Získalo BMW díky podmínkám až moc velkou výhodu? Názory se rozcházejí, cílem však je co nejvyrovnanější pole v DTM.
V rámci víkendu v holandském Zaandvoortu se DTM dostává do své poloviny. V dosavadních 8 závodech jsme poznali 7 různých vítězů - to svědčí o velké vyrovnanosti pole. Mezi jezdci jsou na prvních třech místech jezdci BMW, Audi a Mercedesu. Ani v polovině sezony není zřejmý žádný jasný favorit. BMW vede tabulku jezdců a také mezi značkami, mezi týmy je první Audi s týmem Abt.
S tímto stavem však nejsou všichni spokojení. DTM se totiž v zimě rozhodlo BMW pomoci. Konkrétně je M4 DTM o 7,5 kilogramu lehčí než konkurence od Audi a Mercedesu, navíc zadní přítlačné křídlo bavorských vozů je o 50 milimetrů širší než u zbývajících dvou značek. BMW dostalo tuto výhodu proto, že vloni vypadaly jejich vozy méně konkurenceschopné (nicméně nakonec beztak BMW vyhrálo hodnocení značek).
Otázkou je, jak moc tyto podmínky BMW pomáhají? "Nechci nad tím uvažovat," odmítá zamyšlení na toto téma vítěz z Norisringu, Nico Müller. "Před sezonou bylo takto rozhodnuto, aby byla série atraktivnější. V polovině roku vidíme, že se tento předpoklad potvrdil. Na prvních třech místech jsou jezdci tří různých značek. Šampionát je vyrovnaný tak jako nikdy předtím. Na základě těchto údajů bych řekl, že bylo dosaženo cíle," dodal Švýcar.
Jako vedoucí muž tabulky příjíždí do Holandska Marco Wittmann. Šampion DTM z roku 2014 přitom stanul na podium pouze ve Spielbergu, když vyhrál. Jakou má podle něj BMW díky zmíněnému zvýhodnění výhodu? "Dobrá otázka. Myslím, že nejde jednoduše vypočítat, kolik to dělá. Vloni bylo jasně vidět, že jsme byli nejslabší značkou a měli jsme problémy. Toto rozhodnutí bylo přijato proto, abychom podpořili show - o té DTM je. Myslím, že Nico to popsal správně - vidíme vyrovnané pole, čehož jsme chtěli dosáhnout. Z toho pohledu to opravdu vyšlo."
Wittmann vede tabulku hlavně díky svým vyrovnaným výkonům. Němec až na úvodní závod na Hockenheimringu dokončil vždy v TOP8. Ostatní top jezdci konkurenčních značek zaznamenali větší výkyvy. Edoardo Mortara, který má ztrátu jenom 2 bodů, sice vyhrál dva závody, ale také dvakrát nebodoval. Jednou Ital vypadl ze závodu. To ukazuje, že spolehlivost se v DTM hodně cení.
To si uvědomuje i Wittmann: "Nemyslím si, že bychom měli nejsilnější auto v poli. Možná, že jsme zatím byli nejchytřejší a vyhnuli jsme se problémům. Proto vedeme mezi jezdci i značkami. Uvidíme, jak se bude odvíjet druhá půlka roku, a jaký bude výsledný obrázek na konci roku. Myslím, že takhle je to dobré."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?