Test Monteblanco: Nejrychleji začalo Audi

Ekström, Mattias
Ekström, Mattias, foto: www.dtm.de
iM2 24. února 2016 11:11
Sdílej:

Jezdec Audi, Mattias Ekström, zajel první den testů v Monteblancu nejrychlejší čas. Na trati jsme viděli vozy všech tří značek.

V útery začaly oficiální testy DTM před sezonou 2016. Značky se sešly na okruhu ve španělském Monteblancu. Testy budou trvat tři dny. Ráno bylo nejprve zataženo, odpoledne se vyčasilo a jezdilo se za svitu slunečních paprsků. 

Mattias Ekström byl nejen nejrychlejší - jeho čas měl hodnotu 1:21,614 min. - ale zároveň také nejpilnějším pilotem na 3,357 kilometru dlouhém okruhu. Švéd se svoji Audi objel trať 179 krát. Každý z výrobců může ve Španělsku nasadit jenom dva vozy v jednom dni. 

39 setin sekundy za Audi zaostal pilot Mercedesu, Robert Wickens. Mercedes poprvé vyjel s novým AMG C-Klasse Coupé DTM. Stuttgartská značka tedy zaznamenala pozitivní debut nového stroje. Třetí byl Bruno Spengler na BMW. 

"Byl skvělý pocit sedět ve voze specifikace 2016. Auto vypadá skvěle a také tak jezdí," rozplýval se Wickens na konci dne. Jeho značkový kolega, Christian Vietoris, obsadil chvost tabulky."Bylo hezké po dlouhé době opět sedět v autě.

Od posledního závodu jsem už v autě nejel, takže už bylo na čase. Ještě více jsem si tedy užil první kilometry s novým Mercedesem. Během prvního dne testů jsme měli samozřejmě hodně práce, ale zatím jsme spokojeni. Zítra moje auto přebírá Gary [Paffett]," dodal Němec.

Za Audi jezdil ještě Jamie Green (4. místo). U BMW doplnil zmíněného Spenglera mistr DTM z roku 2014, Marco Wittmann. Němec se poprvé představil v novém zbarvení, které bude používat v roce 2016. Nově bude jeho vůz v barvách Red Bullu (doposud Antonio Felix da Costa).

pozice jezdec vůz čas kola 1 Mattias Ekström Audi RS5 DTM 1:21,614 179 2 Robert Wickens Mercedes-AMG C 63 DTM 1:21,653 118 3 Bruno Spengler BMW M4 DTM 1:22,000 125 4 Jamie Green Audi RS5 DTM 1:22,102 101 5 Marco Wittmann BMW M4 DTM 1:22,327 140 6 Christian Vietoris Mercedes-AMG C 63 DTM 1:22,710 74
Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.