Získalo BMW díky podmínkám až moc velkou výhodu? Názory se rozcházejí, cílem však je co nejvyrovnanější pole v DTM.
V rámci víkendu v holandském Zaandvoortu se DTM dostává do své poloviny. V dosavadních 8 závodech jsme poznali 7 různých vítězů - to svědčí o velké vyrovnanosti pole. Mezi jezdci jsou na prvních třech místech jezdci BMW, Audi a Mercedesu. Ani v polovině sezony není zřejmý žádný jasný favorit. BMW vede tabulku jezdců a také mezi značkami, mezi týmy je první Audi s týmem Abt.
S tímto stavem však nejsou všichni spokojení. DTM se totiž v zimě rozhodlo BMW pomoci. Konkrétně je M4 DTM o 7,5 kilogramu lehčí než konkurence od Audi a Mercedesu, navíc zadní přítlačné křídlo bavorských vozů je o 50 milimetrů širší než u zbývajících dvou značek. BMW dostalo tuto výhodu proto, že vloni vypadaly jejich vozy méně konkurenceschopné (nicméně nakonec beztak BMW vyhrálo hodnocení značek).
Otázkou je, jak moc tyto podmínky BMW pomáhají? "Nechci nad tím uvažovat," odmítá zamyšlení na toto téma vítěz z Norisringu, Nico Müller. "Před sezonou bylo takto rozhodnuto, aby byla série atraktivnější. V polovině roku vidíme, že se tento předpoklad potvrdil. Na prvních třech místech jsou jezdci tří různých značek. Šampionát je vyrovnaný tak jako nikdy předtím. Na základě těchto údajů bych řekl, že bylo dosaženo cíle," dodal Švýcar.
Jako vedoucí muž tabulky příjíždí do Holandska Marco Wittmann. Šampion DTM z roku 2014 přitom stanul na podium pouze ve Spielbergu, když vyhrál. Jakou má podle něj BMW díky zmíněnému zvýhodnění výhodu? "Dobrá otázka. Myslím, že nejde jednoduše vypočítat, kolik to dělá. Vloni bylo jasně vidět, že jsme byli nejslabší značkou a měli jsme problémy. Toto rozhodnutí bylo přijato proto, abychom podpořili show - o té DTM je. Myslím, že Nico to popsal správně - vidíme vyrovnané pole, čehož jsme chtěli dosáhnout. Z toho pohledu to opravdu vyšlo."
Wittmann vede tabulku hlavně díky svým vyrovnaným výkonům. Němec až na úvodní závod na Hockenheimringu dokončil vždy v TOP8. Ostatní top jezdci konkurenčních značek zaznamenali větší výkyvy. Edoardo Mortara, který má ztrátu jenom 2 bodů, sice vyhrál dva závody, ale také dvakrát nebodoval. Jednou Ital vypadl ze závodu. To ukazuje, že spolehlivost se v DTM hodně cení.
To si uvědomuje i Wittmann: "Nemyslím si, že bychom měli nejsilnější auto v poli. Možná, že jsme zatím byli nejchytřejší a vyhnuli jsme se problémům. Proto vedeme mezi jezdci i značkami. Uvidíme, jak se bude odvíjet druhá půlka roku, a jaký bude výsledný obrázek na konci roku. Myslím, že takhle je to dobré."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.