Přibude příští rok desátý závodní víkend?

Molina, Miguel
Molina, Miguel, foto: www.dtm.de
iM2 23. září 2015 08:37
Sdílej:

V kalendáři DTM je sice jenom 9 závodních víkendů, avšak jede se hned 18. závodů. Pro výrobce není rozšíření kalendáře nezbytně nutné.

Audi, BMW i Mercedes-Benz jsou otevřeni tomu, aby se kalendář DTM rozšířil na 10 závodních víkendů. Zatím si však nejsou výrobci jistí, jestli je to proveditelné a důležité. Letošních 9 závodních víkendů s 18 závody totiž nabízí dostatečný prostor pro prezentaci.

Hans Werner Aufrecht, předseda představenstva promotérské společnosti ITR, se nechal slyšet, že by "v roce 2016 rád viděl zase 10 závodních víkendů." Zástupci série už jednali s potenciálními tratěmi, kde by se DTM mohlo jezdit - Porto (Portugalsko) a Jarama (Španělsko). Tato jednání však nebyla nijak závazná nebo vážná. I tak ale 10. závodní víkend není vyloučen.

"Je to otázka nákladů - musíme najít dobré místo. V principu si myslím, že 18 závodů za rok je pro nás dobré číslo. Myslím, že s tím takto můžeme žít," říká Ulrich Fritz, šéf Mercedesu pro DTM.

Také šéf BMW Motorsport, Jens Marquardt, sdílí tento názor. Podle něj je navíc nalezeno optimální vyvážení mezi počtem závodů v Německu a v zahraničí. "Podle mě není potřeba přidávat další místo. Jde o to, abychom zvýšili hodnotu série. Musí být také vyvážená finanční stránka. Celkově jde o lepší vyvážení produktu."

Šéf Audi pro DTM, Dieter Gass, připomíná také technickou stránku. Především poukazuje na motory, jejichž výkon je zmražený: "Můsíme se nad tím svědomitě zamyslet. Myslím, že my, jezdci i diváci by měli nejraději 15 závodních víkendů. Je ale potřeba na to mít rozpočet. Nesmíme zapomínat také na to, že vývoj motorů je zmražený. Počet motorů na sezonu je omezený. S desátým závodním víkendem bychom při současném počtu povolených motorů mohli mít problém."

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.