Wittmann, Wehrlein a spol: Výměna generací?

Wittmann, Marco
Wittmann, Marco, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 5. ledna 2015 0:00
Sdílej:

Norbert Haug a Jens Marquardt mluví na téma mladíků v DTM. Haug má za to, že v podobě Wittmanna a Wehrleina započala v šampionátu generační výměna.

Se vstupem tehdy 18 letého Wehrleina do DTM v roce 2013 zazvonilo na generační výměnu, myslí si Norbert Haug. Bývalý šéf motorsportu u Mercedesu si myslí, že "tito mladíci v DTM ještě neřekli poslední slovo." Vítězství Christiana Vietorise (25 let), Roberta Wickense (25 let), Pascala Wehrleina (20 let) a titul pro Marco Wittmanna (25 let) se v DTM v roce 2015 jasně prokázala síla výkonnost mladíků, míní Norbert. To šéf BMW pro motorsport, Jens Marquardt, je v této otázce obezřetnější: "Nevím, jestli generační výměna je to správné slovo. Jezdci jako Christian Vietoris už přece jezdí několik let." Christian jel v roce 2010 a 2011 v GP2, od roku 2011 už navíc jezdí s Mercedesem v DTM.
"Piloti, kteří s námi přišli do DTM, mají na svém kontě maximálně tři roky. V případě Martina [Tomczyka] a Bruna [Spenglera] je to jiná věc. K tomu tu jsou ale i další jezdci. To ale znamená, že budou úspěšní, to je jasné," pokračuje Marquardt. 
Pascal na startovním roštu vedle svého C-Klasse Coupé Také Bernd Schneider, rekordman DTM, začínal jako mladý. Nebo Gary Paffett v roce 2005, když získal svůj titul, tak byl jedním z nejmladších šampionů. Dle Jense záleží hlavně na úrovni startovního pole, a ta "byla v předešlých třech letech hodně vysoká". Podle něj je zcela normální, že také mladý jezdec jednou vyhraje: "Vyrovnané pole čítá 23 vozů, ze kterého vyhrát může skoro každý. Takto vyrovnané pole obyčejně ale nebývá." 
Haug pro 'sportschau.de' pokračuje: "Celý rok jsem ale říkal, že bychom neměli odepisovat 'staré lišáky'. I přesto se v DTM odehrála generační obměna. Čtyři vítězství pro Wittmanna, jedno pro Martina, Vietorise, Wickense a Wehrleina - průměrný věk těchto vítězů je 25 let. 
 
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.