PETR HOZÁK; TIŠNOV - REVIEW: Po úspěšném prvním letošním startu na Thermica Rally Lužické Hory čekala na posádku Petr Hozák – Vít Houšť další soutěž Mio GPS Mistrovství ČR ve sprintrally, a sice Eurostroj Rally Tišnov.
Na tento závod odjížděla dvojice oranžovo-bílého lanceru EVO IX s nemalými ambicemi a chtěla se poprat o mety nejvyšší.
Závod však Hozákovi s Houštěm příliš nevyšel. „Hned na startu první rychlostní zkoušky nám začala prokluzovat spojka, a tak jsme na čelo poměrně dost ztráceli. Celé stoupání po startu jsme jeli prakticky bez výkonu, aby spojka vychladla a nechali jsme tam několik vteřin. Od této chvíle bylo jasné, že budu muset startovat v podstatě skoro na volnoběh a až když jednička nastoupí do turbo režimu, budu moct jet rychleji,“ popisoval trable pilot. To však nebyl jediný problém, který klatovsko – zlínskou dvojici ve třetím dílu sprintového mistrovství trápil. V úvodním servisu jezdec popsal situaci takto: „Máme zřejmě ještě problém se zadním diferenciálem. S přibývajícími kilometry mi čím dál víc utíká v ostřejších zatáčkách, serpentinách a odbočeních výkon přes zadní vnitřní kolo. V těchto pasážích jsem tedy vždy pomalejší a na výjezdech nemám potřebnou rychlost.“
Celý zbytek závodu se pak nesl v duchu těchto problémů, a tak se dvojice startující pod hlavičkou PAMK Klatovy umístila až na sedmém místě konečného pořadí. Nemalé problémy pak přinášelo i neustále střídající se počasí. Suchá místa střídaly proudy vody na silnici a bylo velmi těžké určit to správné obutí. O tom ví své i spolujezdec Vít Houšť: „Zkazili jsme, co šlo. Dneska jsme celý den zouvali a nazouvali pneumatiky tak, že z toho vždycky vyšla ta nejmíň vhodná kombinace, a tak jsme rádi, že jsme v cíli.“
„Vůbec nebylo dobré. Problém střídal problém a jsem rád, že to máme za sebou. Nesedl nám ani výběr těch správných pneumatik a vždycky jsme zvolili přesný opak. Doufám, že na dalším závodě v Podkopné Lhotě už bude vše jak má být,“ uzavřel hodnocení soutěže Petr Hozák.
Tisková zpráva (Adam Blahouš)
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?