Á čtyřka od Audi měla v roce 2004 skutečně raketový start. Vůz pro seriál DTM není ani rok starý a už je hvězdou na nebi cestovních závodních vozů.
Audi Sport má méně než 150 zaměstnanců, přesto spolu s Audi AG Technical Development postavili vůz, jenž získal pro Audi hned v první sezoně všechny tři cenné tituly, které se v DTM každoročně udělují. Mattias Ekström vybojoval titul v jednotlivcích. Tým Audi Sport Abt titul v hodnocení týmů a pro automobilku Audi převelice cenný triumf v hodnocení značek vyhrály všechny vozy, všechny týmy a všichni piloti s boxovým osazenstvem. Jejich společným znakem byly 4 propletené kruhy vedle sebe.
A4 je pokračovatelem slavné řady Audi quattro a Audi R8. V úpravě DTM je velmi podobné silniční verzi, což není náhoda, ba právě naopak přání automobilek. Výrobce si ze závodních vozů ta nejlepší řešení přebírá právě pro vozy do normálního silničního provozu. Quattro a FSI jsou jen dva namátkou vybrané systémy. Nicméně váha 1080 kg včetně jezdce byla dosažena u závodního vozu jen díky moderním technologiím a materiálům.
A4 získalo v letošním roce šest Pole position, pět vítězství, všechny udělované tituly a nastavilo nové standardy. Reklamní slogan Audi zní: „Náskok díky technice.“ Při své první sezoně v DTM s továrním zastoupením získalo Audi A4 DTM nejen respekt a řadu uznání, ale i onen zmíněný náskok. Je na Audi Sport a samotné automobilce, aby si ho udrželo proti mocně zbrojící konkurenci i v sezoně 2005.
Technická data: Šasi: trubkový prostorový rám Motor: atmosférický V8, úhel válců 90°, čtyřventilová technika Objem: 4000 ccm Výkon: 460 koní Kroutící moment: 500 Nm Převodovka: sekvenční šestistupňová Brzdy: kotoučové, dvouokruhový systém, karbonové disky Kola: 18´´ Délka: 4800 mm Šířka: 1850 mm Výška: 1200 mm Minimální hmotnost: 1080 kg (včetně jezdce) Objem nádrže: 70 l
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.