Na závěr testů v Monteblancu zajel nejrychlejší čas Timo Glock a značka BMW. Šlo dokonce o nejrychlejší čas týdne. Technické problémy potkaly novotou vonící Mercedes Garyho Paffetta. Nejpilnější byl dnes Augusto Farfus z tábora BMW (157 kol).
Po dvou vítězstvích Mattiase Ekströma teď přebírá otěže Timo Glock. Jezdec BMW zakončil testy ve Španělsku nejrychlejším časem - 1:21,311 min. Němec byl dnes o 6 desetin rychlejší než pilot Audi, Mattias Ekström, a stanovil tak nejlepší čas testů. Nejrychlejší Mercedes byl na 3. místě v rukou Paula di Resty.
"Je hezké sedět po dlouhé pauze opět ve voze a absolvovat testovací kilometry. I když je Monteblanco velmi speciální tratí se specifickým druhem asfaltu a množstvím terénních vln. Zvládli jsme dobře projít náš program. Navíc jsem test využil k tomu, abychom s mým novým týmem RMG udělali první kroky.
Seznámil jsem se s mým novým závodním inženýrem a také mechaniky týmu Stefana Reinholda. Teď už se těším na další test na Hockenheimu. Doufám, že tam budeme mít dobré počasí," řekl Timo Glock. Své pocity sdělil novinářům také zástupce Mercedesu, Paul di Resta: "Byl to další dobrý den.
Hodně jsme se toho o autě dozvěděli.Z Monteblanca odjíždím s dobrými pocity. V předchozích dnech jsme udělali krok vpřed. Teď už se těším na test na Hockenheimu. Bude zajímavé jet s autem na trati, kterou tak dobře známe."
Méně šťastný byl po dnešku Gary Paffett. Brit měl technické problémy a zvládl jen 41 kol. Díky tomu mu patřila až poslední příčka: "Ráno jsme měli technický problém, který musíme ještě prověřit. Ztratili jsme tím hodně času a na trať mohli vyrazit až odpoledne. Pak jsme pracovali na nastavení a sbírali data."
Jediné Audi ve Španělsku neměnilo své jezdce - všechny tři dny testovali Ekström a Green. Další test bude na Hockenheimringu od 5. do 8. dubna. Jde o oficiální ITR test. Sezona 2016 se rozběhne o měsíc později, 6. - 8. května, na stejném okruhu.
pozice jezdec vůz čas kola 1 Timo Glock BMW M4 DTM 1:21,311 137 2 Mattias Ekström Audi RS5 DTM 1:21,929 114 3 Paul di Resta Mercedes-AMG C63 DTM 1:21,932 104 4 Jamie Green Audi RS5 DTM 1:22,143 146 5 Augusto Farfus BMW M4 DTM 1:22,278 157 6 Gary Paffett Mercedes-AMG C63 DTM 1:22,415 41Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.