V úterý 14.12.2010 proběhla v pražském HUMMER Centru za nemalého zájmu médií tisková konference Czech Dakar Teamu před Rallye Dakar 2011.
Akce se zúčastnili kompletní posádky ostrých Tater Marka Spáčila i Martina Kolomého a motorkář Jan Veselý. Po úvodním seznámení s parametry nadcházejícího ročníku nejtěžšího motoristického závodu světa odpovídali zástupci Czech Dakar Teamu na otázky související s předstartovními očekáváními, novinkami v oblasti techniky, bezpečnosti, logistiky a navigace.Marek Spáčil (pilot Tatra #509): "Během uplynulého roku jsme udělali velký krok vpřed a moc si přeji, abychom náš potenciál přetavili do dílčích i celkových úspěchů. K tomu, abychom dokázali dojet na slušném místě, musíme především dojet a to je náš hlavní cíl."Martin Kolomý (pilot Tatra #525): "I když se to zpočátku nezdálo, tak letošní rok nakonec utekl velmi rychle. Výsledky testů napovídají, že máme konkurenceschopné auto a v porovnání s loňským ročníkem i podstatně lepší startovní číslo. Nechtějte prosím po mně nějaké predikce, měli bychom především dojet."David Vršecký (kopilot Tatra #509): "Když jsem usedal do Tatry poprvé, tak jsem vůbec netušil, do čeho jdu. Po absolvování testů v Tunisu, na Slovensku a v Čechách jsem získal cenné zkušenosti, ale z Dakaru jako takového mám pořád obrovský respekt a tak je to myslím správně. Každopádně se moc těším, protože to bude úplně nová zkušenost. Jakmile se začne závodit, tak mě to zcela pohltí."Jaroslav Lamač (navigátor Tatra #525): "Letošní rok je pro mne devátou účastí na Dakaru a jsem moc rád, že jsem opět dostal příležitost navigovat závodní kamion. V Jižní Americe jsem závodil v sezóně2009, takže nejedu do neznáma, nicméně jde o Dakar a stát se může cokoliv."Jan Vodrhánek (navigátor Tatra #509): "Kdo by nechtěl zažít Dakar na vlastní kůži? Půjdeme od etapy k etapě a na konci z toho snad bude slušný výsledek."David Kilián (kopilot Tatra #525): "Kolem Dakaru a aut obecně se pohybuji již dlouho a letos konečně usednu do závodní sedačky. Jsem moc rád, že jsem tady. Auta jsou již dávno na cestě směr Buenos Aires, takže teď už je to jen a jen na nás."Jan Veselý (Yamaha #68): "Sice jsem krátce po skončení Dakaru 2010 prohlašoval, že už se tam na závodní motorce nevrátím, ale nakonec to dopadlo všechno jinak. Podstatně lepší startovní číslo a zkušenosti nasbírané během loňského ročníku mi snad pomohou ke slušnému výsledku."Na otázky moderátora tiskové konference L.Lály a přítomných novinářů odpovídal mimo jiné i technický ředitel automobilky Tatra Radek Smolka, který mimo jiné uvedl: "Jsou to nejlepší tatry, jaké kdy byly postaveny." Ostřílený dakarský matador Jiří Žák vyzdvihl navigační obtížnost celého závodu: "Dakar během uplynulých několika let podstatně zrychlil, což přináší zvýšené nároky na fyzickou odolnost i navigační schopnosti navigátorů. Právě navigátoři trpí během celého závodu nejvíce, protože v okamžiku kdy pracují s roadbookem a navigačními přístroji nevidí terén před sebou a tudíž se nedokáží připravit na průjezd přes nebezpečné terénní nerovnosti."25.prosince odlétá Czech Dakar Team do Buenos Aires, kde během posledních dvou dnů letošního roku absolvuje technické a administrativní přejímky, aby se 1.1.2011 mohl postavit na start třiatřicátého ročníku dakarské rallye, který se jede již potřetí napříč Argentinou a Chile.Czech Dakar Team by chtěl touto cestou a bez ohledu na pořadí poděkovat všem partnerům, fanouškům, zástupcům médií, rodinám a přátelům, kteří nás v průběhu roku podporovali ať již finančně, materiálně, logisticky, komunikačně nebo jakkoliv jinak. Podpora Vás všech je pro nás důležitá a uděláme maximum pro to, abychom letos uspěli. Držte nám palce. Pokusíme se Vám nabídnout maximální zpravodajský servis, abyste v Jižní Americe byli alespoň částečně s námi.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.