ZÁVODNÍ VÍKEND; V Moskvě hostí závod DTM okruh Moscow Raceway. Závodění zde nemá žádnou tradici, avšak pro automobilky účastnící se seriálu jde o marketingově zajímavou situaci (i když s ohledem na současný stav možná spíše šlo).
Nedělní závod:Jezdec Audi, Mike Rockenfeller, získal v neděli svoje první vítězství v DTM po dlouhé době - po více jak dvou letech. V sobotu v Moskvě předvedl velmi pěkný výkon. Mistr DTM z roku 2013 prožil letos těžký start do sezony, když se mu doposud nepodařilo získat jediné podium. Nakonec se mu ale podařilo přetavit svoje letošní druhé pole position v první vítězství.
Němec naposledy slavil při úvodní návštěvě DTM na tomto ruském okruhu v srpnu 2013. Rockenfeller se ujal vedení hned po startu a dokázal poodjet soupeřům z DRS dosahu. Za ním sváděli souboj o příčky Bruno Spengler, Jamie Green, Maxime Martin a Mattias Ekström.
Rockenfeller zajel poslední z této skupiny do boxů, ale Bruno Spenglerovi se podařilo jeho náskok stáhnout jen nepatrně. Po výjezdu z boxů navíc tyto dva jezdce rozděloval ještě Lucas Auer, který za sebou tou dobou neměl povinnou zastávku v boxech. Než se Spenglerovi podařilo předjet Auera, tak už měl Rockenfeller náskok 4,3s a ve zbývajících 20 minutách už si náskok dokázal udržet.
Poté, co se včera Brunu Spenglerovi podařilo získat podium na úkor Greena až v poslední zatáčce, tak dnes přidal druhé podium víkendu. Dlouho to vypadalo, že třetí dojede Maxime Martin na BMW, 8 minut před koncem jej ale dokázal předjet Mattias Ekström v zatáčce číslo 13. Třetí místo na podiu tak bral Švéd Ekström a to do závodu startoval navíc s penalizací 3 míst. Jezdec Audi se tak vrátil do čela průběžné klasifikace jezdců.
Čtvrtý byl tedy Martin a pátý Jamie Green, který byl zdržen problémy s předním levým kolem během zastávky v boxech. Tým jej pak vypustil z boxového stání poměrně dost do dráhy projíždějícímu Augustu Farfusovi a Pascalu Wehrleinovi. Oba jezdce tak zdržel a u Wehrleina toto zdržení hrálo následně roli.
Po včerejším návratu na čelo tabulky jezdců, se dnes jezdec Mercedesu dokázal kvalifikovat až jako 11. Později ho předjel Edoardo Mortara a pak přišel o místo v boxech. Po výjezdu z nich ztratil dost času za Tomem Blomqvistem. Toma předjel až po čase a to se posunul jen na 10. místo.
Pak se mladík Pascal Wehrlein zasekl ještě ke konci závodu za Mortarou a Nicem Müllerem. V neděli si tak připsal pouhý bod za poslední bodovanou 10. příčku. Šesté a sedmé místo v cíli brali Gary Paffett a Marco Wittmann. Nováček Antonio Giovinazzi byl až 21., když během závodu předvedl jeden efektní výjezd do trávy.
Výsledky nedělního závodu: zde
Výsledky nedělní kvalifikace: zde
Sobotní závod:Záložní jezdec týmu Mercedesu v F1 se opět vyšvihl do čela průběžné tabulky DTM, když si připsal vítězství ze sobotního závodu na Moscow Raceway. Závod to byl velmi zajímavý a na trať se během něj podíval hned dvakrát safety car. Většinu závodu, kolem 40 minut, byl ale ve vedení nejrychlejší muž kvalifikace, Marco Wittmann.
Wittmann ale musel bojovat s neúnavným Wehrleinem, který na něj tlačil v podstatě neustále (na startu stál druhý). S pomocí DRS se jedec na Mercedesu málem dostal před jezdce na BMW v poslední zatáčce okruhu ve dvou po sobě jdoucíh kolech. To se ale jednalo o dva pokusy zvnějšku, v následujícím kole do konce zbývaly už jen 4 minuty a Pascal to zkusil zevnitřku. Pokus to byl úspěšný a v cíli byl o 1,8s dříve než Marco.
Navíc se tímto posunul do čela průběžného pořadí sezony a to letos už podruhé. To dosavadní vedoucí muž tabulky, Mattias Ekström, skončil už v sedmé zatáčce 11. kola, když kolidoval s Timem Glockem. Jezdec na BMW hájil svoji čtvrtou pozici před jezdcem na Audi. Mattias zkusil zaútočit vnitřkem a v nájezdu do zatáčky spolu kolidovali a obě auta skončila v bariéře.
Ekström za incident dostal následně po zásluze penalizaci. Timo Glock byl po incidentu hodně naštvaný, když se do radia týmu ptal: "Co to sakra [slušně řečeno] dělal?" To Ekström týmu reportoval následující: "Nečekal jsem, že to utáhne, když už jsme byli bok po boku."
Druhé místo si pak udržel Wittmann. Na Wittmanna dotíral Jamie Green, kterého ale nakonec předjel Bruno Spengler až v poslední zatáčce závodu! Na podiu jsme tak mohli vidět letos neobvyklou situaci - dva jezdce od BMW. Čtvrtý byl tedy Green, za ním byl Daniel Juncadella, pro kterého se jedná o první body od sobotního závodu na Norisringu na konci června.
Šestý byl Edoardo Mortara, sedmý Gary Paffett. Ten předvedl moc hezký závod, během něhož se dokázal prokousat polem až ze startovního 20. místa. Bodovanou desítku pak uzavírali Tom Blomqvist, Nico Müller a Mike Rockenfeller.
Závod Miguela Moliny, který do něj startoval z osmého místa, skončil v první zatáčce. Najel do ní najížděl bok po boku s Blomqvistem, kterému se start nepovedl. Jezdec Audi se dostal do hodin a pak do něj narazil Christian Vietoris, čímž bylo pro oba po závodu. Incident vyšetřovali komisaři po závodu, nakonec k žádnému potrestání nesáhli.
Tento závod byl prvním pro Antonia Giovinazziho, který nahrazuje potrestaného Tima Scheidera, mladík dojel na 19. místě.
Výsledky sobotního závodu: zde
Výsledky sobotní kvalifikace: zde
Výsledky 2. volného tréninku: zde
Výsledky 1. volného tréninku: zde
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?