V úterý 14.12.2010 proběhla v pražském HUMMER Centru za nemalého zájmu médií tisková konference Czech Dakar Teamu před Rallye Dakar 2011.
Akce se zúčastnili kompletní posádky ostrých Tater Marka Spáčila i Martina Kolomého a motorkář Jan Veselý. Po úvodním seznámení s parametry nadcházejícího ročníku nejtěžšího motoristického závodu světa odpovídali zástupci Czech Dakar Teamu na otázky související s předstartovními očekáváními, novinkami v oblasti techniky, bezpečnosti, logistiky a navigace.Marek Spáčil (pilot Tatra #509): "Během uplynulého roku jsme udělali velký krok vpřed a moc si přeji, abychom náš potenciál přetavili do dílčích i celkových úspěchů. K tomu, abychom dokázali dojet na slušném místě, musíme především dojet a to je náš hlavní cíl."Martin Kolomý (pilot Tatra #525): "I když se to zpočátku nezdálo, tak letošní rok nakonec utekl velmi rychle. Výsledky testů napovídají, že máme konkurenceschopné auto a v porovnání s loňským ročníkem i podstatně lepší startovní číslo. Nechtějte prosím po mně nějaké predikce, měli bychom především dojet."David Vršecký (kopilot Tatra #509): "Když jsem usedal do Tatry poprvé, tak jsem vůbec netušil, do čeho jdu. Po absolvování testů v Tunisu, na Slovensku a v Čechách jsem získal cenné zkušenosti, ale z Dakaru jako takového mám pořád obrovský respekt a tak je to myslím správně. Každopádně se moc těším, protože to bude úplně nová zkušenost. Jakmile se začne závodit, tak mě to zcela pohltí."Jaroslav Lamač (navigátor Tatra #525): "Letošní rok je pro mne devátou účastí na Dakaru a jsem moc rád, že jsem opět dostal příležitost navigovat závodní kamion. V Jižní Americe jsem závodil v sezóně2009, takže nejedu do neznáma, nicméně jde o Dakar a stát se může cokoliv."Jan Vodrhánek (navigátor Tatra #509): "Kdo by nechtěl zažít Dakar na vlastní kůži? Půjdeme od etapy k etapě a na konci z toho snad bude slušný výsledek."David Kilián (kopilot Tatra #525): "Kolem Dakaru a aut obecně se pohybuji již dlouho a letos konečně usednu do závodní sedačky. Jsem moc rád, že jsem tady. Auta jsou již dávno na cestě směr Buenos Aires, takže teď už je to jen a jen na nás."Jan Veselý (Yamaha #68): "Sice jsem krátce po skončení Dakaru 2010 prohlašoval, že už se tam na závodní motorce nevrátím, ale nakonec to dopadlo všechno jinak. Podstatně lepší startovní číslo a zkušenosti nasbírané během loňského ročníku mi snad pomohou ke slušnému výsledku."Na otázky moderátora tiskové konference L.Lály a přítomných novinářů odpovídal mimo jiné i technický ředitel automobilky Tatra Radek Smolka, který mimo jiné uvedl: "Jsou to nejlepší tatry, jaké kdy byly postaveny." Ostřílený dakarský matador Jiří Žák vyzdvihl navigační obtížnost celého závodu: "Dakar během uplynulých několika let podstatně zrychlil, což přináší zvýšené nároky na fyzickou odolnost i navigační schopnosti navigátorů. Právě navigátoři trpí během celého závodu nejvíce, protože v okamžiku kdy pracují s roadbookem a navigačními přístroji nevidí terén před sebou a tudíž se nedokáží připravit na průjezd přes nebezpečné terénní nerovnosti."25.prosince odlétá Czech Dakar Team do Buenos Aires, kde během posledních dvou dnů letošního roku absolvuje technické a administrativní přejímky, aby se 1.1.2011 mohl postavit na start třiatřicátého ročníku dakarské rallye, který se jede již potřetí napříč Argentinou a Chile.Czech Dakar Team by chtěl touto cestou a bez ohledu na pořadí poděkovat všem partnerům, fanouškům, zástupcům médií, rodinám a přátelům, kteří nás v průběhu roku podporovali ať již finančně, materiálně, logisticky, komunikačně nebo jakkoliv jinak. Podpora Vás všech je pro nás důležitá a uděláme maximum pro to, abychom letos uspěli. Držte nám palce. Pokusíme se Vám nabídnout maximální zpravodajský servis, abyste v Jižní Americe byli alespoň částečně s námi.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?