DTM 2015: Více DRS, s jednotnými pneumatikami

Ekstrom - Spengler - Rockenfeller
Ekstrom - Spengler - Rockenfeller, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 4. dubna 2015 10:43
Sdílej:

DTM chce ještě víc předjížděcích manévrů. Od letoška se stávají minulostí měkké pneumatiky (tzv. Option), naopak zvětšuje se prostor pro využívání DRS - jezdci ho smějí využít až třikrát za kolo.

Jen připomeňme dosavadní změny - za víkend se pojedou dva závody, jeden kratší v sobotu, delší v neděli. Každý závod bude mít svoji vlastní kvalifikaci o délce 20 minut. Za oba závody se budou rozdávat plné body. Další novinkou je opuštění používání tzv. option pneumatik. Celý víkend se tedy pojede na jedné sadě pneumatik, kterou bude opět dodávat výhradní dodavatel pro DTM, společnost Hankook. ITR oznámilo, že každý jezdec bude mít k dispozici jenom 4 sady pro oba závody i obě kvalifikace (dříve bylo možné použít 5 sad).  To samozřejmě platí v případě suchého závodu. Povinná zastávka na výměnu pneumatik v boxech bude jenom v neděli. Cílem je udělat závod pro diváky přehlednější (opuštění dvou sad pneumatik). Promotér chce také vidět víc předjížděcích manévrů, proto rozšiřuje možnost používání DRS (Drag Reduction System). Jezdci jej smějí použít třikrát v jednom kole. K dispozici budou mít piloti tento systém, pokud při překročení cílové rovinky bude odstup na před nimi jedoucí vůz menší než 2 vteřiny. Sklopení křídla také bude výraznější, náklon bude až 18 ° (dříve bylo 16 °). Cílem je dosáhnout vyšší maximální rychlosti. Změny komentoval Hans Werner Aufrecht, zástupce promotéra série: "V první řadě chceme divákům nabídnout napínavé závodění a skvělou zábavu. K tomu patří předjížděcí manévry na trati a napětí až do posledního kola. DTM se chce neustále rozvíjet, aby bylo jednou z nejatraktivnějších závodních sérií na světě."
Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.