DTM 2015: Více DRS, s jednotnými pneumatikami

Ekstrom - Spengler - Rockenfeller
Ekstrom - Spengler - Rockenfeller, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 4. dubna 2015 10:43
Sdílej:

DTM chce ještě víc předjížděcích manévrů. Od letoška se stávají minulostí měkké pneumatiky (tzv. Option), naopak zvětšuje se prostor pro využívání DRS - jezdci ho smějí využít až třikrát za kolo.

Jen připomeňme dosavadní změny - za víkend se pojedou dva závody, jeden kratší v sobotu, delší v neděli. Každý závod bude mít svoji vlastní kvalifikaci o délce 20 minut. Za oba závody se budou rozdávat plné body. Další novinkou je opuštění používání tzv. option pneumatik. Celý víkend se tedy pojede na jedné sadě pneumatik, kterou bude opět dodávat výhradní dodavatel pro DTM, společnost Hankook. ITR oznámilo, že každý jezdec bude mít k dispozici jenom 4 sady pro oba závody i obě kvalifikace (dříve bylo možné použít 5 sad).  To samozřejmě platí v případě suchého závodu. Povinná zastávka na výměnu pneumatik v boxech bude jenom v neděli. Cílem je udělat závod pro diváky přehlednější (opuštění dvou sad pneumatik). Promotér chce také vidět víc předjížděcích manévrů, proto rozšiřuje možnost používání DRS (Drag Reduction System). Jezdci jej smějí použít třikrát v jednom kole. K dispozici budou mít piloti tento systém, pokud při překročení cílové rovinky bude odstup na před nimi jedoucí vůz menší než 2 vteřiny. Sklopení křídla také bude výraznější, náklon bude až 18 ° (dříve bylo 16 °). Cílem je dosáhnout vyšší maximální rychlosti. Změny komentoval Hans Werner Aufrecht, zástupce promotéra série: "V první řadě chceme divákům nabídnout napínavé závodění a skvělou zábavu. K tomu patří předjížděcí manévry na trati a napětí až do posledního kola. DTM se chce neustále rozvíjet, aby bylo jednou z nejatraktivnějších závodních sérií na světě."
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.