VIDEO: Končí skoro roční etapa příprav na nejtěžší soutěž světa DAKAR 2013. Opět jej hostí Jižní Amerika a startuje se až 5. ledna 2013 v hlavním městě Peru. Poprvé tak bude dakarská rally startovat v nejsušším městě světa v Limě
Ve čtvrtek 27.12. se team loučil ve svém sídle s partnery, přáteli, fanoušky, příznivci a také s médii. Jediný, kdo chyběl, byl navigátor Aleše Lopraise - belgičan Serge Bruynkens, který doplní posádku až po cestě do Peru. Přítomni byli velikáni slavné rally Karel Loprais nebo třeba Ota Měřínský.
Zajímavou a novou informací je úzká spolupráce Loprais teamu a partnerství s GripTV. Společně se budeme starat o mediální podporu a co nejaktuálnější informace o každodenním dění na trati dakarské soutěže.
Pokud sledujete pozorně dění okolo teamu, určitě víte, jaký smolný byl letošní Dakar. Nové auto Tatra Jamal “Královna 69” je sice připravené, ale neodzkoušené. A tak bylo správnou volbou poslat do Peru starší vůz, kterému se skoro neřekne jinak než „Princezna 69“. Ale jak sám Aleš říká: „Co tě nezabije, to tě posílí!“. Všichni jsou nejen hodně motivování, ale i připraveni podat ten nejlepší výkon. Každý člen týmu má svou roli a si klade vysoké cíle – bojovat s absolutní světovou špičkou o vítězství v tomto nesmírně těžkém závodu.
InstaForex Loprais Team vysílá do Jižní Ameriky celkem 11 členů, což jak sami uznáte není, v porovnání s ostatními týmy a giganty jako je Kamaz nebo Team De Rooy, mnoho. Do letošního ročníku 2013 je přihlášeno 75 kamiónů, což je obrovská konkurence. Lze očekávat tvrdý souboj, různé strategie a pro vás – fanoušky to bude znamenat, že se bude na co dívat.
Celé posádce a expedici přejeme krásného Silvestra v rodinném kruhu, šťastný let, co nejméně nechtěných překvapení a technických problémů. Jsme vděčni za partnerskou podporu, fanoušky, pozornost médií a také pyšni na odvedenou práci celého soutěžního i realizačního týmu.
Zde můžete shlédnout zajímavý rozhovor s Karlem Lopraisem: http://vimeo.com/56420062
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.