Jezdec Audi, Mattias Ekström, zajel první den testů v Monteblancu nejrychlejší čas. Na trati jsme viděli vozy všech tří značek.
V útery začaly oficiální testy DTM před sezonou 2016. Značky se sešly na okruhu ve španělském Monteblancu. Testy budou trvat tři dny. Ráno bylo nejprve zataženo, odpoledne se vyčasilo a jezdilo se za svitu slunečních paprsků.
Mattias Ekström byl nejen nejrychlejší - jeho čas měl hodnotu 1:21,614 min. - ale zároveň také nejpilnějším pilotem na 3,357 kilometru dlouhém okruhu. Švéd se svoji Audi objel trať 179 krát. Každý z výrobců může ve Španělsku nasadit jenom dva vozy v jednom dni.
39 setin sekundy za Audi zaostal pilot Mercedesu, Robert Wickens. Mercedes poprvé vyjel s novým AMG C-Klasse Coupé DTM. Stuttgartská značka tedy zaznamenala pozitivní debut nového stroje. Třetí byl Bruno Spengler na BMW.
"Byl skvělý pocit sedět ve voze specifikace 2016. Auto vypadá skvěle a také tak jezdí," rozplýval se Wickens na konci dne. Jeho značkový kolega, Christian Vietoris, obsadil chvost tabulky."Bylo hezké po dlouhé době opět sedět v autě.
Od posledního závodu jsem už v autě nejel, takže už bylo na čase. Ještě více jsem si tedy užil první kilometry s novým Mercedesem. Během prvního dne testů jsme měli samozřejmě hodně práce, ale zatím jsme spokojeni. Zítra moje auto přebírá Gary [Paffett]," dodal Němec.
Za Audi jezdil ještě Jamie Green (4. místo). U BMW doplnil zmíněného Spenglera mistr DTM z roku 2014, Marco Wittmann. Němec se poprvé představil v novém zbarvení, které bude používat v roce 2016. Nově bude jeho vůz v barvách Red Bullu (doposud Antonio Felix da Costa).
pozice jezdec vůz čas kola 1 Mattias Ekström Audi RS5 DTM 1:21,614 179 2 Robert Wickens Mercedes-AMG C 63 DTM 1:21,653 118 3 Bruno Spengler BMW M4 DTM 1:22,000 125 4 Jamie Green Audi RS5 DTM 1:22,102 101 5 Marco Wittmann BMW M4 DTM 1:22,327 140 6 Christian Vietoris Mercedes-AMG C 63 DTM 1:22,710 74Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.