Kolize mezi António Félix Da Costou a Edoardo Mortarou na rakouském Red Bull Ring ve Spielbergu měla dohru. Oba jezdci během závodu vzájemně hned dvakrát kolidoval.
První vzájemný kontakt přišel v sedmém kole, kdy Portugalec z BMW Motorsport vrazil do Itala na Audi při obraně své závodní pozice právě před jezdcem Audi Sport. Da Costa byl na základě tohoto kontaktu varován komisaři, jednalo se o druhé varování během víkendu a také během sezony. Pokud nějaký jezdec dostane během sezony tři varování, tak je na startu dalšího závodu automaticky penalizován ztrátou pěti míst.
V dalším průběhu závodu se da Costa snažil ve 24. kole před Würth Kurve předjet Mortaru. António Félix už by vepředu, Edoardo do něj ze zadu narazil a obě auta se roztočila. Výsledkem bylo, že oba jezdci skončili v kařírku vedle trati. Pro Mortaru to byl konec závodu, da Costa se ztrátou pokračoval (v cíli byl ale klasifikován až jako 21.). Portugalec tak byl jediným pilotem BMW, který nezískal body.
Da Costa dostal ještě za menší prohřešek pokutu 1 000 EUR - po závodě nevrátil do svého auta správně volat.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?