DTM 2015: Více DRS, s jednotnými pneumatikami

Ekstrom - Spengler - Rockenfeller
Ekstrom - Spengler - Rockenfeller, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 4. dubna 2015 10:43
Sdílej:

DTM chce ještě víc předjížděcích manévrů. Od letoška se stávají minulostí měkké pneumatiky (tzv. Option), naopak zvětšuje se prostor pro využívání DRS - jezdci ho smějí využít až třikrát za kolo.

Jen připomeňme dosavadní změny - za víkend se pojedou dva závody, jeden kratší v sobotu, delší v neděli. Každý závod bude mít svoji vlastní kvalifikaci o délce 20 minut. Za oba závody se budou rozdávat plné body. Další novinkou je opuštění používání tzv. option pneumatik. Celý víkend se tedy pojede na jedné sadě pneumatik, kterou bude opět dodávat výhradní dodavatel pro DTM, společnost Hankook. ITR oznámilo, že každý jezdec bude mít k dispozici jenom 4 sady pro oba závody i obě kvalifikace (dříve bylo možné použít 5 sad).  To samozřejmě platí v případě suchého závodu. Povinná zastávka na výměnu pneumatik v boxech bude jenom v neděli. Cílem je udělat závod pro diváky přehlednější (opuštění dvou sad pneumatik). Promotér chce také vidět víc předjížděcích manévrů, proto rozšiřuje možnost používání DRS (Drag Reduction System). Jezdci jej smějí použít třikrát v jednom kole. K dispozici budou mít piloti tento systém, pokud při překročení cílové rovinky bude odstup na před nimi jedoucí vůz menší než 2 vteřiny. Sklopení křídla také bude výraznější, náklon bude až 18 ° (dříve bylo 16 °). Cílem je dosáhnout vyšší maximální rychlosti. Změny komentoval Hans Werner Aufrecht, zástupce promotéra série: "V první řadě chceme divákům nabídnout napínavé závodění a skvělou zábavu. K tomu patří předjížděcí manévry na trati a napětí až do posledního kola. DTM se chce neustále rozvíjet, aby bylo jednou z nejatraktivnějších závodních sérií na světě."
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?