PORTRÉT JEZDCE: Tento Finský pilot se stal továrním jezdcem Škody Motorsport. Pojďme se podívat jak k rally přišel.
Juho Pekka Hänninen se narodil 25.7.1981 v městečku Punkaharju ve Finsku, kde žije s přítelkyní. Jeho vzdělání je vysokoškolské. Má titul bakalář obor přírodní zdroje. Vystudoval polytechnickou universitu v severní Karélii.
Jeho koníčky jsou kromě automobilů také tělocvična a lesnictví. K jídlu nepohrdne šťouchanými brambory a Kareliánským steakem .
Prvním závodním vozem, který řídil, byl VW Golf. První rally, kterou absolvoval, byla Rally Mikkeli doma ve Finsku a to v roce 1999. V roce 2000 zajel jedno páté místo v juniorech ve Finsku. Další podniky buď nedojel, nebo se neumístil. V roce 2001 páté místo ve finském poháru juniorů na Seatu. V roce 2002 ve stejném poháru celkově pátý.
V roce 2003 přesedá do Hondy Civic Type R a je osmý v N-kové třídě do dvou litů. Rok 2004 je pro něj přelomový, neboť se s Hondou stává mistrem ve třídě ve finském mistrovství. Další změna nastala v sezóně 2005. Závodním náčiním se mu stává Mitsubishi Lancer EVO VI. Celkově to pro něj ve finském mistrovství znamená druhé místo s jedním vítězstvím.
Stejně pokračuje v roce 2006, když je druhý ve finském mistrovství. Startuje také na domácí Rally Finland (S Mitsubishi Lancer WRC vyloučen) a sousední Rally Sweden, kde vítězí v kategorii N nad dva litry. Stejně jako v Itálii. Na Novém Zélandu je druhý. To vše již s Lancerem deváté evoluce. Zajímavostí je start ve Walesu s Citroenem C2 S1600. Spolujezdcem mu byl Markko Sallinen.
Na rok 2007 se podívejme podrobněji. Spolujezdce mu celou sezónu bude dělat Mikko Markkula. Hänninen střídá Lancer WRC s Lancerem EVO IX. Hned ve Švédsku je po výhře vyloučen. Vozidlo tehdy neprošlo závěrečnou technickou kontrolou. V Norsku startuje s Lancerem WRC a je absolutně jedenáctý. V Argentině je třetí v PWRC. Na Sardinii opět s WRC osmý. Na Rally Akropolis (PWRC) odstupuje na nefunkční brzdy. Na domácí soutěži ve Finsku odstupuje s WRC na technickou závadu. Na Novém Zélandu dojíždí v PWRC sedmý. V Katalánsku je s devítkou opět vyloučen. Na Japonsko využívá služeb RRP Sports a pronajímá si jejich devítku a končí sedmý v PWRC. Stejné auto jede ve Walesu, kde skončil druhý. Celkově mu snažení vyneslo čtvrtou příčku v PWRC.
Rok 2008 začal vítězstvím v PWRC ve Švédsku. Na řecké šotolině končí sedmý. Domácí Finsko opět vyhrává. Na Novém Zélandu je pátý a další vítězství přichází v Japonsku. Ve Walesu odstupuje z prvního místa pro poruchu motoru a titul tak padá do klína Aignerovi. Celkově mu patří o dva body druhá příčka v PWRC. V průběhu roku si také zaskočil do IRC. Zde je v Portugalsku čtvrtý absolutně a Rally Russia s Peugeotem 207 S2000 dokonce vyhrává.
Pro rok 2009 se stává továrním pilotem nové Fabie S2000. V prvním podniku IRC v Monte Carlu od začátku vedl, ale na konci páteční etapy přišel defekt. Fin spadl na třetí místo a v sobotu se pokusil vše vybojovat zpět, ale jezdecká chybka a následná havárie jej z boje vyřadila.
Tým Škoda Motorsport bude letos startovat ve vybraných podnicích IRC a také na domácí Rally Bohemia a Barum. Protože je ale mezi podniky IRC nyní momentálně dlouhá pauza využijí oba tovární jezdci (Kopecký a Hänninnen)k rozjetí, startu na prvním podniku domácího šampionátu Valašské rally.
Hänninen má startovní číslo 1, Kopecký má čtyřku.
Na fotogalerii Hänninenových počinů v rally se můžete podívat ZDE.
Na našem serveru najdete fotky ve fotogalerii ZDE.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.