SERIÁL O NEJOBLÍBENĚJŠÍCH RZ VE WRC; Na této zkoušce je místo, kde se vozy rok co rok vznášení do vzduchu a vydrží v něm neuvěřitelných 50 metrů. Ze všech rychlých finských zkoušek je tahle tou nejrychlejší. Jedná se o zkoušku se jménem Ouninpohja. Colin McRae ji dal přízvisko dostihová. Mikko Hirvonen a Petter Solberg ji zbožňují.
V roce 2004 musel Petter Solberg se svým Subaru Impreza WRC z finské soutěže odstoupit, pro další den využil pravidla SuperRally. Zdravě naštván se postavil na start Ouninpohji a zajel takový čas, který nemá obdoby. Zatím nebyl překonán! „I kvůli tomu, že zde pořád držím ten rekord, musím říct, že Ouninpohja je nejlepší zkouška v MS,“ říká Petter.
„Je zde všechno. Je to ďábelská zkouška. Když jedete tuto zkoušku, tak nesmíte přemýšlet. Musíte se zabrat do sebe, jedete ve svém vlastním světě a posloucháte poznámky. Absolutně nic jiného nevnímáte. Když tuto neuvěřitelnou zkoušku překonáte, tak máte na konci nepopsatelný pocit,“ říká Petter Solberg.
Petter Solberg ve Finsku v roce 2007
Všichni jezdci rally mají rádi životní styl “na hraně“, a také tak žijí. Ale na 33 kilometrové zkoušce je to jen a jen lepší. Když se zeptáte Hirvonena, jaká zkouška se nejvíce líbí jemu, odpoví: „Opravdu na to mám odpovídat? Je to Ouninpohja.“
„Je to děsivé. Můžu vám říci jen, že je to neuvěřitelné. Je tady hodně míst, na kterých byste nevěřili, že se dá s autem jet tak rychle. Je tady také hodně míst, kde se bojíte. Ale to je to, o čem je být rallovým jezdcem. Pumpuje vám to adrenalin do žil. Vždycky si to opravdu užívám. Je to jednoznačně moje nejoblíbenější zkouška,“ říká Mikko.
Mikko ve Finsku v roce 2007
„Je opravdu škoda, že letos Ouninpohju nepojedeme, ale pro letošek budou ve Finsku jiné zkoušky. Můžu vám říci, že budou ještě lepší než Ouninpohja.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.