SERIÁL O NEJOBLÍBENĚJŠÍCH RZ VE WRC; Na této zkoušce je místo, kde se vozy rok co rok vznášení do vzduchu a vydrží v něm neuvěřitelných 50 metrů. Ze všech rychlých finských zkoušek je tahle tou nejrychlejší. Jedná se o zkoušku se jménem Ouninpohja. Colin McRae ji dal přízvisko dostihová. Mikko Hirvonen a Petter Solberg ji zbožňují.
V roce 2004 musel Petter Solberg se svým Subaru Impreza WRC z finské soutěže odstoupit, pro další den využil pravidla SuperRally. Zdravě naštván se postavil na start Ouninpohji a zajel takový čas, který nemá obdoby. Zatím nebyl překonán! „I kvůli tomu, že zde pořád držím ten rekord, musím říct, že Ouninpohja je nejlepší zkouška v MS,“ říká Petter.
„Je zde všechno. Je to ďábelská zkouška. Když jedete tuto zkoušku, tak nesmíte přemýšlet. Musíte se zabrat do sebe, jedete ve svém vlastním světě a posloucháte poznámky. Absolutně nic jiného nevnímáte. Když tuto neuvěřitelnou zkoušku překonáte, tak máte na konci nepopsatelný pocit,“ říká Petter Solberg.
Petter Solberg ve Finsku v roce 2007
Všichni jezdci rally mají rádi životní styl “na hraně“, a také tak žijí. Ale na 33 kilometrové zkoušce je to jen a jen lepší. Když se zeptáte Hirvonena, jaká zkouška se nejvíce líbí jemu, odpoví: „Opravdu na to mám odpovídat? Je to Ouninpohja.“
„Je to děsivé. Můžu vám říci jen, že je to neuvěřitelné. Je tady hodně míst, na kterých byste nevěřili, že se dá s autem jet tak rychle. Je tady také hodně míst, kde se bojíte. Ale to je to, o čem je být rallovým jezdcem. Pumpuje vám to adrenalin do žil. Vždycky si to opravdu užívám. Je to jednoznačně moje nejoblíbenější zkouška,“ říká Mikko.
Mikko ve Finsku v roce 2007
„Je opravdu škoda, že letos Ouninpohju nepojedeme, ale pro letošek budou ve Finsku jiné zkoušky. Můžu vám říci, že budou ještě lepší než Ouninpohja.“
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?