Bylo DTM k BMW až moc shovívavé?

BMW těsně před půlkou sezony vede mezi konstruktéry i mezi jezdci
BMW těsně před půlkou sezony vede mezi konstruktéry i mezi jezdci, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 15. července 2016 13:50
Sdílej:

Získalo BMW díky podmínkám až moc velkou výhodu? Názory se rozcházejí, cílem však je co nejvyrovnanější pole v DTM.

V rámci víkendu v holandském Zaandvoortu se DTM dostává do své poloviny. V dosavadních 8 závodech jsme poznali 7 různých vítězů - to svědčí o velké vyrovnanosti pole. Mezi jezdci jsou na prvních třech místech jezdci BMW, Audi a Mercedesu. Ani v polovině sezony není zřejmý žádný jasný favorit. BMW vede tabulku jezdců a také mezi značkami, mezi týmy je první Audi s týmem Abt.

S tímto stavem však nejsou všichni spokojení. DTM se totiž v zimě rozhodlo BMW pomoci. Konkrétně je M4 DTM o 7,5 kilogramu lehčí než konkurence od Audi a Mercedesu, navíc zadní přítlačné křídlo bavorských vozů je o 50 milimetrů širší než u zbývajících dvou značek. BMW dostalo tuto výhodu proto, že vloni vypadaly jejich vozy méně konkurenceschopné (nicméně nakonec beztak BMW vyhrálo hodnocení značek). 

Otázkou je, jak moc tyto podmínky BMW pomáhají? "Nechci nad tím uvažovat," odmítá zamyšlení na toto téma vítěz z Norisringu, Nico Müller. "Před sezonou bylo takto rozhodnuto, aby byla série atraktivnější. V polovině roku vidíme, že se tento předpoklad potvrdil. Na prvních třech místech jsou jezdci tří různých značek. Šampionát je vyrovnaný tak jako nikdy předtím. Na základě těchto údajů bych řekl, že bylo dosaženo cíle," dodal Švýcar.

Jako vedoucí muž tabulky příjíždí do Holandska Marco Wittmann. Šampion DTM z roku 2014 přitom stanul na podium pouze ve Spielbergu, když vyhrál. Jakou má podle něj BMW díky zmíněnému zvýhodnění výhodu? "Dobrá otázka. Myslím, že nejde jednoduše vypočítat, kolik to dělá. Vloni bylo jasně vidět, že jsme byli nejslabší značkou a měli jsme problémy. Toto rozhodnutí bylo přijato proto, abychom podpořili show - o té DTM je. Myslím, že Nico to popsal správně - vidíme vyrovnané pole, čehož jsme chtěli dosáhnout. Z toho pohledu to opravdu vyšlo."

Wittmann vede tabulku hlavně díky svým vyrovnaným výkonům. Němec až na úvodní závod na Hockenheimringu dokončil vždy v TOP8. Ostatní top jezdci konkurenčních značek zaznamenali větší výkyvy. Edoardo Mortara, který má ztrátu jenom 2 bodů, sice vyhrál dva závody, ale také dvakrát nebodoval. Jednou Ital vypadl ze závodu. To ukazuje, že spolehlivost se v DTM hodně cení.

To si uvědomuje i Wittmann: "Nemyslím si, že bychom měli nejsilnější auto v poli. Možná, že jsme zatím byli nejchytřejší a vyhnuli jsme se problémům. Proto vedeme mezi jezdci i značkami. Uvidíme, jak se bude odvíjet druhá půlka roku, a jaký bude výsledný obrázek na konci roku. Myslím, že takhle je to dobré."

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.