Roman Kresta se svým navigátorem Petrem Grossem odstoupili v druhé rychlostní zkoušce po hrozivě vypadající havárii. Jejich Peugeot 207 S2000 sjel v táhlé levotočivé zatáčce ze silnice a trefil betonovou skruž v příkopě.
Kresta se nehodlal vzdát šance na obhajobu svých triumfů na zlínské rally a ráno nasadil ostré tempo. Bohužel však došlo k havárii. Po čelním nárazu do betonové skruže a několika přemetech byl vůz zcela nepojízdný, naštěstí posádce se přes drobné pohmožděniny a Romanovy vykloubené palce od volantu nic vážného jako zázrakem nestalo.
„Byla to strašná rána. Až tak, že z okamžiku, kdy jsme narazili do betonu až po dopad, mám takzvané okno. První, co mě pak napadlo, bylo, že už žádnou další rally nepojedu. Nevím přesně, proč jsme vyletěli ven. Nejspíš to ale byla moje chyba, asi jsem tam byl moc rychlý. Mohlo to být i kvůli defektu, protože v předchozí zatáčce se jelo přes díru. Ale to už nezjistíme, takže to beru na sebe, i když mi Petr říkal, že jsem nejel nijak zvlášť ostře. Prý ode mě čekal ještě větší nasazení... Náraz do onoho kusu betonu byl nejdrsnější v mé kariéře, možná havárie na Novém Zélandě 2005 byla srovnatelná. Moc nám pomohl systém HANS chránící krk a páteř. Naštěstí jsme takzvaně celí. Je mi ale jasné, že kromě palců na rukou, které se o volant ohnuly o devadesát stupňů tam a zpět, mě bude bolet celé tělo. Havárie mě nesmírně mrzí. Kvůli všem, kteří náš start připravovali, partnerům, celému týmu. Taková spousta práce a energie a všechno je rázem pryč. Samozřejmě je mi líto, že jsme zklamali fanoušky, kterým děkuji, že přišli v tak velkém počtu."
Přes vlastní odstoupení ze soutěže se stali už dnes letošními šampiony Mezinárodního mistrovství republiky v automobilových soutěžích, protože pro poruchu převodovky zůstal stát vedle silnice i jejich jediný soupeř Václav Pech, který je díky bodové ztrátě už nemůže překonat.
"Z titulu mezinárodních mistrů země máme radost, ale v tuto chvíli takovou zvláštní. Raději bychom jej získali normálně, v souboji na trati."
Zdroj: Tisková zpráva bpa.czMinulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?