Timo Glock by po své středeční nehodě během předsezonních testů na německém Hockenheimu pro jistotu převezen do nemocnice. Nehoda mu připomněla několik let starý incident ještě z dob jeho působení ve Formuli 1.
Takto si Timo Glock start do svoji čtvrté sezony v DTM jistě nepředstavoval. Během středečních testů na Hockenheimringu měl jezdec BMW poměrně velkou nehodu. 34 letý pilot narazil ve vysoké rychlosti do zdi. "Tu zatáčku projíždíte 180 km/h. Na jejím obrubníku byl kus koberce, který byl mokrý. Zadní levé kolo mi ujelo. Pak jsem narazil bokem pořádně do zdi," říká Timo Glock.
Na doporučení lékařů přítomných na okruhu se Němec odebral do nemocnice. Na základě svých zkušeností z Formule 1 moc dobře ví, že je dobré se nechat pořádně prohlédnout. "Bylo mi jasné, že jsem si nic nezlomil. Už jednou jsem ale měl nalomený obratel po závodní nehodě v Japonsku [v F1]. Vím tak, že je opravdu lepší, když se člověk nechá problédnout," pokračuje Němec. Ten zažil v kvalifikaci na Grand Prix F1 Japonska 2009 vážnou nehodu, když tehdy skončil v bariéře z pneumatik (viz. video níže). Pak si ztěžoval na bolesti zad a řeznou ránu na levé noze. Do nedělního závodu pak samozřejmě nenastoupil.
Teď měl ale na Hockenheimringu Němec štěstí, když zůstal nezraněn. Dalším testovacím jízdám by tak dle jeho slov nemělo stát nic v cestě. "Naštěstí jsou všechny obratle v pořádku. Ještě ale cítím, že jsem měl nehodu. Ráno jsem se probudil a zpozoroval jsem, že mám několik svalů ztuhlejších než obvykle. V týmu máme ale fyzioterapeuta, který se o mě postará."
Podle všeho by se měl Glock do auta posadit opět už zítra. Jeho tým RMG měl ale na autě hodně práce, když podle jezdce byly poškozeny boční díly auta, zadní křídlo, nápravy a také hnací hřídel.
Na závěr jen dodejme, že Timo Glock v F1 nepůsobil moc dlouho, ale v Japonsku 2009 to zdaleka nebyla jediná větší nehoda. Níže přikládám videa z jeho nehod v Austrálii 2008 a také z nehody po selhání zadního zavěšení v Německu 2008.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.