Timo Glock by po své středeční nehodě během předsezonních testů na německém Hockenheimu pro jistotu převezen do nemocnice. Nehoda mu připomněla několik let starý incident ještě z dob jeho působení ve Formuli 1.
Takto si Timo Glock start do svoji čtvrté sezony v DTM jistě nepředstavoval. Během středečních testů na Hockenheimringu měl jezdec BMW poměrně velkou nehodu. 34 letý pilot narazil ve vysoké rychlosti do zdi. "Tu zatáčku projíždíte 180 km/h. Na jejím obrubníku byl kus koberce, který byl mokrý. Zadní levé kolo mi ujelo. Pak jsem narazil bokem pořádně do zdi," říká Timo Glock.
Na doporučení lékařů přítomných na okruhu se Němec odebral do nemocnice. Na základě svých zkušeností z Formule 1 moc dobře ví, že je dobré se nechat pořádně prohlédnout. "Bylo mi jasné, že jsem si nic nezlomil. Už jednou jsem ale měl nalomený obratel po závodní nehodě v Japonsku [v F1]. Vím tak, že je opravdu lepší, když se člověk nechá problédnout," pokračuje Němec. Ten zažil v kvalifikaci na Grand Prix F1 Japonska 2009 vážnou nehodu, když tehdy skončil v bariéře z pneumatik (viz. video níže). Pak si ztěžoval na bolesti zad a řeznou ránu na levé noze. Do nedělního závodu pak samozřejmě nenastoupil.
Teď měl ale na Hockenheimringu Němec štěstí, když zůstal nezraněn. Dalším testovacím jízdám by tak dle jeho slov nemělo stát nic v cestě. "Naštěstí jsou všechny obratle v pořádku. Ještě ale cítím, že jsem měl nehodu. Ráno jsem se probudil a zpozoroval jsem, že mám několik svalů ztuhlejších než obvykle. V týmu máme ale fyzioterapeuta, který se o mě postará."
Podle všeho by se měl Glock do auta posadit opět už zítra. Jeho tým RMG měl ale na autě hodně práce, když podle jezdce byly poškozeny boční díly auta, zadní křídlo, nápravy a také hnací hřídel.
Na závěr jen dodejme, že Timo Glock v F1 nepůsobil moc dlouho, ale v Japonsku 2009 to zdaleka nebyla jediná větší nehoda. Níže přikládám videa z jeho nehod v Austrálii 2008 a také z nehody po selhání zadního zavěšení v Německu 2008.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?