PETR HOZÁK; TIŠNOV - REVIEW: Po úspěšném prvním letošním startu na Thermica Rally Lužické Hory čekala na posádku Petr Hozák – Vít Houšť další soutěž Mio GPS Mistrovství ČR ve sprintrally, a sice Eurostroj Rally Tišnov.
Na tento závod odjížděla dvojice oranžovo-bílého lanceru EVO IX s nemalými ambicemi a chtěla se poprat o mety nejvyšší.
Závod však Hozákovi s Houštěm příliš nevyšel. „Hned na startu první rychlostní zkoušky nám začala prokluzovat spojka, a tak jsme na čelo poměrně dost ztráceli. Celé stoupání po startu jsme jeli prakticky bez výkonu, aby spojka vychladla a nechali jsme tam několik vteřin. Od této chvíle bylo jasné, že budu muset startovat v podstatě skoro na volnoběh a až když jednička nastoupí do turbo režimu, budu moct jet rychleji,“ popisoval trable pilot. To však nebyl jediný problém, který klatovsko – zlínskou dvojici ve třetím dílu sprintového mistrovství trápil. V úvodním servisu jezdec popsal situaci takto: „Máme zřejmě ještě problém se zadním diferenciálem. S přibývajícími kilometry mi čím dál víc utíká v ostřejších zatáčkách, serpentinách a odbočeních výkon přes zadní vnitřní kolo. V těchto pasážích jsem tedy vždy pomalejší a na výjezdech nemám potřebnou rychlost.“
Celý zbytek závodu se pak nesl v duchu těchto problémů, a tak se dvojice startující pod hlavičkou PAMK Klatovy umístila až na sedmém místě konečného pořadí. Nemalé problémy pak přinášelo i neustále střídající se počasí. Suchá místa střídaly proudy vody na silnici a bylo velmi těžké určit to správné obutí. O tom ví své i spolujezdec Vít Houšť: „Zkazili jsme, co šlo. Dneska jsme celý den zouvali a nazouvali pneumatiky tak, že z toho vždycky vyšla ta nejmíň vhodná kombinace, a tak jsme rádi, že jsme v cíli.“
„Vůbec nebylo dobré. Problém střídal problém a jsem rád, že to máme za sebou. Nesedl nám ani výběr těch správných pneumatik a vždycky jsme zvolili přesný opak. Doufám, že na dalším závodě v Podkopné Lhotě už bude vše jak má být,“ uzavřel hodnocení soutěže Petr Hozák.
Tisková zpráva (Adam Blahouš)
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?