Přibude příští rok desátý závodní víkend?

Molina, Miguel
Molina, Miguel, foto: www.dtm.de
iM2 23. září 2015 08:37
Sdílej:

V kalendáři DTM je sice jenom 9 závodních víkendů, avšak jede se hned 18. závodů. Pro výrobce není rozšíření kalendáře nezbytně nutné.

Audi, BMW i Mercedes-Benz jsou otevřeni tomu, aby se kalendář DTM rozšířil na 10 závodních víkendů. Zatím si však nejsou výrobci jistí, jestli je to proveditelné a důležité. Letošních 9 závodních víkendů s 18 závody totiž nabízí dostatečný prostor pro prezentaci.

Hans Werner Aufrecht, předseda představenstva promotérské společnosti ITR, se nechal slyšet, že by "v roce 2016 rád viděl zase 10 závodních víkendů." Zástupci série už jednali s potenciálními tratěmi, kde by se DTM mohlo jezdit - Porto (Portugalsko) a Jarama (Španělsko). Tato jednání však nebyla nijak závazná nebo vážná. I tak ale 10. závodní víkend není vyloučen.

"Je to otázka nákladů - musíme najít dobré místo. V principu si myslím, že 18 závodů za rok je pro nás dobré číslo. Myslím, že s tím takto můžeme žít," říká Ulrich Fritz, šéf Mercedesu pro DTM.

Také šéf BMW Motorsport, Jens Marquardt, sdílí tento názor. Podle něj je navíc nalezeno optimální vyvážení mezi počtem závodů v Německu a v zahraničí. "Podle mě není potřeba přidávat další místo. Jde o to, abychom zvýšili hodnotu série. Musí být také vyvážená finanční stránka. Celkově jde o lepší vyvážení produktu."

Šéf Audi pro DTM, Dieter Gass, připomíná také technickou stránku. Především poukazuje na motory, jejichž výkon je zmražený: "Můsíme se nad tím svědomitě zamyslet. Myslím, že my, jezdci i diváci by měli nejraději 15 závodních víkendů. Je ale potřeba na to mít rozpočet. Nesmíme zapomínat také na to, že vývoj motorů je zmražený. Počet motorů na sezonu je omezený. S desátým závodním víkendem bychom při současném počtu povolených motorů mohli mít problém."

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?