V úterý 14.12.2010 proběhla v pražském HUMMER Centru za nemalého zájmu médií tisková konference Czech Dakar Teamu před Rallye Dakar 2011.
Akce se zúčastnili kompletní posádky ostrých Tater Marka Spáčila i Martina Kolomého a motorkář Jan Veselý. Po úvodním seznámení s parametry nadcházejícího ročníku nejtěžšího motoristického závodu světa odpovídali zástupci Czech Dakar Teamu na otázky související s předstartovními očekáváními, novinkami v oblasti techniky, bezpečnosti, logistiky a navigace.Marek Spáčil (pilot Tatra #509): "Během uplynulého roku jsme udělali velký krok vpřed a moc si přeji, abychom náš potenciál přetavili do dílčích i celkových úspěchů. K tomu, abychom dokázali dojet na slušném místě, musíme především dojet a to je náš hlavní cíl."Martin Kolomý (pilot Tatra #525): "I když se to zpočátku nezdálo, tak letošní rok nakonec utekl velmi rychle. Výsledky testů napovídají, že máme konkurenceschopné auto a v porovnání s loňským ročníkem i podstatně lepší startovní číslo. Nechtějte prosím po mně nějaké predikce, měli bychom především dojet."David Vršecký (kopilot Tatra #509): "Když jsem usedal do Tatry poprvé, tak jsem vůbec netušil, do čeho jdu. Po absolvování testů v Tunisu, na Slovensku a v Čechách jsem získal cenné zkušenosti, ale z Dakaru jako takového mám pořád obrovský respekt a tak je to myslím správně. Každopádně se moc těším, protože to bude úplně nová zkušenost. Jakmile se začne závodit, tak mě to zcela pohltí."Jaroslav Lamač (navigátor Tatra #525): "Letošní rok je pro mne devátou účastí na Dakaru a jsem moc rád, že jsem opět dostal příležitost navigovat závodní kamion. V Jižní Americe jsem závodil v sezóně2009, takže nejedu do neznáma, nicméně jde o Dakar a stát se může cokoliv."Jan Vodrhánek (navigátor Tatra #509): "Kdo by nechtěl zažít Dakar na vlastní kůži? Půjdeme od etapy k etapě a na konci z toho snad bude slušný výsledek."David Kilián (kopilot Tatra #525): "Kolem Dakaru a aut obecně se pohybuji již dlouho a letos konečně usednu do závodní sedačky. Jsem moc rád, že jsem tady. Auta jsou již dávno na cestě směr Buenos Aires, takže teď už je to jen a jen na nás."Jan Veselý (Yamaha #68): "Sice jsem krátce po skončení Dakaru 2010 prohlašoval, že už se tam na závodní motorce nevrátím, ale nakonec to dopadlo všechno jinak. Podstatně lepší startovní číslo a zkušenosti nasbírané během loňského ročníku mi snad pomohou ke slušnému výsledku."Na otázky moderátora tiskové konference L.Lály a přítomných novinářů odpovídal mimo jiné i technický ředitel automobilky Tatra Radek Smolka, který mimo jiné uvedl: "Jsou to nejlepší tatry, jaké kdy byly postaveny." Ostřílený dakarský matador Jiří Žák vyzdvihl navigační obtížnost celého závodu: "Dakar během uplynulých několika let podstatně zrychlil, což přináší zvýšené nároky na fyzickou odolnost i navigační schopnosti navigátorů. Právě navigátoři trpí během celého závodu nejvíce, protože v okamžiku kdy pracují s roadbookem a navigačními přístroji nevidí terén před sebou a tudíž se nedokáží připravit na průjezd přes nebezpečné terénní nerovnosti."25.prosince odlétá Czech Dakar Team do Buenos Aires, kde během posledních dvou dnů letošního roku absolvuje technické a administrativní přejímky, aby se 1.1.2011 mohl postavit na start třiatřicátého ročníku dakarské rallye, který se jede již potřetí napříč Argentinou a Chile.Czech Dakar Team by chtěl touto cestou a bez ohledu na pořadí poděkovat všem partnerům, fanouškům, zástupcům médií, rodinám a přátelům, kteří nás v průběhu roku podporovali ať již finančně, materiálně, logisticky, komunikačně nebo jakkoliv jinak. Podpora Vás všech je pro nás důležitá a uděláme maximum pro to, abychom letos uspěli. Držte nám palce. Pokusíme se Vám nabídnout maximální zpravodajský servis, abyste v Jižní Americe byli alespoň částečně s námi.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.