Po své nehodě v testech byl Glock převezen do nemocnice

Timo Glock neboural takto vážněji poprvé, v DTM měl ale zatím štěstí
Timo Glock neboural takto vážněji poprvé, v DTM měl ale zatím štěstí, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 7. dubna 2016 22:50
Sdílej:

Timo Glock by po své středeční nehodě během předsezonních testů na německém Hockenheimu pro jistotu převezen do nemocnice. Nehoda mu připomněla několik let starý incident ještě z dob jeho působení ve Formuli 1.

Takto si Timo Glock start do svoji čtvrté sezony v DTM jistě nepředstavoval. Během středečních testů na Hockenheimringu měl jezdec BMW poměrně velkou nehodu. 34 letý pilot narazil ve vysoké rychlosti do zdi. "Tu zatáčku projíždíte 180 km/h. Na jejím obrubníku byl kus koberce, který byl mokrý. Zadní levé kolo mi ujelo. Pak jsem narazil bokem pořádně do zdi," říká Timo Glock.

Na doporučení lékařů přítomných na okruhu se Němec odebral do nemocnice. Na základě svých zkušeností z Formule 1 moc dobře ví, že je dobré se nechat pořádně prohlédnout. "Bylo mi jasné, že jsem si nic nezlomil. Už jednou jsem ale měl nalomený obratel po závodní nehodě v Japonsku [v F1]. Vím tak, že je opravdu lepší, když se člověk nechá problédnout," pokračuje Němec. Ten zažil v kvalifikaci na Grand Prix F1 Japonska 2009 vážnou nehodu, když tehdy skončil v bariéře z pneumatik (viz. video níže). Pak si ztěžoval na bolesti zad a řeznou ránu na levé noze. Do nedělního závodu pak samozřejmě nenastoupil.

Teď měl ale na Hockenheimringu Němec štěstí, když zůstal nezraněn. Dalším testovacím jízdám by tak dle jeho slov nemělo stát nic v cestě. "Naštěstí jsou všechny obratle v pořádku. Ještě ale cítím, že jsem měl nehodu. Ráno jsem se probudil a zpozoroval jsem, že mám několik svalů ztuhlejších než obvykle. V týmu máme ale fyzioterapeuta, který se o mě postará."

Podle všeho by se měl Glock do auta posadit opět už zítra. Jeho tým RMG měl ale na autě hodně práce, když podle jezdce byly poškozeny boční díly auta, zadní křídlo, nápravy a také hnací hřídel.

Na závěr jen dodejme, že Timo Glock v F1 nepůsobil moc dlouho, ale v Japonsku 2009 to zdaleka nebyla jediná větší nehoda. Níže přikládám videa z jeho nehod v Austrálii 2008 a také z nehody po selhání zadního zavěšení v Německu 2008.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.