Wittmann, Wehrlein a spol: Výměna generací?

Wittmann, Marco
Wittmann, Marco, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 5. ledna 2015 00:00
Sdílej:

Norbert Haug a Jens Marquardt mluví na téma mladíků v DTM. Haug má za to, že v podobě Wittmanna a Wehrleina započala v šampionátu generační výměna.

Se vstupem tehdy 18 letého Wehrleina do DTM v roce 2013 zazvonilo na generační výměnu, myslí si Norbert Haug. Bývalý šéf motorsportu u Mercedesu si myslí, že "tito mladíci v DTM ještě neřekli poslední slovo." Vítězství Christiana Vietorise (25 let), Roberta Wickense (25 let), Pascala Wehrleina (20 let) a titul pro Marco Wittmanna (25 let) se v DTM v roce 2015 jasně prokázala síla výkonnost mladíků, míní Norbert. To šéf BMW pro motorsport, Jens Marquardt, je v této otázce obezřetnější: "Nevím, jestli generační výměna je to správné slovo. Jezdci jako Christian Vietoris už přece jezdí několik let." Christian jel v roce 2010 a 2011 v GP2, od roku 2011 už navíc jezdí s Mercedesem v DTM. "Piloti, kteří s námi přišli do DTM, mají na svém kontě maximálně tři roky. V případě Martina [Tomczyka] a Bruna [Spenglera] je to jiná věc. K tomu tu jsou ale i další jezdci. To ale znamená, že budou úspěšní, to je jasné," pokračuje Marquardt.  Pascal na startovním roštu vedle svého C-Klasse Coupé Také Bernd Schneider, rekordman DTM, začínal jako mladý. Nebo Gary Paffett v roce 2005, když získal svůj titul, tak byl jedním z nejmladších šampionů. Dle Jense záleží hlavně na úrovni startovního pole, a ta "byla v předešlých třech letech hodně vysoká". Podle něj je zcela normální, že také mladý jezdec jednou vyhraje: "Vyrovnané pole čítá 23 vozů, ze kterého vyhrát může skoro každý. Takto vyrovnané pole obyčejně ale nebývá."  Haug pro 'sportschau.de' pokračuje: "Celý rok jsem ale říkal, že bychom neměli odepisovat 'staré lišáky'. I přesto se v DTM odehrála generační obměna. Čtyři vítězství pro Wittmanna, jedno pro Martina, Vietorise, Wickense a Wehrleina - průměrný věk těchto vítězů je 25 let.   
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.