V kalendáři DTM je sice jenom 9 závodních víkendů, avšak jede se hned 18. závodů. Pro výrobce není rozšíření kalendáře nezbytně nutné.
Audi, BMW i Mercedes-Benz jsou otevřeni tomu, aby se kalendář DTM rozšířil na 10 závodních víkendů. Zatím si však nejsou výrobci jistí, jestli je to proveditelné a důležité. Letošních 9 závodních víkendů s 18 závody totiž nabízí dostatečný prostor pro prezentaci.
Hans Werner Aufrecht, předseda představenstva promotérské společnosti ITR, se nechal slyšet, že by "v roce 2016 rád viděl zase 10 závodních víkendů." Zástupci série už jednali s potenciálními tratěmi, kde by se DTM mohlo jezdit - Porto (Portugalsko) a Jarama (Španělsko). Tato jednání však nebyla nijak závazná nebo vážná. I tak ale 10. závodní víkend není vyloučen.
"Je to otázka nákladů - musíme najít dobré místo. V principu si myslím, že 18 závodů za rok je pro nás dobré číslo. Myslím, že s tím takto můžeme žít," říká Ulrich Fritz, šéf Mercedesu pro DTM.
Také šéf BMW Motorsport, Jens Marquardt, sdílí tento názor. Podle něj je navíc nalezeno optimální vyvážení mezi počtem závodů v Německu a v zahraničí. "Podle mě není potřeba přidávat další místo. Jde o to, abychom zvýšili hodnotu série. Musí být také vyvážená finanční stránka. Celkově jde o lepší vyvážení produktu."
Šéf Audi pro DTM, Dieter Gass, připomíná také technickou stránku. Především poukazuje na motory, jejichž výkon je zmražený: "Můsíme se nad tím svědomitě zamyslet. Myslím, že my, jezdci i diváci by měli nejraději 15 závodních víkendů. Je ale potřeba na to mít rozpočet. Nesmíme zapomínat také na to, že vývoj motorů je zmražený. Počet motorů na sezonu je omezený. S desátým závodním víkendem bychom při současném počtu povolených motorů mohli mít problém."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.