Švéd zvýšil svůj bodový náskok v čele šamionátu a Peter Dumbreck vyvázl z hrůzostrašné havárie.
Při startovním manévru ztratil z druhého místa startující Gary Paffett, jehož v první zatáčce předjel po vnější stopě Bernd Schneider.
Za Ekströmem tedy následoval Schneider, Paffett, Tomczyk, Abt, Kristensen, Albers, Reuter, Scheider a Fässler. Ve 3. kole vyjel z dráhy Laurent Aiello, ale pokračoval dále. Tentokrát se první kola obešla bez větších kontaktů a technických problémů.
Na konci pátého kola zamířili vedoucí jezdci k první zastávce u mechaniků. V tu chvíli vystoupil z červeného a kouřícího Opel Vectra Heinz Harald Frentzen, jenž byl prvním, pro koho holandský závod skončil. Podle slov expilota F1 byla příčinou porucha na hydraulickém systému.
Ve vedení setrval i po dotankování a výměně pneumatik Ekström, na něhož tlačil Schneider se ztrátou jen málo přes vteřinu. Paffett se u mechaniků zdržel a propadl se za Tomczyka, Kristensena i Abta, jehož však brzy předjel.
Za pomalejším žlutým Audi A4 týmu Abt Sportsline se poté sjeli Albers, Scheider a Reuter. Domácí Albers využil chyby Abta a dostal se na pátou pozici.
V polovině závodu začali zajíždět piloti ke druhým zastávkám v boxech a Ekström přidával jedno nejrychlejší kolo za druhým. Ukázalo se, že Abt ztrácel na soupeře díky problémům, jež vyvrcholily dýmem z kabiny při zastávce v boxech a následným odstoupením.
Schneider svoji druhou pozici po výjezdu z boxů neudržel a prohrál bitvu kolo na kolo s Martinem Tomczykem, týmovým kolegou vedoucího Ekströma.
Paffett útočil co mohl, nakonec se před Kristensena dostal, ale jen díky tomu, že mu při brždění pomohl do smyku. Za tuto chybu byl vedením závodu penalizován a výrazně si zkomplikoval situaci v šampionátu.
Ve 23. kole byl závod zastaven po velice těžké havárii Petera Dumbrecka. Ze zcela zdemolovaného vozu Opel Vectra týmu OPC Holzer jezdec vystoupil s pomocí komisařů a byl odvezen do zdravotního střediska.
K nehodě došlo při výjezdu na cílovou rovinku, kdy Brit ztratil kontrolu nad vozem, jenž narazil levou přední částí do bariéry z pneumatik a po několika saltech skončil v oblaku střepin, prachu a písku na okraji dráhy.
Po odklizení Dumbreckova vozu byl závod restartován. Tým Abt s podporou Red Bull získal v Zandvoortu double, když za vítězným Ekströmem projel cílem jeho týmový kolega Tomczyk. Před Schneidera se na třetí místo dostali oba mladíci Mercedesu Albers a Paffett. O poslední body se rozdělili Kristensen, Pirro a jediný bod pro Opel získal Manuel Reuter za 8. místo.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?