Brněnskému závodu se déšť vyhnul, diváci však viděli návrat Audi na nejvyšší stupně vítězů.
Ve vedení se po chybě Paffetta objevil Frentzen s Opelem, Ekström na startu porazil svého kolegu od Audi Kristensena a následoval za druhým Paffettem. Po dvou kolech zamířil s problémy do boxů Häkkinen, ale po výměně pneumatik se vrátil na závodní dráhu.
Frentzen, Paffett, Ekström, Kristensen, Green, Tomczyk, McNish, Reuter, Abt a Alesi byla první desítka jezdců. Paffett však brzy zamířil k průjezdu boxy jako penalizaci za předčasný start a Green si zajel pro palivo a nové pneumatiky už v šestém kole. V první šestce tak byly dva Opely a čtyři Audi, až sedmý byl v tu chvíli nejlepší Mercedes s Alesim za volantem.
V sedmém kole sice zajel Frentzen nejlepší čas, ale jak Ekström, tak Kristensen jeho tempu stačili. První tři vozy jely v rozestupu 1,5 vteřiny. Krásný souboj o tisíciny vteřiny a metry na dráze této trojice skončil v desátém kole, kdy zamířil do boxů jak Frentzen, tak Kristensen.
Heinz Harald pozici udržel a zařadil se na páté místo. Vedoucí Ekström zamířil k mechanikům o tři kola později a na dráhu vyjel bok po boku s Frentzenem, avšak na vnitřní stopě a pozici udržel. Rychlý Kristensen v další části okruhu německou hvězdu Opelu udolal a ve vedení byly od této chvíle dva vozy Audi, třetí místo patřilo Frentzenovi a za ním s odstupem následoval McNish s dalším Audi a Jamie Green s prvním Mercedesem.
Aiello se dostal v polovině závodu do Top 10 díky dlouhému prvnímu stintu, ale ten se mu nakonec nevyplatil, neboť jedna z jeho pneumatik Dunlop nevydržela a Francouz musel do boxů po třech.
Za unikajícím Ekströmem následoval Kristensen, Frentzen, McNish, Stippler, Alesi, Reuter, Capello, Spengler a Green s Paffettem. Häkkinen jezdil až na 13. místě. Skot McNish zahájil jako první druhé zastávky v boxech a ztratil pouze jedinou pozici ve prospěch dalšího jezdce Audi Stipplera s loňským vozem stáje Joest.
Aiello s problémy pokračoval, při druhém pitstopu mu zhasl motor a ztratil další cenné vteřiny. Jeho kolega od Opelu Reuter odstavil vůz s rachotícím motorem jen o kolo později. Po druhých zastávkách v boxech se pořadí na prvních místech nezměnilo. Za suverénním Ekströmem následoval Kristensen, Frentzen, Green, Paffett, Abt, Stippler, McNish, Alesi, Capello, Spengler, Kaffer a Margaritis.
Kristensen sice v závěru ještě snížil ztrátu na vedoucího Švéda na minimum, ale ten kontroloval situaci a zopakoval loňské vítězství, Audi se tak ve čtvrtém závodě sezony podařilo prolomit suverenitu Mercedesu. Tomu se naopak na stupně vítězů tentokrát dosáhnout nepodařilo. Třetím místem ukončil bodový půst expilot F1 Heinz Harald Frentzen s Opelem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?