Švéd zvýšil svůj bodový náskok v čele šamionátu a Peter Dumbreck vyvázl z hrůzostrašné havárie.
Při startovním manévru ztratil z druhého místa startující Gary Paffett, jehož v první zatáčce předjel po vnější stopě Bernd Schneider.
Za Ekströmem tedy následoval Schneider, Paffett, Tomczyk, Abt, Kristensen, Albers, Reuter, Scheider a Fässler. Ve 3. kole vyjel z dráhy Laurent Aiello, ale pokračoval dále. Tentokrát se první kola obešla bez větších kontaktů a technických problémů.
Na konci pátého kola zamířili vedoucí jezdci k první zastávce u mechaniků. V tu chvíli vystoupil z červeného a kouřícího Opel Vectra Heinz Harald Frentzen, jenž byl prvním, pro koho holandský závod skončil. Podle slov expilota F1 byla příčinou porucha na hydraulickém systému.
Ve vedení setrval i po dotankování a výměně pneumatik Ekström, na něhož tlačil Schneider se ztrátou jen málo přes vteřinu. Paffett se u mechaniků zdržel a propadl se za Tomczyka, Kristensena i Abta, jehož však brzy předjel.
Za pomalejším žlutým Audi A4 týmu Abt Sportsline se poté sjeli Albers, Scheider a Reuter. Domácí Albers využil chyby Abta a dostal se na pátou pozici.
V polovině závodu začali zajíždět piloti ke druhým zastávkám v boxech a Ekström přidával jedno nejrychlejší kolo za druhým. Ukázalo se, že Abt ztrácel na soupeře díky problémům, jež vyvrcholily dýmem z kabiny při zastávce v boxech a následným odstoupením.
Schneider svoji druhou pozici po výjezdu z boxů neudržel a prohrál bitvu kolo na kolo s Martinem Tomczykem, týmovým kolegou vedoucího Ekströma.
Paffett útočil co mohl, nakonec se před Kristensena dostal, ale jen díky tomu, že mu při brždění pomohl do smyku. Za tuto chybu byl vedením závodu penalizován a výrazně si zkomplikoval situaci v šampionátu.
Ve 23. kole byl závod zastaven po velice těžké havárii Petera Dumbrecka. Ze zcela zdemolovaného vozu Opel Vectra týmu OPC Holzer jezdec vystoupil s pomocí komisařů a byl odvezen do zdravotního střediska.
K nehodě došlo při výjezdu na cílovou rovinku, kdy Brit ztratil kontrolu nad vozem, jenž narazil levou přední částí do bariéry z pneumatik a po několika saltech skončil v oblaku střepin, prachu a písku na okraji dráhy.
Po odklizení Dumbreckova vozu byl závod restartován. Tým Abt s podporou Red Bull získal v Zandvoortu double, když za vítězným Ekströmem projel cílem jeho týmový kolega Tomczyk. Před Schneidera se na třetí místo dostali oba mladíci Mercedesu Albers a Paffett. O poslední body se rozdělili Kristensen, Pirro a jediný bod pro Opel získal Manuel Reuter za 8. místo.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?