ZÁVODNÍ VÍKEND; V Moskvě hostí závod DTM okruh Moscow Raceway. Závodění zde nemá žádnou tradici, avšak pro automobilky účastnící se seriálu jde o marketingově zajímavou situaci (i když s ohledem na současný stav možná spíše šlo).
Nedělní závod:Jezdec Audi, Mike Rockenfeller, získal v neděli svoje první vítězství v DTM po dlouhé době - po více jak dvou letech. V sobotu v Moskvě předvedl velmi pěkný výkon. Mistr DTM z roku 2013 prožil letos těžký start do sezony, když se mu doposud nepodařilo získat jediné podium. Nakonec se mu ale podařilo přetavit svoje letošní druhé pole position v první vítězství.
Němec naposledy slavil při úvodní návštěvě DTM na tomto ruském okruhu v srpnu 2013. Rockenfeller se ujal vedení hned po startu a dokázal poodjet soupeřům z DRS dosahu. Za ním sváděli souboj o příčky Bruno Spengler, Jamie Green, Maxime Martin a Mattias Ekström.
Rockenfeller zajel poslední z této skupiny do boxů, ale Bruno Spenglerovi se podařilo jeho náskok stáhnout jen nepatrně. Po výjezdu z boxů navíc tyto dva jezdce rozděloval ještě Lucas Auer, který za sebou tou dobou neměl povinnou zastávku v boxech. Než se Spenglerovi podařilo předjet Auera, tak už měl Rockenfeller náskok 4,3s a ve zbývajících 20 minutách už si náskok dokázal udržet.
Poté, co se včera Brunu Spenglerovi podařilo získat podium na úkor Greena až v poslední zatáčce, tak dnes přidal druhé podium víkendu. Dlouho to vypadalo, že třetí dojede Maxime Martin na BMW, 8 minut před koncem jej ale dokázal předjet Mattias Ekström v zatáčce číslo 13. Třetí místo na podiu tak bral Švéd Ekström a to do závodu startoval navíc s penalizací 3 míst. Jezdec Audi se tak vrátil do čela průběžné klasifikace jezdců.
Čtvrtý byl tedy Martin a pátý Jamie Green, který byl zdržen problémy s předním levým kolem během zastávky v boxech. Tým jej pak vypustil z boxového stání poměrně dost do dráhy projíždějícímu Augustu Farfusovi a Pascalu Wehrleinovi. Oba jezdce tak zdržel a u Wehrleina toto zdržení hrálo následně roli.
Po včerejším návratu na čelo tabulky jezdců, se dnes jezdec Mercedesu dokázal kvalifikovat až jako 11. Později ho předjel Edoardo Mortara a pak přišel o místo v boxech. Po výjezdu z nich ztratil dost času za Tomem Blomqvistem. Toma předjel až po čase a to se posunul jen na 10. místo.
Pak se mladík Pascal Wehrlein zasekl ještě ke konci závodu za Mortarou a Nicem Müllerem. V neděli si tak připsal pouhý bod za poslední bodovanou 10. příčku. Šesté a sedmé místo v cíli brali Gary Paffett a Marco Wittmann. Nováček Antonio Giovinazzi byl až 21., když během závodu předvedl jeden efektní výjezd do trávy.
Výsledky nedělního závodu: zde
Výsledky nedělní kvalifikace: zde
Sobotní závod:Záložní jezdec týmu Mercedesu v F1 se opět vyšvihl do čela průběžné tabulky DTM, když si připsal vítězství ze sobotního závodu na Moscow Raceway. Závod to byl velmi zajímavý a na trať se během něj podíval hned dvakrát safety car. Většinu závodu, kolem 40 minut, byl ale ve vedení nejrychlejší muž kvalifikace, Marco Wittmann.
Wittmann ale musel bojovat s neúnavným Wehrleinem, který na něj tlačil v podstatě neustále (na startu stál druhý). S pomocí DRS se jedec na Mercedesu málem dostal před jezdce na BMW v poslední zatáčce okruhu ve dvou po sobě jdoucíh kolech. To se ale jednalo o dva pokusy zvnějšku, v následujícím kole do konce zbývaly už jen 4 minuty a Pascal to zkusil zevnitřku. Pokus to byl úspěšný a v cíli byl o 1,8s dříve než Marco.
Navíc se tímto posunul do čela průběžného pořadí sezony a to letos už podruhé. To dosavadní vedoucí muž tabulky, Mattias Ekström, skončil už v sedmé zatáčce 11. kola, když kolidoval s Timem Glockem. Jezdec na BMW hájil svoji čtvrtou pozici před jezdcem na Audi. Mattias zkusil zaútočit vnitřkem a v nájezdu do zatáčky spolu kolidovali a obě auta skončila v bariéře.
Ekström za incident dostal následně po zásluze penalizaci. Timo Glock byl po incidentu hodně naštvaný, když se do radia týmu ptal: "Co to sakra [slušně řečeno] dělal?" To Ekström týmu reportoval následující: "Nečekal jsem, že to utáhne, když už jsme byli bok po boku."
Druhé místo si pak udržel Wittmann. Na Wittmanna dotíral Jamie Green, kterého ale nakonec předjel Bruno Spengler až v poslední zatáčce závodu! Na podiu jsme tak mohli vidět letos neobvyklou situaci - dva jezdce od BMW. Čtvrtý byl tedy Green, za ním byl Daniel Juncadella, pro kterého se jedná o první body od sobotního závodu na Norisringu na konci června.
Šestý byl Edoardo Mortara, sedmý Gary Paffett. Ten předvedl moc hezký závod, během něhož se dokázal prokousat polem až ze startovního 20. místa. Bodovanou desítku pak uzavírali Tom Blomqvist, Nico Müller a Mike Rockenfeller.
Závod Miguela Moliny, který do něj startoval z osmého místa, skončil v první zatáčce. Najel do ní najížděl bok po boku s Blomqvistem, kterému se start nepovedl. Jezdec Audi se dostal do hodin a pak do něj narazil Christian Vietoris, čímž bylo pro oba po závodu. Incident vyšetřovali komisaři po závodu, nakonec k žádnému potrestání nesáhli.
Tento závod byl prvním pro Antonia Giovinazziho, který nahrazuje potrestaného Tima Scheidera, mladík dojel na 19. místě.
Výsledky sobotního závodu: zde
Výsledky sobotní kvalifikace: zde
Výsledky 2. volného tréninku: zde
Výsledky 1. volného tréninku: zde
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?