Á čtyřka od Audi měla v roce 2004 skutečně raketový start. Vůz pro seriál DTM není ani rok starý a už je hvězdou na nebi cestovních závodních vozů.
Audi Sport má méně než 150 zaměstnanců, přesto spolu s Audi AG Technical Development postavili vůz, jenž získal pro Audi hned v první sezoně všechny tři cenné tituly, které se v DTM každoročně udělují. Mattias Ekström vybojoval titul v jednotlivcích. Tým Audi Sport Abt titul v hodnocení týmů a pro automobilku Audi převelice cenný triumf v hodnocení značek vyhrály všechny vozy, všechny týmy a všichni piloti s boxovým osazenstvem. Jejich společným znakem byly 4 propletené kruhy vedle sebe.
A4 je pokračovatelem slavné řady Audi quattro a Audi R8. V úpravě DTM je velmi podobné silniční verzi, což není náhoda, ba právě naopak přání automobilek. Výrobce si ze závodních vozů ta nejlepší řešení přebírá právě pro vozy do normálního silničního provozu. Quattro a FSI jsou jen dva namátkou vybrané systémy. Nicméně váha 1080 kg včetně jezdce byla dosažena u závodního vozu jen díky moderním technologiím a materiálům.
A4 získalo v letošním roce šest Pole position, pět vítězství, všechny udělované tituly a nastavilo nové standardy. Reklamní slogan Audi zní: „Náskok díky technice.“ Při své první sezoně v DTM s továrním zastoupením získalo Audi A4 DTM nejen respekt a řadu uznání, ale i onen zmíněný náskok. Je na Audi Sport a samotné automobilce, aby si ho udrželo proti mocně zbrojící konkurenci i v sezoně 2005.
Technická data: Šasi: trubkový prostorový rám Motor: atmosférický V8, úhel válců 90°, čtyřventilová technika Objem: 4000 ccm Výkon: 460 koní Kroutící moment: 500 Nm Převodovka: sekvenční šestistupňová Brzdy: kotoučové, dvouokruhový systém, karbonové disky Kola: 18´´ Délka: 4800 mm Šířka: 1850 mm Výška: 1200 mm Minimální hmotnost: 1080 kg (včetně jezdce) Objem nádrže: 70 l
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.