V kalendáři DTM je sice jenom 9 závodních víkendů, avšak jede se hned 18. závodů. Pro výrobce není rozšíření kalendáře nezbytně nutné.
Audi, BMW i Mercedes-Benz jsou otevřeni tomu, aby se kalendář DTM rozšířil na 10 závodních víkendů. Zatím si však nejsou výrobci jistí, jestli je to proveditelné a důležité. Letošních 9 závodních víkendů s 18 závody totiž nabízí dostatečný prostor pro prezentaci.
Hans Werner Aufrecht, předseda představenstva promotérské společnosti ITR, se nechal slyšet, že by "v roce 2016 rád viděl zase 10 závodních víkendů." Zástupci série už jednali s potenciálními tratěmi, kde by se DTM mohlo jezdit - Porto (Portugalsko) a Jarama (Španělsko). Tato jednání však nebyla nijak závazná nebo vážná. I tak ale 10. závodní víkend není vyloučen.
"Je to otázka nákladů - musíme najít dobré místo. V principu si myslím, že 18 závodů za rok je pro nás dobré číslo. Myslím, že s tím takto můžeme žít," říká Ulrich Fritz, šéf Mercedesu pro DTM.
Také šéf BMW Motorsport, Jens Marquardt, sdílí tento názor. Podle něj je navíc nalezeno optimální vyvážení mezi počtem závodů v Německu a v zahraničí. "Podle mě není potřeba přidávat další místo. Jde o to, abychom zvýšili hodnotu série. Musí být také vyvážená finanční stránka. Celkově jde o lepší vyvážení produktu."
Šéf Audi pro DTM, Dieter Gass, připomíná také technickou stránku. Především poukazuje na motory, jejichž výkon je zmražený: "Můsíme se nad tím svědomitě zamyslet. Myslím, že my, jezdci i diváci by měli nejraději 15 závodních víkendů. Je ale potřeba na to mít rozpočet. Nesmíme zapomínat také na to, že vývoj motorů je zmražený. Počet motorů na sezonu je omezený. S desátým závodním víkendem bychom při současném počtu povolených motorů mohli mít problém."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?