Jezdec Audi, Mattias Ekström, zajel první den testů v Monteblancu nejrychlejší čas. Na trati jsme viděli vozy všech tří značek.
V útery začaly oficiální testy DTM před sezonou 2016. Značky se sešly na okruhu ve španělském Monteblancu. Testy budou trvat tři dny. Ráno bylo nejprve zataženo, odpoledne se vyčasilo a jezdilo se za svitu slunečních paprsků.
Mattias Ekström byl nejen nejrychlejší - jeho čas měl hodnotu 1:21,614 min. - ale zároveň také nejpilnějším pilotem na 3,357 kilometru dlouhém okruhu. Švéd se svoji Audi objel trať 179 krát. Každý z výrobců může ve Španělsku nasadit jenom dva vozy v jednom dni.
39 setin sekundy za Audi zaostal pilot Mercedesu, Robert Wickens. Mercedes poprvé vyjel s novým AMG C-Klasse Coupé DTM. Stuttgartská značka tedy zaznamenala pozitivní debut nového stroje. Třetí byl Bruno Spengler na BMW.
"Byl skvělý pocit sedět ve voze specifikace 2016. Auto vypadá skvěle a také tak jezdí," rozplýval se Wickens na konci dne. Jeho značkový kolega, Christian Vietoris, obsadil chvost tabulky."Bylo hezké po dlouhé době opět sedět v autě.
Od posledního závodu jsem už v autě nejel, takže už bylo na čase. Ještě více jsem si tedy užil první kilometry s novým Mercedesem. Během prvního dne testů jsme měli samozřejmě hodně práce, ale zatím jsme spokojeni. Zítra moje auto přebírá Gary [Paffett]," dodal Němec.
Za Audi jezdil ještě Jamie Green (4. místo). U BMW doplnil zmíněného Spenglera mistr DTM z roku 2014, Marco Wittmann. Němec se poprvé představil v novém zbarvení, které bude používat v roce 2016. Nově bude jeho vůz v barvách Red Bullu (doposud Antonio Felix da Costa).
pozice jezdec vůz čas kola 1 Mattias Ekström Audi RS5 DTM 1:21,614 179 2 Robert Wickens Mercedes-AMG C 63 DTM 1:21,653 118 3 Bruno Spengler BMW M4 DTM 1:22,000 125 4 Jamie Green Audi RS5 DTM 1:22,102 101 5 Marco Wittmann BMW M4 DTM 1:22,327 140 6 Christian Vietoris Mercedes-AMG C 63 DTM 1:22,710 74Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?