Timo Scheider je rád, že už je letošní sezona s "nejnegativnějšími a nejhoršími momenty" za ním, avšak finále na Hockenheimringu jej potěšilo.
Timo Scheider si pomalu začal opět přivykat oslavám - napřed si připsal vítězství ve Stock Carech a pak na Hockenheimringu přišlo první vítězství v DTM po pěti letech. Mrzuté je, že sezona právě skončila. Timovi to ale zas až tak nevadí: "Kufr je sbalen a už se nemůžu dočkat, protože na mě doma čeká můj gauč," zahájil Timo Scheider.
Konec sezony byl sice docela povedený, ale průběh roku pro Němce nestál za nic. "Spektakulárnější - v negativním smyslu - už to dle mého názoru být nemohlo. Faktem je, že to pro mě byla nejtěžší sezona za posledních 15 let. Byly tam nejnegativnější a nejhorší momenty, které si člověk jako závodní jezdec dokáže představit," pokračuje Scheider.
Před závodním víkendem na Hockenheimu získal Timo během sezony body pouze v jediném závodě! Z německého Lausitzringu si odvezl 4 a 12 bodů za osmé a čtvrté místo. Pak už byly až do teď jeho maximem dvě dvanáctá místa z Oscherslebenu. Nakonec byl Scheider v hodnocení sezony osmnáctý. Nejhorším bodem sezony byl ale závod v rakouském Spielbergu, kdy byl z nedělního závodu po aféře "Timo, schieb ihn raus!" diskvalifikován za vystrčení z trati Roberta Wickense a Pascala Wehrleina.
"Negativní momenty letos převažují. Pro mě osobně a můj tým je to samozřejmě frustrující." Dobré výkony na posledních dvou závodech jej mohou naplnit optimismem pro zimní období. "I přes to všechno jsem velmi šťastný, že jsem na finálovém závodu mohl stát ještě jednou zcela nahoře a že jsem mohl ukázat, že to také zvládneme, když to klapne. Je pozitivní, že se to stalo při finále, protože pak bude zima o něco jednodušší."
Příští rok chce jezdec týmu Phoenix začít s dobrými výsledky hned zkraje roku. "To se nám letos nepovedlo - i když nám v tom bylo několikrát zabráněno sportovními komisaři. Pak jsme měli také opravdu neuvěřitelnou smůlu. Můžeme hodně mluvit o tom, co se stalo, ale faktem je, že to byla sezona k zapomění."
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.