Tisková konference Czech Dakar Teamu před Rallye Dakar

Vršecký, David
Vršecký, David, foto: www.czechdakar.cz
iAdam 16. prosince 2010 09:24
Sdílej:

V úterý 14.12.2010 proběhla v pražském HUMMER Centru za nemalého zájmu médií tisková konference Czech Dakar Teamu před Rallye Dakar 2011.

Akce se zúčastnili kompletní posádky ostrých Tater Marka Spáčila i Martina Kolomého a motorkář Jan Veselý. Po úvodním seznámení s parametry nadcházejícího ročníku nejtěžšího motoristického závodu světa odpovídali zástupci Czech Dakar Teamu na otázky související s předstartovními očekáváními, novinkami v oblasti techniky, bezpečnosti, logistiky a navigace.Marek Spáčil (pilot Tatra #509): "Během uplynulého roku jsme udělali velký krok vpřed a moc si přeji, abychom náš potenciál přetavili do dílčích i celkových úspěchů. K tomu, abychom dokázali dojet na slušném místě, musíme především dojet a to je náš hlavní cíl."Martin Kolomý (pilot Tatra #525): "I když se to zpočátku nezdálo, tak letošní rok nakonec utekl velmi rychle. Výsledky testů napovídají, že máme konkurenceschopné auto a v porovnání s loňským ročníkem i podstatně lepší startovní číslo. Nechtějte prosím po mně nějaké predikce, měli bychom především dojet."David Vršecký (kopilot Tatra #509): "Když jsem usedal do Tatry poprvé, tak jsem vůbec netušil, do čeho jdu. Po absolvování testů v Tunisu, na Slovensku a v Čechách jsem získal cenné zkušenosti, ale z Dakaru jako takového mám pořád obrovský respekt a tak je to myslím správně. Každopádně se moc těším, protože to bude úplně nová zkušenost. Jakmile se začne závodit, tak mě to zcela pohltí."Jaroslav Lamač (navigátor Tatra #525): "Letošní rok je pro mne devátou účastí na Dakaru a jsem moc rád, že jsem opět dostal příležitost navigovat závodní kamion. V Jižní Americe jsem závodil v sezóně2009, takže nejedu do neznáma, nicméně jde o Dakar a stát se může cokoliv."Jan Vodrhánek (navigátor Tatra #509): "Kdo by nechtěl zažít Dakar na vlastní kůži? Půjdeme od etapy k etapě a na konci z toho snad bude slušný výsledek."David Kilián (kopilot Tatra #525): "Kolem Dakaru a aut obecně se pohybuji již dlouho a letos konečně usednu do závodní sedačky. Jsem moc rád, že jsem tady. Auta jsou již dávno na cestě směr Buenos Aires, takže teď už je to jen a jen na nás."Jan Veselý (Yamaha #68): "Sice jsem krátce po skončení Dakaru 2010 prohlašoval, že už se tam na závodní motorce nevrátím, ale nakonec to dopadlo všechno jinak. Podstatně lepší startovní číslo a zkušenosti nasbírané během loňského ročníku mi snad pomohou ke slušnému výsledku."Na otázky moderátora tiskové konference L.Lály a přítomných novinářů odpovídal mimo jiné i technický ředitel automobilky Tatra Radek Smolka, který mimo jiné uvedl: "Jsou to nejlepší tatry, jaké kdy byly postaveny." Ostřílený dakarský matador Jiří Žák vyzdvihl navigační obtížnost celého závodu: "Dakar během uplynulých několika let podstatně zrychlil, což přináší zvýšené nároky na fyzickou odolnost i navigační schopnosti navigátorů. Právě navigátoři trpí během celého závodu nejvíce, protože v okamžiku kdy pracují s roadbookem a navigačními přístroji nevidí terén před sebou a tudíž se nedokáží připravit na průjezd přes nebezpečné terénní nerovnosti."25.prosince odlétá Czech Dakar Team do Buenos Aires, kde během posledních dvou dnů letošního roku absolvuje technické a administrativní přejímky, aby se 1.1.2011 mohl postavit na start třiatřicátého ročníku dakarské rallye, který se jede již potřetí napříč Argentinou a Chile.Czech Dakar Team by chtěl touto cestou a bez ohledu na pořadí poděkovat všem partnerům, fanouškům, zástupcům médií, rodinám a přátelům, kteří nás v průběhu roku podporovali ať již finančně, materiálně, logisticky, komunikačně nebo jakkoliv jinak. Podpora Vás všech je pro nás důležitá a uděláme maximum pro to, abychom letos uspěli. Držte nám palce. Pokusíme se Vám nabídnout maximální zpravodajský servis, abyste v Jižní Americe byli alespoň částečně s námi.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.