VIDEO: Končí skoro roční etapa příprav na nejtěžší soutěž světa DAKAR 2013. Opět jej hostí Jižní Amerika a startuje se až 5. ledna 2013 v hlavním městě Peru. Poprvé tak bude dakarská rally startovat v nejsušším městě světa v Limě
Ve čtvrtek 27.12. se team loučil ve svém sídle s partnery, přáteli, fanoušky, příznivci a také s médii. Jediný, kdo chyběl, byl navigátor Aleše Lopraise - belgičan Serge Bruynkens, který doplní posádku až po cestě do Peru. Přítomni byli velikáni slavné rally Karel Loprais nebo třeba Ota Měřínský.
Zajímavou a novou informací je úzká spolupráce Loprais teamu a partnerství s GripTV. Společně se budeme starat o mediální podporu a co nejaktuálnější informace o každodenním dění na trati dakarské soutěže.
Pokud sledujete pozorně dění okolo teamu, určitě víte, jaký smolný byl letošní Dakar. Nové auto Tatra Jamal “Královna 69” je sice připravené, ale neodzkoušené. A tak bylo správnou volbou poslat do Peru starší vůz, kterému se skoro neřekne jinak než „Princezna 69“. Ale jak sám Aleš říká: „Co tě nezabije, to tě posílí!“. Všichni jsou nejen hodně motivování, ale i připraveni podat ten nejlepší výkon. Každý člen týmu má svou roli a si klade vysoké cíle – bojovat s absolutní světovou špičkou o vítězství v tomto nesmírně těžkém závodu.
InstaForex Loprais Team vysílá do Jižní Ameriky celkem 11 členů, což jak sami uznáte není, v porovnání s ostatními týmy a giganty jako je Kamaz nebo Team De Rooy, mnoho. Do letošního ročníku 2013 je přihlášeno 75 kamiónů, což je obrovská konkurence. Lze očekávat tvrdý souboj, různé strategie a pro vás – fanoušky to bude znamenat, že se bude na co dívat.
Celé posádce a expedici přejeme krásného Silvestra v rodinném kruhu, šťastný let, co nejméně nechtěných překvapení a technických problémů. Jsme vděčni za partnerskou podporu, fanoušky, pozornost médií a také pyšni na odvedenou práci celého soutěžního i realizačního týmu.
Zde můžete shlédnout zajímavý rozhovor s Karlem Lopraisem: http://vimeo.com/56420062
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?