SERIÁL O NEJOBLÍBENĚJŠÍCH RZ VE WRC; Na této zkoušce je místo, kde se vozy rok co rok vznášení do vzduchu a vydrží v něm neuvěřitelných 50 metrů. Ze všech rychlých finských zkoušek je tahle tou nejrychlejší. Jedná se o zkoušku se jménem Ouninpohja. Colin McRae ji dal přízvisko dostihová. Mikko Hirvonen a Petter Solberg ji zbožňují.
V roce 2004 musel Petter Solberg se svým Subaru Impreza WRC z finské soutěže odstoupit, pro další den využil pravidla SuperRally. Zdravě naštván se postavil na start Ouninpohji a zajel takový čas, který nemá obdoby. Zatím nebyl překonán! „I kvůli tomu, že zde pořád držím ten rekord, musím říct, že Ouninpohja je nejlepší zkouška v MS,“ říká Petter.
„Je zde všechno. Je to ďábelská zkouška. Když jedete tuto zkoušku, tak nesmíte přemýšlet. Musíte se zabrat do sebe, jedete ve svém vlastním světě a posloucháte poznámky. Absolutně nic jiného nevnímáte. Když tuto neuvěřitelnou zkoušku překonáte, tak máte na konci nepopsatelný pocit,“ říká Petter Solberg.
Petter Solberg ve Finsku v roce 2007
Všichni jezdci rally mají rádi životní styl “na hraně“, a také tak žijí. Ale na 33 kilometrové zkoušce je to jen a jen lepší. Když se zeptáte Hirvonena, jaká zkouška se nejvíce líbí jemu, odpoví: „Opravdu na to mám odpovídat? Je to Ouninpohja.“
„Je to děsivé. Můžu vám říci jen, že je to neuvěřitelné. Je tady hodně míst, na kterých byste nevěřili, že se dá s autem jet tak rychle. Je tady také hodně míst, kde se bojíte. Ale to je to, o čem je být rallovým jezdcem. Pumpuje vám to adrenalin do žil. Vždycky si to opravdu užívám. Je to jednoznačně moje nejoblíbenější zkouška,“ říká Mikko.
Mikko ve Finsku v roce 2007
„Je opravdu škoda, že letos Ouninpohju nepojedeme, ale pro letošek budou ve Finsku jiné zkoušky. Můžu vám říci, že budou ještě lepší než Ouninpohja.“
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.