Wittmann, Wehrlein a spol: Výměna generací?

Wittmann, Marco
Wittmann, Marco, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 5. ledna 2015 00:00
Sdílej:

Norbert Haug a Jens Marquardt mluví na téma mladíků v DTM. Haug má za to, že v podobě Wittmanna a Wehrleina započala v šampionátu generační výměna.

Se vstupem tehdy 18 letého Wehrleina do DTM v roce 2013 zazvonilo na generační výměnu, myslí si Norbert Haug. Bývalý šéf motorsportu u Mercedesu si myslí, že "tito mladíci v DTM ještě neřekli poslední slovo." Vítězství Christiana Vietorise (25 let), Roberta Wickense (25 let), Pascala Wehrleina (20 let) a titul pro Marco Wittmanna (25 let) se v DTM v roce 2015 jasně prokázala síla výkonnost mladíků, míní Norbert. To šéf BMW pro motorsport, Jens Marquardt, je v této otázce obezřetnější: "Nevím, jestli generační výměna je to správné slovo. Jezdci jako Christian Vietoris už přece jezdí několik let." Christian jel v roce 2010 a 2011 v GP2, od roku 2011 už navíc jezdí s Mercedesem v DTM. "Piloti, kteří s námi přišli do DTM, mají na svém kontě maximálně tři roky. V případě Martina [Tomczyka] a Bruna [Spenglera] je to jiná věc. K tomu tu jsou ale i další jezdci. To ale znamená, že budou úspěšní, to je jasné," pokračuje Marquardt.  Pascal na startovním roštu vedle svého C-Klasse Coupé Také Bernd Schneider, rekordman DTM, začínal jako mladý. Nebo Gary Paffett v roce 2005, když získal svůj titul, tak byl jedním z nejmladších šampionů. Dle Jense záleží hlavně na úrovni startovního pole, a ta "byla v předešlých třech letech hodně vysoká". Podle něj je zcela normální, že také mladý jezdec jednou vyhraje: "Vyrovnané pole čítá 23 vozů, ze kterého vyhrát může skoro každý. Takto vyrovnané pole obyčejně ale nebývá."  Haug pro 'sportschau.de' pokračuje: "Celý rok jsem ale říkal, že bychom neměli odepisovat 'staré lišáky'. I přesto se v DTM odehrála generační obměna. Čtyři vítězství pro Wittmanna, jedno pro Martina, Vietorise, Wickense a Wehrleina - průměrný věk těchto vítězů je 25 let.   
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.