Test Monteblanco: Nejrychleji začalo Audi

Ekström, Mattias
Ekström, Mattias, foto: www.dtm.de
iM2 24. února 2016 11:11
Sdílej:

Jezdec Audi, Mattias Ekström, zajel první den testů v Monteblancu nejrychlejší čas. Na trati jsme viděli vozy všech tří značek.

V útery začaly oficiální testy DTM před sezonou 2016. Značky se sešly na okruhu ve španělském Monteblancu. Testy budou trvat tři dny. Ráno bylo nejprve zataženo, odpoledne se vyčasilo a jezdilo se za svitu slunečních paprsků. 

Mattias Ekström byl nejen nejrychlejší - jeho čas měl hodnotu 1:21,614 min. - ale zároveň také nejpilnějším pilotem na 3,357 kilometru dlouhém okruhu. Švéd se svoji Audi objel trať 179 krát. Každý z výrobců může ve Španělsku nasadit jenom dva vozy v jednom dni. 

39 setin sekundy za Audi zaostal pilot Mercedesu, Robert Wickens. Mercedes poprvé vyjel s novým AMG C-Klasse Coupé DTM. Stuttgartská značka tedy zaznamenala pozitivní debut nového stroje. Třetí byl Bruno Spengler na BMW. 

"Byl skvělý pocit sedět ve voze specifikace 2016. Auto vypadá skvěle a také tak jezdí," rozplýval se Wickens na konci dne. Jeho značkový kolega, Christian Vietoris, obsadil chvost tabulky."Bylo hezké po dlouhé době opět sedět v autě.

Od posledního závodu jsem už v autě nejel, takže už bylo na čase. Ještě více jsem si tedy užil první kilometry s novým Mercedesem. Během prvního dne testů jsme měli samozřejmě hodně práce, ale zatím jsme spokojeni. Zítra moje auto přebírá Gary [Paffett]," dodal Němec.

Za Audi jezdil ještě Jamie Green (4. místo). U BMW doplnil zmíněného Spenglera mistr DTM z roku 2014, Marco Wittmann. Němec se poprvé představil v novém zbarvení, které bude používat v roce 2016. Nově bude jeho vůz v barvách Red Bullu (doposud Antonio Felix da Costa).

pozice jezdec vůz čas kola 1 Mattias Ekström Audi RS5 DTM 1:21,614 179 2 Robert Wickens Mercedes-AMG C 63 DTM 1:21,653 118 3 Bruno Spengler BMW M4 DTM 1:22,000 125 4 Jamie Green Audi RS5 DTM 1:22,102 101 5 Marco Wittmann BMW M4 DTM 1:22,327 140 6 Christian Vietoris Mercedes-AMG C 63 DTM 1:22,710 74
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.