Timo Scheider je rád, že už je letošní sezona s "nejnegativnějšími a nejhoršími momenty" za ním, avšak finále na Hockenheimringu jej potěšilo.
Timo Scheider si pomalu začal opět přivykat oslavám - napřed si připsal vítězství ve Stock Carech a pak na Hockenheimringu přišlo první vítězství v DTM po pěti letech. Mrzuté je, že sezona právě skončila. Timovi to ale zas až tak nevadí: "Kufr je sbalen a už se nemůžu dočkat, protože na mě doma čeká můj gauč," zahájil Timo Scheider.
Konec sezony byl sice docela povedený, ale průběh roku pro Němce nestál za nic. "Spektakulárnější - v negativním smyslu - už to dle mého názoru být nemohlo. Faktem je, že to pro mě byla nejtěžší sezona za posledních 15 let. Byly tam nejnegativnější a nejhorší momenty, které si člověk jako závodní jezdec dokáže představit," pokračuje Scheider.
Před závodním víkendem na Hockenheimu získal Timo během sezony body pouze v jediném závodě! Z německého Lausitzringu si odvezl 4 a 12 bodů za osmé a čtvrté místo. Pak už byly až do teď jeho maximem dvě dvanáctá místa z Oscherslebenu. Nakonec byl Scheider v hodnocení sezony osmnáctý. Nejhorším bodem sezony byl ale závod v rakouském Spielbergu, kdy byl z nedělního závodu po aféře "Timo, schieb ihn raus!" diskvalifikován za vystrčení z trati Roberta Wickense a Pascala Wehrleina.
"Negativní momenty letos převažují. Pro mě osobně a můj tým je to samozřejmě frustrující." Dobré výkony na posledních dvou závodech jej mohou naplnit optimismem pro zimní období. "I přes to všechno jsem velmi šťastný, že jsem na finálovém závodu mohl stát ještě jednou zcela nahoře a že jsem mohl ukázat, že to také zvládneme, když to klapne. Je pozitivní, že se to stalo při finále, protože pak bude zima o něco jednodušší."
Příští rok chce jezdec týmu Phoenix začít s dobrými výsledky hned zkraje roku. "To se nám letos nepovedlo - i když nám v tom bylo několikrát zabráněno sportovními komisaři. Pak jsme měli také opravdu neuvěřitelnou smůlu. Můžeme hodně mluvit o tom, co se stalo, ale faktem je, že to byla sezona k zapomění."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.