Zandvoort: Ekström kráčí za titulem

Ekström, Mattias
Ekström, Mattias, foto: dtm.de
Daniel Šupa 5. září 2004 17:42
Sdílej:

Švéd zvýšil svůj bodový náskok v čele šamionátu a Peter Dumbreck vyvázl z hrůzostrašné havárie.

Bezchybným startem se v čele startovního pole udržel i po zhasnutí startovních světel nejrychlejší muž včerejšího SuperPole Mattias Ekström s Audi.

Při startovním manévru ztratil z druhého místa startující Gary Paffett, jehož v první zatáčce předjel po vnější stopě Bernd Schneider.

Za Ekströmem tedy následoval Schneider, Paffett, Tomczyk, Abt, Kristensen, Albers, Reuter, Scheider a Fässler. Ve 3. kole vyjel z dráhy Laurent Aiello, ale pokračoval dále. Tentokrát se první kola obešla bez větších kontaktů a technických problémů.

Na konci pátého kola zamířili vedoucí jezdci k první zastávce u mechaniků. V tu chvíli vystoupil z červeného a kouřícího Opel Vectra Heinz Harald Frentzen, jenž byl prvním, pro koho holandský závod skončil. Podle slov expilota F1 byla příčinou porucha na hydraulickém systému.

Ve vedení setrval i po dotankování a výměně pneumatik Ekström, na něhož tlačil Schneider se ztrátou jen málo přes vteřinu. Paffett se u mechaniků zdržel a propadl se za Tomczyka, Kristensena i Abta, jehož však brzy předjel.

Za pomalejším žlutým Audi A4 týmu Abt Sportsline se poté sjeli Albers, Scheider a Reuter. Domácí Albers využil chyby Abta a dostal se na pátou pozici.

V polovině závodu začali zajíždět piloti ke druhým zastávkám v boxech a Ekström přidával jedno nejrychlejší kolo za druhým. Ukázalo se, že Abt ztrácel na soupeře díky problémům, jež vyvrcholily dýmem z kabiny při zastávce v boxech a následným odstoupením.

Schneider svoji druhou pozici po výjezdu z boxů neudržel a prohrál bitvu kolo na kolo s Martinem Tomczykem, týmovým kolegou vedoucího Ekströma.

Paffett útočil co mohl, nakonec se před Kristensena dostal, ale jen díky tomu, že mu při brždění pomohl do smyku. Za tuto chybu byl vedením závodu penalizován a výrazně si zkomplikoval situaci v šampionátu.

Ve 23. kole byl závod zastaven po velice těžké havárii Petera Dumbrecka. Ze zcela zdemolovaného vozu Opel Vectra týmu OPC Holzer jezdec vystoupil s pomocí komisařů a byl odvezen do zdravotního střediska.

K nehodě došlo při výjezdu na cílovou rovinku, kdy Brit ztratil kontrolu nad vozem, jenž narazil levou přední částí do bariéry z pneumatik a po několika saltech skončil v oblaku střepin, prachu a písku na okraji dráhy.

Po odklizení Dumbreckova vozu byl závod restartován. Tým Abt s podporou Red Bull získal v Zandvoortu double, když za vítězným Ekströmem projel cílem jeho týmový kolega Tomczyk. Před Schneidera se na třetí místo dostali oba mladíci Mercedesu Albers a Paffett. O poslední body se rozdělili Kristensen, Pirro a jediný bod pro Opel získal Manuel Reuter za 8. místo.

Stalo se
Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.