Jezdec Audi, Mattias Ekström, zajel první den testů v Monteblancu nejrychlejší čas. Na trati jsme viděli vozy všech tří značek.
V útery začaly oficiální testy DTM před sezonou 2016. Značky se sešly na okruhu ve španělském Monteblancu. Testy budou trvat tři dny. Ráno bylo nejprve zataženo, odpoledne se vyčasilo a jezdilo se za svitu slunečních paprsků.
Mattias Ekström byl nejen nejrychlejší - jeho čas měl hodnotu 1:21,614 min. - ale zároveň také nejpilnějším pilotem na 3,357 kilometru dlouhém okruhu. Švéd se svoji Audi objel trať 179 krát. Každý z výrobců může ve Španělsku nasadit jenom dva vozy v jednom dni.
39 setin sekundy za Audi zaostal pilot Mercedesu, Robert Wickens. Mercedes poprvé vyjel s novým AMG C-Klasse Coupé DTM. Stuttgartská značka tedy zaznamenala pozitivní debut nového stroje. Třetí byl Bruno Spengler na BMW.
"Byl skvělý pocit sedět ve voze specifikace 2016. Auto vypadá skvěle a také tak jezdí," rozplýval se Wickens na konci dne. Jeho značkový kolega, Christian Vietoris, obsadil chvost tabulky."Bylo hezké po dlouhé době opět sedět v autě.
Od posledního závodu jsem už v autě nejel, takže už bylo na čase. Ještě více jsem si tedy užil první kilometry s novým Mercedesem. Během prvního dne testů jsme měli samozřejmě hodně práce, ale zatím jsme spokojeni. Zítra moje auto přebírá Gary [Paffett]," dodal Němec.
Za Audi jezdil ještě Jamie Green (4. místo). U BMW doplnil zmíněného Spenglera mistr DTM z roku 2014, Marco Wittmann. Němec se poprvé představil v novém zbarvení, které bude používat v roce 2016. Nově bude jeho vůz v barvách Red Bullu (doposud Antonio Felix da Costa).
pozice jezdec vůz čas kola 1 Mattias Ekström Audi RS5 DTM 1:21,614 179 2 Robert Wickens Mercedes-AMG C 63 DTM 1:21,653 118 3 Bruno Spengler BMW M4 DTM 1:22,000 125 4 Jamie Green Audi RS5 DTM 1:22,102 101 5 Marco Wittmann BMW M4 DTM 1:22,327 140 6 Christian Vietoris Mercedes-AMG C 63 DTM 1:22,710 74Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.