DTM odhaluje formát závodů

Glock, Timo
Glock, Timo, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 14. března 2015 10:56
Sdílej:

Letos nás čekají dva závody během víkendu - jednou se budou povinně přezouvat pneumatiky, jednou ne. Formát závodů pro letošní rok byl zveřejněn. Povinné zastávky budou v nedělním hlavním závodu.

V sobotu čeká na jezdce Audi, BMW a Mercedesu kratší závod - jeho délka bude 40 minut plus jedno kolo. Výměna kol není v tomto klání povinná. V neděli je na programu delší závod, jehož délka je 60 minut plus jedno kolo. V neděli uvidíme také povinné zastávky v boxech, během kterých musí dojít na výměnu pneumatik. V minulé sezoně platil formát závodů takový, že se vždy jel 160 kilometrů dlouhý závod s dvěma povinnými zastávkami v boxech. Nový formát má nabídnout divákům více atraktivní víkendy, jak vysvětluje Hans Werner Aufrecht, zástupce promotéra ITR: "Se dvěma závody v jednom víkendu nabízíme fanouškům dvojité balení - dvojitou porci soubojů kolo na kolo, rozhodnutí na trati a poutavý motorsport. Jsme přesvědčeni, že změna struktury víkendu přinese zajímavé a pestré závody." Dva závody za víkend ale nejsou v DTM ničím novým - v sérii je pamatujeme do roku 1988 do roku 1996. Mezi roky 1984 a 1987 byl jen jeden závod za víkend, který měřil přes 100 km. Od roku 2000, kdy bylo DTM vzkříšeno, se jezdily dva závody po 100 km. V letech 2001 a 2002 se jel před hlavním závodem ještě jeden kvalifikační závod - ten měl ale pouze 35 kilometrů. Od roku 2003 do roku 2014 se jel jen jeden závod na 160 kilometrů se dvěma povinnými zastávkami.  Letos je tedy v plánu 18 závodů v Německu, Rakousku, Holandsku a Rusku. Dosavadní bodový systém 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 zůstává zachován. Audi, BMW a Mercedes nasadí vždy po 8 vozech, celkem tedy uvidíme 24 aut v poli.
Témata:
DTM
Stalo se