Brněnskému závodu se déšť vyhnul, diváci však viděli návrat Audi na nejvyšší stupně vítězů.
Ve vedení se po chybě Paffetta objevil Frentzen s Opelem, Ekström na startu porazil svého kolegu od Audi Kristensena a následoval za druhým Paffettem. Po dvou kolech zamířil s problémy do boxů Häkkinen, ale po výměně pneumatik se vrátil na závodní dráhu.
Frentzen, Paffett, Ekström, Kristensen, Green, Tomczyk, McNish, Reuter, Abt a Alesi byla první desítka jezdců. Paffett však brzy zamířil k průjezdu boxy jako penalizaci za předčasný start a Green si zajel pro palivo a nové pneumatiky už v šestém kole. V první šestce tak byly dva Opely a čtyři Audi, až sedmý byl v tu chvíli nejlepší Mercedes s Alesim za volantem.
V sedmém kole sice zajel Frentzen nejlepší čas, ale jak Ekström, tak Kristensen jeho tempu stačili. První tři vozy jely v rozestupu 1,5 vteřiny. Krásný souboj o tisíciny vteřiny a metry na dráze této trojice skončil v desátém kole, kdy zamířil do boxů jak Frentzen, tak Kristensen.
Heinz Harald pozici udržel a zařadil se na páté místo. Vedoucí Ekström zamířil k mechanikům o tři kola později a na dráhu vyjel bok po boku s Frentzenem, avšak na vnitřní stopě a pozici udržel. Rychlý Kristensen v další části okruhu německou hvězdu Opelu udolal a ve vedení byly od této chvíle dva vozy Audi, třetí místo patřilo Frentzenovi a za ním s odstupem následoval McNish s dalším Audi a Jamie Green s prvním Mercedesem.
Aiello se dostal v polovině závodu do Top 10 díky dlouhému prvnímu stintu, ale ten se mu nakonec nevyplatil, neboť jedna z jeho pneumatik Dunlop nevydržela a Francouz musel do boxů po třech.
Za unikajícím Ekströmem následoval Kristensen, Frentzen, McNish, Stippler, Alesi, Reuter, Capello, Spengler a Green s Paffettem. Häkkinen jezdil až na 13. místě. Skot McNish zahájil jako první druhé zastávky v boxech a ztratil pouze jedinou pozici ve prospěch dalšího jezdce Audi Stipplera s loňským vozem stáje Joest.
Aiello s problémy pokračoval, při druhém pitstopu mu zhasl motor a ztratil další cenné vteřiny. Jeho kolega od Opelu Reuter odstavil vůz s rachotícím motorem jen o kolo později. Po druhých zastávkách v boxech se pořadí na prvních místech nezměnilo. Za suverénním Ekströmem následoval Kristensen, Frentzen, Green, Paffett, Abt, Stippler, McNish, Alesi, Capello, Spengler, Kaffer a Margaritis.
Kristensen sice v závěru ještě snížil ztrátu na vedoucího Švéda na minimum, ale ten kontroloval situaci a zopakoval loňské vítězství, Audi se tak ve čtvrtém závodě sezony podařilo prolomit suverenitu Mercedesu. Tomu se naopak na stupně vítězů tentokrát dosáhnout nepodařilo. Třetím místem ukončil bodový půst expilot F1 Heinz Harald Frentzen s Opelem.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?