ZÁVODNÍ VÍKEND; V Moskvě hostí závod DTM okruh Moscow Raceway. Závodění zde nemá žádnou tradici, avšak pro automobilky účastnící se seriálu jde o marketingově zajímavou situaci (i když s ohledem na současný stav možná spíše šlo).
Nedělní závod:Jezdec Audi, Mike Rockenfeller, získal v neděli svoje první vítězství v DTM po dlouhé době - po více jak dvou letech. V sobotu v Moskvě předvedl velmi pěkný výkon. Mistr DTM z roku 2013 prožil letos těžký start do sezony, když se mu doposud nepodařilo získat jediné podium. Nakonec se mu ale podařilo přetavit svoje letošní druhé pole position v první vítězství.
Němec naposledy slavil při úvodní návštěvě DTM na tomto ruském okruhu v srpnu 2013. Rockenfeller se ujal vedení hned po startu a dokázal poodjet soupeřům z DRS dosahu. Za ním sváděli souboj o příčky Bruno Spengler, Jamie Green, Maxime Martin a Mattias Ekström.
Rockenfeller zajel poslední z této skupiny do boxů, ale Bruno Spenglerovi se podařilo jeho náskok stáhnout jen nepatrně. Po výjezdu z boxů navíc tyto dva jezdce rozděloval ještě Lucas Auer, který za sebou tou dobou neměl povinnou zastávku v boxech. Než se Spenglerovi podařilo předjet Auera, tak už měl Rockenfeller náskok 4,3s a ve zbývajících 20 minutách už si náskok dokázal udržet.
Poté, co se včera Brunu Spenglerovi podařilo získat podium na úkor Greena až v poslední zatáčce, tak dnes přidal druhé podium víkendu. Dlouho to vypadalo, že třetí dojede Maxime Martin na BMW, 8 minut před koncem jej ale dokázal předjet Mattias Ekström v zatáčce číslo 13. Třetí místo na podiu tak bral Švéd Ekström a to do závodu startoval navíc s penalizací 3 míst. Jezdec Audi se tak vrátil do čela průběžné klasifikace jezdců.
Čtvrtý byl tedy Martin a pátý Jamie Green, který byl zdržen problémy s předním levým kolem během zastávky v boxech. Tým jej pak vypustil z boxového stání poměrně dost do dráhy projíždějícímu Augustu Farfusovi a Pascalu Wehrleinovi. Oba jezdce tak zdržel a u Wehrleina toto zdržení hrálo následně roli.
Po včerejším návratu na čelo tabulky jezdců, se dnes jezdec Mercedesu dokázal kvalifikovat až jako 11. Později ho předjel Edoardo Mortara a pak přišel o místo v boxech. Po výjezdu z nich ztratil dost času za Tomem Blomqvistem. Toma předjel až po čase a to se posunul jen na 10. místo.
Pak se mladík Pascal Wehrlein zasekl ještě ke konci závodu za Mortarou a Nicem Müllerem. V neděli si tak připsal pouhý bod za poslední bodovanou 10. příčku. Šesté a sedmé místo v cíli brali Gary Paffett a Marco Wittmann. Nováček Antonio Giovinazzi byl až 21., když během závodu předvedl jeden efektní výjezd do trávy.
Výsledky nedělního závodu: zde
Výsledky nedělní kvalifikace: zde
Sobotní závod:Záložní jezdec týmu Mercedesu v F1 se opět vyšvihl do čela průběžné tabulky DTM, když si připsal vítězství ze sobotního závodu na Moscow Raceway. Závod to byl velmi zajímavý a na trať se během něj podíval hned dvakrát safety car. Většinu závodu, kolem 40 minut, byl ale ve vedení nejrychlejší muž kvalifikace, Marco Wittmann.
Wittmann ale musel bojovat s neúnavným Wehrleinem, který na něj tlačil v podstatě neustále (na startu stál druhý). S pomocí DRS se jedec na Mercedesu málem dostal před jezdce na BMW v poslední zatáčce okruhu ve dvou po sobě jdoucíh kolech. To se ale jednalo o dva pokusy zvnějšku, v následujícím kole do konce zbývaly už jen 4 minuty a Pascal to zkusil zevnitřku. Pokus to byl úspěšný a v cíli byl o 1,8s dříve než Marco.
Navíc se tímto posunul do čela průběžného pořadí sezony a to letos už podruhé. To dosavadní vedoucí muž tabulky, Mattias Ekström, skončil už v sedmé zatáčce 11. kola, když kolidoval s Timem Glockem. Jezdec na BMW hájil svoji čtvrtou pozici před jezdcem na Audi. Mattias zkusil zaútočit vnitřkem a v nájezdu do zatáčky spolu kolidovali a obě auta skončila v bariéře.
Ekström za incident dostal následně po zásluze penalizaci. Timo Glock byl po incidentu hodně naštvaný, když se do radia týmu ptal: "Co to sakra [slušně řečeno] dělal?" To Ekström týmu reportoval následující: "Nečekal jsem, že to utáhne, když už jsme byli bok po boku."
Druhé místo si pak udržel Wittmann. Na Wittmanna dotíral Jamie Green, kterého ale nakonec předjel Bruno Spengler až v poslední zatáčce závodu! Na podiu jsme tak mohli vidět letos neobvyklou situaci - dva jezdce od BMW. Čtvrtý byl tedy Green, za ním byl Daniel Juncadella, pro kterého se jedná o první body od sobotního závodu na Norisringu na konci června.
Šestý byl Edoardo Mortara, sedmý Gary Paffett. Ten předvedl moc hezký závod, během něhož se dokázal prokousat polem až ze startovního 20. místa. Bodovanou desítku pak uzavírali Tom Blomqvist, Nico Müller a Mike Rockenfeller.
Závod Miguela Moliny, který do něj startoval z osmého místa, skončil v první zatáčce. Najel do ní najížděl bok po boku s Blomqvistem, kterému se start nepovedl. Jezdec Audi se dostal do hodin a pak do něj narazil Christian Vietoris, čímž bylo pro oba po závodu. Incident vyšetřovali komisaři po závodu, nakonec k žádnému potrestání nesáhli.
Tento závod byl prvním pro Antonia Giovinazziho, který nahrazuje potrestaného Tima Scheidera, mladík dojel na 19. místě.
Výsledky sobotního závodu: zde
Výsledky sobotní kvalifikace: zde
Výsledky 2. volného tréninku: zde
Výsledky 1. volného tréninku: zde
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.