Dle francouzského L’Equipe zvažuje Peugeot možnost svého návratu na Rally Dakar. Jezdcem by neměl být nikdo menší než Stéphane Peterhansel.
Peugeot má zvažovat možnost návratu na slavnou Rally Dakar, kterou francouzská značka mezi lety 1987 až 1990 čtyřikrát vyhrála, tehdy se ovšem ještě jezdilo v Africe. "Je to jedna z cest, na kterých teď pracujeme, když jsme se aktuálně zúčastnili Pikes Peak," řekl tiskový mluvčí Peugeotu pro francouzský L'Equipe.
Závodní stáj se sídlem ve Vélizy se musela z ekonomických důvodů zkraje roku 2012 narychlo stáhnout z MS ve vytrvalostních závodech (WEC) a také ze slavného závodu 24 Heures du Mans. V červnu 2013 speciál připomínající Peugeot 208 vyhrál se Sébastienem Loebem za volantem závod do vrchu Pikes Peak v novém rekordu tohoto podniku. O dalších startech tohoto ryzího speciálu, který měl 875 koní a 875 kilogramů, se také uvažuje.
S návratem na Dakar by měl Peugeot na co navazovat. Značka se lvem ve znaku zde startovala v letech 1987 a 1988 se speciálem 205 Turbo 16 a v letech 1989 a 1990 se speciálem 405 Turbo 16. Pokud by se opravdu rozhodli vrátit se do této soutěže, tak by to ale bylo nejdříve v roce 2015, nakonec nadcházející ročník začíná už za necelé dva měsíce. Dle L'Equipe by měli Francouzi zkusit oslovit rekordmana závodu, Stéphana Peterhansela. Ve Vélizy se má ale mluvit také o možnosti jet se Sébastienem Loebem.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?