Á čtyřka od Audi měla v roce 2004 skutečně raketový start. Vůz pro seriál DTM není ani rok starý a už je hvězdou na nebi cestovních závodních vozů.
Audi Sport má méně než 150 zaměstnanců, přesto spolu s Audi AG Technical Development postavili vůz, jenž získal pro Audi hned v první sezoně všechny tři cenné tituly, které se v DTM každoročně udělují. Mattias Ekström vybojoval titul v jednotlivcích. Tým Audi Sport Abt titul v hodnocení týmů a pro automobilku Audi převelice cenný triumf v hodnocení značek vyhrály všechny vozy, všechny týmy a všichni piloti s boxovým osazenstvem. Jejich společným znakem byly 4 propletené kruhy vedle sebe.
A4 je pokračovatelem slavné řady Audi quattro a Audi R8. V úpravě DTM je velmi podobné silniční verzi, což není náhoda, ba právě naopak přání automobilek. Výrobce si ze závodních vozů ta nejlepší řešení přebírá právě pro vozy do normálního silničního provozu. Quattro a FSI jsou jen dva namátkou vybrané systémy. Nicméně váha 1080 kg včetně jezdce byla dosažena u závodního vozu jen díky moderním technologiím a materiálům.
A4 získalo v letošním roce šest Pole position, pět vítězství, všechny udělované tituly a nastavilo nové standardy. Reklamní slogan Audi zní: „Náskok díky technice.“ Při své první sezoně v DTM s továrním zastoupením získalo Audi A4 DTM nejen respekt a řadu uznání, ale i onen zmíněný náskok. Je na Audi Sport a samotné automobilce, aby si ho udrželo proti mocně zbrojící konkurenci i v sezoně 2005.
Technická data: Šasi: trubkový prostorový rám Motor: atmosférický V8, úhel válců 90°, čtyřventilová technika Objem: 4000 ccm Výkon: 460 koní Kroutící moment: 500 Nm Převodovka: sekvenční šestistupňová Brzdy: kotoučové, dvouokruhový systém, karbonové disky Kola: 18´´ Délka: 4800 mm Šířka: 1850 mm Výška: 1200 mm Minimální hmotnost: 1080 kg (včetně jezdce) Objem nádrže: 70 l
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?