Tisková konference Czech Dakar Teamu před Rallye Dakar

Vršecký, David
Vršecký, David, foto: www.czechdakar.cz
iAdam 16. prosince 2010 09:24
Sdílej:

V úterý 14.12.2010 proběhla v pražském HUMMER Centru za nemalého zájmu médií tisková konference Czech Dakar Teamu před Rallye Dakar 2011.

Akce se zúčastnili kompletní posádky ostrých Tater Marka Spáčila i Martina Kolomého a motorkář Jan Veselý. Po úvodním seznámení s parametry nadcházejícího ročníku nejtěžšího motoristického závodu světa odpovídali zástupci Czech Dakar Teamu na otázky související s předstartovními očekáváními, novinkami v oblasti techniky, bezpečnosti, logistiky a navigace.Marek Spáčil (pilot Tatra #509): "Během uplynulého roku jsme udělali velký krok vpřed a moc si přeji, abychom náš potenciál přetavili do dílčích i celkových úspěchů. K tomu, abychom dokázali dojet na slušném místě, musíme především dojet a to je náš hlavní cíl."Martin Kolomý (pilot Tatra #525): "I když se to zpočátku nezdálo, tak letošní rok nakonec utekl velmi rychle. Výsledky testů napovídají, že máme konkurenceschopné auto a v porovnání s loňským ročníkem i podstatně lepší startovní číslo. Nechtějte prosím po mně nějaké predikce, měli bychom především dojet."David Vršecký (kopilot Tatra #509): "Když jsem usedal do Tatry poprvé, tak jsem vůbec netušil, do čeho jdu. Po absolvování testů v Tunisu, na Slovensku a v Čechách jsem získal cenné zkušenosti, ale z Dakaru jako takového mám pořád obrovský respekt a tak je to myslím správně. Každopádně se moc těším, protože to bude úplně nová zkušenost. Jakmile se začne závodit, tak mě to zcela pohltí."Jaroslav Lamač (navigátor Tatra #525): "Letošní rok je pro mne devátou účastí na Dakaru a jsem moc rád, že jsem opět dostal příležitost navigovat závodní kamion. V Jižní Americe jsem závodil v sezóně2009, takže nejedu do neznáma, nicméně jde o Dakar a stát se může cokoliv."Jan Vodrhánek (navigátor Tatra #509): "Kdo by nechtěl zažít Dakar na vlastní kůži? Půjdeme od etapy k etapě a na konci z toho snad bude slušný výsledek."David Kilián (kopilot Tatra #525): "Kolem Dakaru a aut obecně se pohybuji již dlouho a letos konečně usednu do závodní sedačky. Jsem moc rád, že jsem tady. Auta jsou již dávno na cestě směr Buenos Aires, takže teď už je to jen a jen na nás."Jan Veselý (Yamaha #68): "Sice jsem krátce po skončení Dakaru 2010 prohlašoval, že už se tam na závodní motorce nevrátím, ale nakonec to dopadlo všechno jinak. Podstatně lepší startovní číslo a zkušenosti nasbírané během loňského ročníku mi snad pomohou ke slušnému výsledku."Na otázky moderátora tiskové konference L.Lály a přítomných novinářů odpovídal mimo jiné i technický ředitel automobilky Tatra Radek Smolka, který mimo jiné uvedl: "Jsou to nejlepší tatry, jaké kdy byly postaveny." Ostřílený dakarský matador Jiří Žák vyzdvihl navigační obtížnost celého závodu: "Dakar během uplynulých několika let podstatně zrychlil, což přináší zvýšené nároky na fyzickou odolnost i navigační schopnosti navigátorů. Právě navigátoři trpí během celého závodu nejvíce, protože v okamžiku kdy pracují s roadbookem a navigačními přístroji nevidí terén před sebou a tudíž se nedokáží připravit na průjezd přes nebezpečné terénní nerovnosti."25.prosince odlétá Czech Dakar Team do Buenos Aires, kde během posledních dvou dnů letošního roku absolvuje technické a administrativní přejímky, aby se 1.1.2011 mohl postavit na start třiatřicátého ročníku dakarské rallye, který se jede již potřetí napříč Argentinou a Chile.Czech Dakar Team by chtěl touto cestou a bez ohledu na pořadí poděkovat všem partnerům, fanouškům, zástupcům médií, rodinám a přátelům, kteří nás v průběhu roku podporovali ať již finančně, materiálně, logisticky, komunikačně nebo jakkoliv jinak. Podpora Vás všech je pro nás důležitá a uděláme maximum pro to, abychom letos uspěli. Držte nám palce. Pokusíme se Vám nabídnout maximální zpravodajský servis, abyste v Jižní Americe byli alespoň částečně s námi.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.