DTM odhaluje formát závodů

Glock, Timo
Glock, Timo, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 14. března 2015 10:56
Sdílej:

Letos nás čekají dva závody během víkendu - jednou se budou povinně přezouvat pneumatiky, jednou ne. Formát závodů pro letošní rok byl zveřejněn. Povinné zastávky budou v nedělním hlavním závodu.

V sobotu čeká na jezdce Audi, BMW a Mercedesu kratší závod - jeho délka bude 40 minut plus jedno kolo. Výměna kol není v tomto klání povinná. V neděli je na programu delší závod, jehož délka je 60 minut plus jedno kolo. V neděli uvidíme také povinné zastávky v boxech, během kterých musí dojít na výměnu pneumatik. V minulé sezoně platil formát závodů takový, že se vždy jel 160 kilometrů dlouhý závod s dvěma povinnými zastávkami v boxech. Nový formát má nabídnout divákům více atraktivní víkendy, jak vysvětluje Hans Werner Aufrecht, zástupce promotéra ITR: "Se dvěma závody v jednom víkendu nabízíme fanouškům dvojité balení - dvojitou porci soubojů kolo na kolo, rozhodnutí na trati a poutavý motorsport. Jsme přesvědčeni, že změna struktury víkendu přinese zajímavé a pestré závody." Dva závody za víkend ale nejsou v DTM ničím novým - v sérii je pamatujeme do roku 1988 do roku 1996. Mezi roky 1984 a 1987 byl jen jeden závod za víkend, který měřil přes 100 km. Od roku 2000, kdy bylo DTM vzkříšeno, se jezdily dva závody po 100 km. V letech 2001 a 2002 se jel před hlavním závodem ještě jeden kvalifikační závod - ten měl ale pouze 35 kilometrů. Od roku 2003 do roku 2014 se jel jen jeden závod na 160 kilometrů se dvěma povinnými zastávkami.  Letos je tedy v plánu 18 závodů v Německu, Rakousku, Holandsku a Rusku. Dosavadní bodový systém 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 zůstává zachován. Audi, BMW a Mercedes nasadí vždy po 8 vozech, celkem tedy uvidíme 24 aut v poli.
Témata:
DTM
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.