Přibude příští rok desátý závodní víkend?

Molina, Miguel
Molina, Miguel, foto: www.dtm.de
iM2 23. září 2015 08:37
Sdílej:

V kalendáři DTM je sice jenom 9 závodních víkendů, avšak jede se hned 18. závodů. Pro výrobce není rozšíření kalendáře nezbytně nutné.

Audi, BMW i Mercedes-Benz jsou otevřeni tomu, aby se kalendář DTM rozšířil na 10 závodních víkendů. Zatím si však nejsou výrobci jistí, jestli je to proveditelné a důležité. Letošních 9 závodních víkendů s 18 závody totiž nabízí dostatečný prostor pro prezentaci.

Hans Werner Aufrecht, předseda představenstva promotérské společnosti ITR, se nechal slyšet, že by "v roce 2016 rád viděl zase 10 závodních víkendů." Zástupci série už jednali s potenciálními tratěmi, kde by se DTM mohlo jezdit - Porto (Portugalsko) a Jarama (Španělsko). Tato jednání však nebyla nijak závazná nebo vážná. I tak ale 10. závodní víkend není vyloučen.

"Je to otázka nákladů - musíme najít dobré místo. V principu si myslím, že 18 závodů za rok je pro nás dobré číslo. Myslím, že s tím takto můžeme žít," říká Ulrich Fritz, šéf Mercedesu pro DTM.

Také šéf BMW Motorsport, Jens Marquardt, sdílí tento názor. Podle něj je navíc nalezeno optimální vyvážení mezi počtem závodů v Německu a v zahraničí. "Podle mě není potřeba přidávat další místo. Jde o to, abychom zvýšili hodnotu série. Musí být také vyvážená finanční stránka. Celkově jde o lepší vyvážení produktu."

Šéf Audi pro DTM, Dieter Gass, připomíná také technickou stránku. Především poukazuje na motory, jejichž výkon je zmražený: "Můsíme se nad tím svědomitě zamyslet. Myslím, že my, jezdci i diváci by měli nejraději 15 závodních víkendů. Je ale potřeba na to mít rozpočet. Nesmíme zapomínat také na to, že vývoj motorů je zmražený. Počet motorů na sezonu je omezený. S desátým závodním víkendem bychom při současném počtu povolených motorů mohli mít problém."

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.