ZÁVODNÍ VÍKEND; V Moskvě hostí závod DTM okruh Moscow Raceway. Závodění zde nemá žádnou tradici, avšak pro automobilky účastnící se seriálu jde o marketingově zajímavou situaci (i když s ohledem na současný stav možná spíše šlo).
Nedělní závod:Jezdec Audi, Mike Rockenfeller, získal v neděli svoje první vítězství v DTM po dlouhé době - po více jak dvou letech. V sobotu v Moskvě předvedl velmi pěkný výkon. Mistr DTM z roku 2013 prožil letos těžký start do sezony, když se mu doposud nepodařilo získat jediné podium. Nakonec se mu ale podařilo přetavit svoje letošní druhé pole position v první vítězství.
Němec naposledy slavil při úvodní návštěvě DTM na tomto ruském okruhu v srpnu 2013. Rockenfeller se ujal vedení hned po startu a dokázal poodjet soupeřům z DRS dosahu. Za ním sváděli souboj o příčky Bruno Spengler, Jamie Green, Maxime Martin a Mattias Ekström.
Rockenfeller zajel poslední z této skupiny do boxů, ale Bruno Spenglerovi se podařilo jeho náskok stáhnout jen nepatrně. Po výjezdu z boxů navíc tyto dva jezdce rozděloval ještě Lucas Auer, který za sebou tou dobou neměl povinnou zastávku v boxech. Než se Spenglerovi podařilo předjet Auera, tak už měl Rockenfeller náskok 4,3s a ve zbývajících 20 minutách už si náskok dokázal udržet.
Poté, co se včera Brunu Spenglerovi podařilo získat podium na úkor Greena až v poslední zatáčce, tak dnes přidal druhé podium víkendu. Dlouho to vypadalo, že třetí dojede Maxime Martin na BMW, 8 minut před koncem jej ale dokázal předjet Mattias Ekström v zatáčce číslo 13. Třetí místo na podiu tak bral Švéd Ekström a to do závodu startoval navíc s penalizací 3 míst. Jezdec Audi se tak vrátil do čela průběžné klasifikace jezdců.
Čtvrtý byl tedy Martin a pátý Jamie Green, který byl zdržen problémy s předním levým kolem během zastávky v boxech. Tým jej pak vypustil z boxového stání poměrně dost do dráhy projíždějícímu Augustu Farfusovi a Pascalu Wehrleinovi. Oba jezdce tak zdržel a u Wehrleina toto zdržení hrálo následně roli.
Po včerejším návratu na čelo tabulky jezdců, se dnes jezdec Mercedesu dokázal kvalifikovat až jako 11. Později ho předjel Edoardo Mortara a pak přišel o místo v boxech. Po výjezdu z nich ztratil dost času za Tomem Blomqvistem. Toma předjel až po čase a to se posunul jen na 10. místo.
Pak se mladík Pascal Wehrlein zasekl ještě ke konci závodu za Mortarou a Nicem Müllerem. V neděli si tak připsal pouhý bod za poslední bodovanou 10. příčku. Šesté a sedmé místo v cíli brali Gary Paffett a Marco Wittmann. Nováček Antonio Giovinazzi byl až 21., když během závodu předvedl jeden efektní výjezd do trávy.
Výsledky nedělního závodu: zde
Výsledky nedělní kvalifikace: zde
Sobotní závod:Záložní jezdec týmu Mercedesu v F1 se opět vyšvihl do čela průběžné tabulky DTM, když si připsal vítězství ze sobotního závodu na Moscow Raceway. Závod to byl velmi zajímavý a na trať se během něj podíval hned dvakrát safety car. Většinu závodu, kolem 40 minut, byl ale ve vedení nejrychlejší muž kvalifikace, Marco Wittmann.
Wittmann ale musel bojovat s neúnavným Wehrleinem, který na něj tlačil v podstatě neustále (na startu stál druhý). S pomocí DRS se jedec na Mercedesu málem dostal před jezdce na BMW v poslední zatáčce okruhu ve dvou po sobě jdoucíh kolech. To se ale jednalo o dva pokusy zvnějšku, v následujícím kole do konce zbývaly už jen 4 minuty a Pascal to zkusil zevnitřku. Pokus to byl úspěšný a v cíli byl o 1,8s dříve než Marco.
Navíc se tímto posunul do čela průběžného pořadí sezony a to letos už podruhé. To dosavadní vedoucí muž tabulky, Mattias Ekström, skončil už v sedmé zatáčce 11. kola, když kolidoval s Timem Glockem. Jezdec na BMW hájil svoji čtvrtou pozici před jezdcem na Audi. Mattias zkusil zaútočit vnitřkem a v nájezdu do zatáčky spolu kolidovali a obě auta skončila v bariéře.
Ekström za incident dostal následně po zásluze penalizaci. Timo Glock byl po incidentu hodně naštvaný, když se do radia týmu ptal: "Co to sakra [slušně řečeno] dělal?" To Ekström týmu reportoval následující: "Nečekal jsem, že to utáhne, když už jsme byli bok po boku."
Druhé místo si pak udržel Wittmann. Na Wittmanna dotíral Jamie Green, kterého ale nakonec předjel Bruno Spengler až v poslední zatáčce závodu! Na podiu jsme tak mohli vidět letos neobvyklou situaci - dva jezdce od BMW. Čtvrtý byl tedy Green, za ním byl Daniel Juncadella, pro kterého se jedná o první body od sobotního závodu na Norisringu na konci června.
Šestý byl Edoardo Mortara, sedmý Gary Paffett. Ten předvedl moc hezký závod, během něhož se dokázal prokousat polem až ze startovního 20. místa. Bodovanou desítku pak uzavírali Tom Blomqvist, Nico Müller a Mike Rockenfeller.
Závod Miguela Moliny, který do něj startoval z osmého místa, skončil v první zatáčce. Najel do ní najížděl bok po boku s Blomqvistem, kterému se start nepovedl. Jezdec Audi se dostal do hodin a pak do něj narazil Christian Vietoris, čímž bylo pro oba po závodu. Incident vyšetřovali komisaři po závodu, nakonec k žádnému potrestání nesáhli.
Tento závod byl prvním pro Antonia Giovinazziho, který nahrazuje potrestaného Tima Scheidera, mladík dojel na 19. místě.
Výsledky sobotního závodu: zde
Výsledky sobotní kvalifikace: zde
Výsledky 2. volného tréninku: zde
Výsledky 1. volného tréninku: zde
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?