VIDEO: Končí skoro roční etapa příprav na nejtěžší soutěž světa DAKAR 2013. Opět jej hostí Jižní Amerika a startuje se až 5. ledna 2013 v hlavním městě Peru. Poprvé tak bude dakarská rally startovat v nejsušším městě světa v Limě
Ve čtvrtek 27.12. se team loučil ve svém sídle s partnery, přáteli, fanoušky, příznivci a také s médii. Jediný, kdo chyběl, byl navigátor Aleše Lopraise - belgičan Serge Bruynkens, který doplní posádku až po cestě do Peru. Přítomni byli velikáni slavné rally Karel Loprais nebo třeba Ota Měřínský.
Zajímavou a novou informací je úzká spolupráce Loprais teamu a partnerství s GripTV. Společně se budeme starat o mediální podporu a co nejaktuálnější informace o každodenním dění na trati dakarské soutěže.
Pokud sledujete pozorně dění okolo teamu, určitě víte, jaký smolný byl letošní Dakar. Nové auto Tatra Jamal “Královna 69” je sice připravené, ale neodzkoušené. A tak bylo správnou volbou poslat do Peru starší vůz, kterému se skoro neřekne jinak než „Princezna 69“. Ale jak sám Aleš říká: „Co tě nezabije, to tě posílí!“. Všichni jsou nejen hodně motivování, ale i připraveni podat ten nejlepší výkon. Každý člen týmu má svou roli a si klade vysoké cíle – bojovat s absolutní světovou špičkou o vítězství v tomto nesmírně těžkém závodu.
InstaForex Loprais Team vysílá do Jižní Ameriky celkem 11 členů, což jak sami uznáte není, v porovnání s ostatními týmy a giganty jako je Kamaz nebo Team De Rooy, mnoho. Do letošního ročníku 2013 je přihlášeno 75 kamiónů, což je obrovská konkurence. Lze očekávat tvrdý souboj, různé strategie a pro vás – fanoušky to bude znamenat, že se bude na co dívat.
Celé posádce a expedici přejeme krásného Silvestra v rodinném kruhu, šťastný let, co nejméně nechtěných překvapení a technických problémů. Jsme vděčni za partnerskou podporu, fanoušky, pozornost médií a také pyšni na odvedenou práci celého soutěžního i realizačního týmu.
Zde můžete shlédnout zajímavý rozhovor s Karlem Lopraisem: http://vimeo.com/56420062
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?