Po své nehodě v testech byl Glock převezen do nemocnice

Timo Glock neboural takto vážněji poprvé, v DTM měl ale zatím štěstí
Timo Glock neboural takto vážněji poprvé, v DTM měl ale zatím štěstí, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 7. dubna 2016 22:50
Sdílej:

Timo Glock by po své středeční nehodě během předsezonních testů na německém Hockenheimu pro jistotu převezen do nemocnice. Nehoda mu připomněla několik let starý incident ještě z dob jeho působení ve Formuli 1.

Takto si Timo Glock start do svoji čtvrté sezony v DTM jistě nepředstavoval. Během středečních testů na Hockenheimringu měl jezdec BMW poměrně velkou nehodu. 34 letý pilot narazil ve vysoké rychlosti do zdi. "Tu zatáčku projíždíte 180 km/h. Na jejím obrubníku byl kus koberce, který byl mokrý. Zadní levé kolo mi ujelo. Pak jsem narazil bokem pořádně do zdi," říká Timo Glock.

Na doporučení lékařů přítomných na okruhu se Němec odebral do nemocnice. Na základě svých zkušeností z Formule 1 moc dobře ví, že je dobré se nechat pořádně prohlédnout. "Bylo mi jasné, že jsem si nic nezlomil. Už jednou jsem ale měl nalomený obratel po závodní nehodě v Japonsku [v F1]. Vím tak, že je opravdu lepší, když se člověk nechá problédnout," pokračuje Němec. Ten zažil v kvalifikaci na Grand Prix F1 Japonska 2009 vážnou nehodu, když tehdy skončil v bariéře z pneumatik (viz. video níže). Pak si ztěžoval na bolesti zad a řeznou ránu na levé noze. Do nedělního závodu pak samozřejmě nenastoupil.

Teď měl ale na Hockenheimringu Němec štěstí, když zůstal nezraněn. Dalším testovacím jízdám by tak dle jeho slov nemělo stát nic v cestě. "Naštěstí jsou všechny obratle v pořádku. Ještě ale cítím, že jsem měl nehodu. Ráno jsem se probudil a zpozoroval jsem, že mám několik svalů ztuhlejších než obvykle. V týmu máme ale fyzioterapeuta, který se o mě postará."

Podle všeho by se měl Glock do auta posadit opět už zítra. Jeho tým RMG měl ale na autě hodně práce, když podle jezdce byly poškozeny boční díly auta, zadní křídlo, nápravy a také hnací hřídel.

Na závěr jen dodejme, že Timo Glock v F1 nepůsobil moc dlouho, ale v Japonsku 2009 to zdaleka nebyla jediná větší nehoda. Níže přikládám videa z jeho nehod v Austrálii 2008 a také z nehody po selhání zadního zavěšení v Německu 2008.

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.