ZÁVODNÍ VÍKEND; V Moskvě hostí závod DTM okruh Moscow Raceway. Závodění zde nemá žádnou tradici, avšak pro automobilky účastnící se seriálu jde o marketingově zajímavou situaci (i když s ohledem na současný stav možná spíše šlo).
Nedělní závod:Jezdec Audi, Mike Rockenfeller, získal v neděli svoje první vítězství v DTM po dlouhé době - po více jak dvou letech. V sobotu v Moskvě předvedl velmi pěkný výkon. Mistr DTM z roku 2013 prožil letos těžký start do sezony, když se mu doposud nepodařilo získat jediné podium. Nakonec se mu ale podařilo přetavit svoje letošní druhé pole position v první vítězství.
Němec naposledy slavil při úvodní návštěvě DTM na tomto ruském okruhu v srpnu 2013. Rockenfeller se ujal vedení hned po startu a dokázal poodjet soupeřům z DRS dosahu. Za ním sváděli souboj o příčky Bruno Spengler, Jamie Green, Maxime Martin a Mattias Ekström.
Rockenfeller zajel poslední z této skupiny do boxů, ale Bruno Spenglerovi se podařilo jeho náskok stáhnout jen nepatrně. Po výjezdu z boxů navíc tyto dva jezdce rozděloval ještě Lucas Auer, který za sebou tou dobou neměl povinnou zastávku v boxech. Než se Spenglerovi podařilo předjet Auera, tak už měl Rockenfeller náskok 4,3s a ve zbývajících 20 minutách už si náskok dokázal udržet.
Poté, co se včera Brunu Spenglerovi podařilo získat podium na úkor Greena až v poslední zatáčce, tak dnes přidal druhé podium víkendu. Dlouho to vypadalo, že třetí dojede Maxime Martin na BMW, 8 minut před koncem jej ale dokázal předjet Mattias Ekström v zatáčce číslo 13. Třetí místo na podiu tak bral Švéd Ekström a to do závodu startoval navíc s penalizací 3 míst. Jezdec Audi se tak vrátil do čela průběžné klasifikace jezdců.
Čtvrtý byl tedy Martin a pátý Jamie Green, který byl zdržen problémy s předním levým kolem během zastávky v boxech. Tým jej pak vypustil z boxového stání poměrně dost do dráhy projíždějícímu Augustu Farfusovi a Pascalu Wehrleinovi. Oba jezdce tak zdržel a u Wehrleina toto zdržení hrálo následně roli.
Po včerejším návratu na čelo tabulky jezdců, se dnes jezdec Mercedesu dokázal kvalifikovat až jako 11. Později ho předjel Edoardo Mortara a pak přišel o místo v boxech. Po výjezdu z nich ztratil dost času za Tomem Blomqvistem. Toma předjel až po čase a to se posunul jen na 10. místo.
Pak se mladík Pascal Wehrlein zasekl ještě ke konci závodu za Mortarou a Nicem Müllerem. V neděli si tak připsal pouhý bod za poslední bodovanou 10. příčku. Šesté a sedmé místo v cíli brali Gary Paffett a Marco Wittmann. Nováček Antonio Giovinazzi byl až 21., když během závodu předvedl jeden efektní výjezd do trávy.
Výsledky nedělního závodu: zde
Výsledky nedělní kvalifikace: zde
Sobotní závod:Záložní jezdec týmu Mercedesu v F1 se opět vyšvihl do čela průběžné tabulky DTM, když si připsal vítězství ze sobotního závodu na Moscow Raceway. Závod to byl velmi zajímavý a na trať se během něj podíval hned dvakrát safety car. Většinu závodu, kolem 40 minut, byl ale ve vedení nejrychlejší muž kvalifikace, Marco Wittmann.
Wittmann ale musel bojovat s neúnavným Wehrleinem, který na něj tlačil v podstatě neustále (na startu stál druhý). S pomocí DRS se jedec na Mercedesu málem dostal před jezdce na BMW v poslední zatáčce okruhu ve dvou po sobě jdoucíh kolech. To se ale jednalo o dva pokusy zvnějšku, v následujícím kole do konce zbývaly už jen 4 minuty a Pascal to zkusil zevnitřku. Pokus to byl úspěšný a v cíli byl o 1,8s dříve než Marco.
Navíc se tímto posunul do čela průběžného pořadí sezony a to letos už podruhé. To dosavadní vedoucí muž tabulky, Mattias Ekström, skončil už v sedmé zatáčce 11. kola, když kolidoval s Timem Glockem. Jezdec na BMW hájil svoji čtvrtou pozici před jezdcem na Audi. Mattias zkusil zaútočit vnitřkem a v nájezdu do zatáčky spolu kolidovali a obě auta skončila v bariéře.
Ekström za incident dostal následně po zásluze penalizaci. Timo Glock byl po incidentu hodně naštvaný, když se do radia týmu ptal: "Co to sakra [slušně řečeno] dělal?" To Ekström týmu reportoval následující: "Nečekal jsem, že to utáhne, když už jsme byli bok po boku."
Druhé místo si pak udržel Wittmann. Na Wittmanna dotíral Jamie Green, kterého ale nakonec předjel Bruno Spengler až v poslední zatáčce závodu! Na podiu jsme tak mohli vidět letos neobvyklou situaci - dva jezdce od BMW. Čtvrtý byl tedy Green, za ním byl Daniel Juncadella, pro kterého se jedná o první body od sobotního závodu na Norisringu na konci června.
Šestý byl Edoardo Mortara, sedmý Gary Paffett. Ten předvedl moc hezký závod, během něhož se dokázal prokousat polem až ze startovního 20. místa. Bodovanou desítku pak uzavírali Tom Blomqvist, Nico Müller a Mike Rockenfeller.
Závod Miguela Moliny, který do něj startoval z osmého místa, skončil v první zatáčce. Najel do ní najížděl bok po boku s Blomqvistem, kterému se start nepovedl. Jezdec Audi se dostal do hodin a pak do něj narazil Christian Vietoris, čímž bylo pro oba po závodu. Incident vyšetřovali komisaři po závodu, nakonec k žádnému potrestání nesáhli.
Tento závod byl prvním pro Antonia Giovinazziho, který nahrazuje potrestaného Tima Scheidera, mladík dojel na 19. místě.
Výsledky sobotního závodu: zde
Výsledky sobotní kvalifikace: zde
Výsledky 2. volného tréninku: zde
Výsledky 1. volného tréninku: zde
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.