si zábavu a setkat se s klíčovými osobami rallye. Pro závodníky to bude jedinečná šance k načerpání nových sil a zvýšení motivace. Ovšem těžce zkoušená technika si žádá své, takže se dá očekávat, že mechanici se v bivaku v Saltě jistě nezastaví a mohou se pustit s větší časovou pohodou do oprav téměř všeho, co se během první části závodů objevilo.A tak přejeme relaxační sobotu s milými lidmi nejen Vám, ale také našim klukům do Salty.
 
            Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
 
            Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?