Test Monteblanco: Glock s BMW vyhrává poslední den

Glock zajel ve Španělsku nejrychlejší kolo týdne
Glock zajel ve Španělsku nejrychlejší kolo týdne, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 25. února 2016 23:02
Sdílej:

Na závěr testů v Monteblancu zajel nejrychlejší čas Timo Glock a značka BMW. Šlo dokonce o nejrychlejší čas týdne. Technické problémy potkaly novotou vonící Mercedes Garyho Paffetta. Nejpilnější byl dnes Augusto Farfus z tábora BMW (157 kol).

Po dvou vítězstvích Mattiase Ekströma teď přebírá otěže Timo Glock. Jezdec BMW zakončil testy ve Španělsku nejrychlejším časem - 1:21,311 min. Němec byl dnes o 6 desetin rychlejší než pilot Audi, Mattias Ekström, a stanovil tak nejlepší čas testů. Nejrychlejší Mercedes byl na 3. místě v rukou Paula di Resty.

"Je hezké sedět po dlouhé pauze opět ve voze a absolvovat testovací kilometry. I když je Monteblanco velmi speciální tratí se specifickým druhem asfaltu a množstvím terénních vln. Zvládli jsme dobře projít náš program. Navíc jsem test využil k tomu, abychom s mým novým týmem RMG udělali první kroky.

Seznámil jsem se s mým novým závodním inženýrem a také mechaniky týmu Stefana Reinholda. Teď už se těším na další test na Hockenheimu. Doufám, že tam budeme mít dobré počasí," řekl Timo Glock. Své pocity sdělil novinářům také zástupce Mercedesu, Paul di Resta: "Byl to další dobrý den.

Hodně jsme se toho o autě dozvěděli.Z Monteblanca odjíždím s dobrými pocity. V předchozích dnech jsme udělali krok vpřed. Teď už se těším na test na Hockenheimu. Bude zajímavé jet s autem na trati, kterou tak dobře známe."

Méně šťastný byl po dnešku Gary Paffett. Brit měl technické problémy a zvládl jen 41 kol. Díky tomu mu patřila až poslední příčka: "Ráno jsme měli technický problém, který musíme ještě prověřit. Ztratili jsme tím hodně času a na trať mohli vyrazit až odpoledne. Pak jsme pracovali na nastavení a sbírali data."

Jediné Audi ve Španělsku neměnilo své jezdce - všechny tři dny testovali Ekström a Green. Další test bude na Hockenheimringu od 5. do 8. dubna. Jde o oficiální ITR test. Sezona 2016 se rozběhne o měsíc později, 6. - 8. května, na stejném okruhu.

pozice jezdec vůz čas kola 1 Timo Glock BMW M4 DTM 1:21,311 137 2 Mattias Ekström Audi RS5 DTM 1:21,929 114 3 Paul di Resta Mercedes-AMG C63 DTM 1:21,932 104 4 Jamie Green Audi RS5 DTM 1:22,143 146 5 Augusto Farfus BMW M4 DTM 1:22,278 157 6 Gary Paffett Mercedes-AMG C63 DTM 1:22,415 41
Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.