Nově přibyly hvězdy jako Häkkinen a McNish.
Napětí zaručeno: doplňková hmotnost pole ještě více zkoncentruje Napětí nyní panuje před druhým závodem na EuroSpeedway Lausitz, který se bude konat tento víkend (29. dubna až 1. května): vítězná značka začátku sezóny, Mercedes-Benz, musí do všech nových vozů Mercedes AMG třídy C přidat navíc 10 kg zátěže. Jako druhá zůstává v pořadí značka Audi se základní hmotností 1050 kg u čtyř nových A4, zatímco Vectra GTS V8 firmy Opel zatím na třetím místě smí být o deset kilogramů lehčí. Reglement předpokládá maximální zvýšení nebo snížení o 20 kg. Loňské vozy přicházejí na start s 1050 kg – a měly by toho využít proti novým, těžším soupeřům.
Ceny vstupenek – již za 300 korun českých DTM je letos svým jedinečným poměrem cena-výkon skutečným diváckým magnetem. Deset závodů v předcházejícím roce navštívilo 769 000 fanoušků. Na zahajovací závod v Hockenheimu se v polovině dubna přišlo podíval 116 000 diváků. Automobilové víkendy s přístupem ke stájím, autogramiádami a dalšími atrakcemi představují kromě zážitků ze závodního ježdění i zábavu pro celé rodiny. V Brně zaplatí fanoušek o víkendu pouhých 300,- Kč za jedno místo na oblíbené volné tribuně. A za 450,- Kč mohou diváci o víkendu sledovat závod ze sedadel na tribuně proti boxům. Vstupenky lze získat přímo na Automotodromu v Brně, telefon 546 123 326, 546 216 406 či přímo na webových stránkách Automotodromu v Brně (www.automotodrombrno.cz).
Od lovce ke štvanci: mistrovská značka Audi přidává plyn Titulem jezdce pro Mattiase Ekströma, výhrou na mistrovství i oceněním týmu (Audi Sport Team Abt) si značka Audi zajistila již v prvním roce nástupu všechny trofeje – a po úspěšných letech 1990, 1991 a 2002 i čtvrtý titul pro jezdce. Závodníci z Ingolstadtu jsou dobře připraveni i na tuto sezónu a svůj tým doplnili dvěma vozy celkem na osm. Kromě Ekströma, který byl v Hockenheimu na pátém místě a v roce 2005 bude chtít svůj titul jistě obhájit, přijíždějí i další známé veličiny, jako je Tom Kristensen a Martin Tomczyk. Christian Abt, který skončil v Hockenheimu jako čtvrtý a stupně vítězů mu unikly jen těsně, přijíždí s Audi A4 z minulého roku. Kromě toho se na startu představí čtyři novinky firmy Audi: Rinaldo Capello, který měl pozoruhodný nástup již v roce 2004 na závodech DTM v Šanghaji, Pierre Kaffer, Allan McNish a Frank Stippler.
Mercedes-Benz: osm řidičů šesti národností na startu třídy C Osm řidičů šesti národností startuje v DTM s Mercedesem AMG třídy C. Se závodním vozem generace roku 2005 přicházejí čtyři piloti týmu HWA: mistr světa formule 1 z roku 1998 a 1999 Mika Häkkinen, který svůj první bod získal osmým místem v Hockenheimu, vítěz zahájení Jean Alesi, vice-šampion DTM, Gary Paffett (druhý v prvním závodě) a rekordman Bernd Schneider, který v Hockenheimu skončil na třetím místě. Kromě toho pojede i šampion formule 3 Euro Serie 2004 Jamie Green, nová třída C, nasazený týmem Persson. Stefan Mücke z Berlína má teprve 23 let a přesto je již zkušeným jezdcem závodů DTM. Stejně jako nováček Bruno Spengler z Kanady a nejmladší řidič na okruhu, německý Řek Alexandros Margaritis, pojede v Mercedesu AMG třídy C z minulého roku.
Koncentrace sil: Opel se čtyřmi vozy Vectra GTS V8 Opel přichází na DTM 2005 se čtyřmi novými vozy Opel Vectra GTS V8. Heinz-Harald Frentzen, světový vicemistr formule 1 z roku 1997 jezdí již druhý rok pro Rüsselsheimer. Ke kádru firmy Opel patří i miláčci publika, kteří s neuvěřitelnou trpělivostí rozdávají autogramy - Francouz Laurent Aiello (mistr DTM 2002) a mladík Marcel Fässler ze Švýcarska. Fässler zaujal svým čtvrtým startovním místem při zahajovacím závodě. Aiello a Fässler jezdí, stejně jako Frentzen, u firmy Opel již druhou sezónu. Ve věrnosti však své kolegy předčí Manuel Reuter, který svou již 14 let trvající dráhu u značky Opel zahájil mistrovským titulem na voze Opel Calibra V6 v roce 1996 a korunoval ji titulem vicemistra v roce 2000 s vozem Astra V8.
Atrakce doprovodného programu: Škoda Oktavia Cup a dorost Další vzrušení na dráze nabízejí závody, které jsou zahrnuty do doprovodného programu DTM a z nich na prvním místě český Škoda Oktavia Cup. Kromě toho mohou fanoušci sledovat i talentovaný a bojechtivý dorost na mistrovství BMW Formel ADAC. Další atrakcí bude nepochybně závod se silnými monoposty formule 3000. Tisková zpráva Autodrom Brno, a.s. a BPA, a.s.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?