Získalo BMW díky podmínkám až moc velkou výhodu? Názory se rozcházejí, cílem však je co nejvyrovnanější pole v DTM.
V rámci víkendu v holandském Zaandvoortu se DTM dostává do své poloviny. V dosavadních 8 závodech jsme poznali 7 různých vítězů - to svědčí o velké vyrovnanosti pole. Mezi jezdci jsou na prvních třech místech jezdci BMW, Audi a Mercedesu. Ani v polovině sezony není zřejmý žádný jasný favorit. BMW vede tabulku jezdců a také mezi značkami, mezi týmy je první Audi s týmem Abt.
S tímto stavem však nejsou všichni spokojení. DTM se totiž v zimě rozhodlo BMW pomoci. Konkrétně je M4 DTM o 7,5 kilogramu lehčí než konkurence od Audi a Mercedesu, navíc zadní přítlačné křídlo bavorských vozů je o 50 milimetrů širší než u zbývajících dvou značek. BMW dostalo tuto výhodu proto, že vloni vypadaly jejich vozy méně konkurenceschopné (nicméně nakonec beztak BMW vyhrálo hodnocení značek).
Otázkou je, jak moc tyto podmínky BMW pomáhají? "Nechci nad tím uvažovat," odmítá zamyšlení na toto téma vítěz z Norisringu, Nico Müller. "Před sezonou bylo takto rozhodnuto, aby byla série atraktivnější. V polovině roku vidíme, že se tento předpoklad potvrdil. Na prvních třech místech jsou jezdci tří různých značek. Šampionát je vyrovnaný tak jako nikdy předtím. Na základě těchto údajů bych řekl, že bylo dosaženo cíle," dodal Švýcar.
Jako vedoucí muž tabulky příjíždí do Holandska Marco Wittmann. Šampion DTM z roku 2014 přitom stanul na podium pouze ve Spielbergu, když vyhrál. Jakou má podle něj BMW díky zmíněnému zvýhodnění výhodu? "Dobrá otázka. Myslím, že nejde jednoduše vypočítat, kolik to dělá. Vloni bylo jasně vidět, že jsme byli nejslabší značkou a měli jsme problémy. Toto rozhodnutí bylo přijato proto, abychom podpořili show - o té DTM je. Myslím, že Nico to popsal správně - vidíme vyrovnané pole, čehož jsme chtěli dosáhnout. Z toho pohledu to opravdu vyšlo."
Wittmann vede tabulku hlavně díky svým vyrovnaným výkonům. Němec až na úvodní závod na Hockenheimringu dokončil vždy v TOP8. Ostatní top jezdci konkurenčních značek zaznamenali větší výkyvy. Edoardo Mortara, který má ztrátu jenom 2 bodů, sice vyhrál dva závody, ale také dvakrát nebodoval. Jednou Ital vypadl ze závodu. To ukazuje, že spolehlivost se v DTM hodně cení.
To si uvědomuje i Wittmann: "Nemyslím si, že bychom měli nejsilnější auto v poli. Možná, že jsme zatím byli nejchytřejší a vyhnuli jsme se problémům. Proto vedeme mezi jezdci i značkami. Uvidíme, jak se bude odvíjet druhá půlka roku, a jaký bude výsledný obrázek na konci roku. Myslím, že takhle je to dobré."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.