Timo Glock by po své středeční nehodě během předsezonních testů na německém Hockenheimu pro jistotu převezen do nemocnice. Nehoda mu připomněla několik let starý incident ještě z dob jeho působení ve Formuli 1.
Takto si Timo Glock start do svoji čtvrté sezony v DTM jistě nepředstavoval. Během středečních testů na Hockenheimringu měl jezdec BMW poměrně velkou nehodu. 34 letý pilot narazil ve vysoké rychlosti do zdi. "Tu zatáčku projíždíte 180 km/h. Na jejím obrubníku byl kus koberce, který byl mokrý. Zadní levé kolo mi ujelo. Pak jsem narazil bokem pořádně do zdi," říká Timo Glock.
Na doporučení lékařů přítomných na okruhu se Němec odebral do nemocnice. Na základě svých zkušeností z Formule 1 moc dobře ví, že je dobré se nechat pořádně prohlédnout. "Bylo mi jasné, že jsem si nic nezlomil. Už jednou jsem ale měl nalomený obratel po závodní nehodě v Japonsku [v F1]. Vím tak, že je opravdu lepší, když se člověk nechá problédnout," pokračuje Němec. Ten zažil v kvalifikaci na Grand Prix F1 Japonska 2009 vážnou nehodu, když tehdy skončil v bariéře z pneumatik (viz. video níže). Pak si ztěžoval na bolesti zad a řeznou ránu na levé noze. Do nedělního závodu pak samozřejmě nenastoupil.
Teď měl ale na Hockenheimringu Němec štěstí, když zůstal nezraněn. Dalším testovacím jízdám by tak dle jeho slov nemělo stát nic v cestě. "Naštěstí jsou všechny obratle v pořádku. Ještě ale cítím, že jsem měl nehodu. Ráno jsem se probudil a zpozoroval jsem, že mám několik svalů ztuhlejších než obvykle. V týmu máme ale fyzioterapeuta, který se o mě postará."
Podle všeho by se měl Glock do auta posadit opět už zítra. Jeho tým RMG měl ale na autě hodně práce, když podle jezdce byly poškozeny boční díly auta, zadní křídlo, nápravy a také hnací hřídel.
Na závěr jen dodejme, že Timo Glock v F1 nepůsobil moc dlouho, ale v Japonsku 2009 to zdaleka nebyla jediná větší nehoda. Níže přikládám videa z jeho nehod v Austrálii 2008 a také z nehody po selhání zadního zavěšení v Německu 2008.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.