Wittmann, Wehrlein a spol: Výměna generací?

Wittmann, Marco
Wittmann, Marco, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 5. ledna 2015 00:00
Sdílej:

Norbert Haug a Jens Marquardt mluví na téma mladíků v DTM. Haug má za to, že v podobě Wittmanna a Wehrleina započala v šampionátu generační výměna.

Se vstupem tehdy 18 letého Wehrleina do DTM v roce 2013 zazvonilo na generační výměnu, myslí si Norbert Haug. Bývalý šéf motorsportu u Mercedesu si myslí, že "tito mladíci v DTM ještě neřekli poslední slovo." Vítězství Christiana Vietorise (25 let), Roberta Wickense (25 let), Pascala Wehrleina (20 let) a titul pro Marco Wittmanna (25 let) se v DTM v roce 2015 jasně prokázala síla výkonnost mladíků, míní Norbert. To šéf BMW pro motorsport, Jens Marquardt, je v této otázce obezřetnější: "Nevím, jestli generační výměna je to správné slovo. Jezdci jako Christian Vietoris už přece jezdí několik let." Christian jel v roce 2010 a 2011 v GP2, od roku 2011 už navíc jezdí s Mercedesem v DTM. "Piloti, kteří s námi přišli do DTM, mají na svém kontě maximálně tři roky. V případě Martina [Tomczyka] a Bruna [Spenglera] je to jiná věc. K tomu tu jsou ale i další jezdci. To ale znamená, že budou úspěšní, to je jasné," pokračuje Marquardt.  Pascal na startovním roštu vedle svého C-Klasse Coupé Také Bernd Schneider, rekordman DTM, začínal jako mladý. Nebo Gary Paffett v roce 2005, když získal svůj titul, tak byl jedním z nejmladších šampionů. Dle Jense záleží hlavně na úrovni startovního pole, a ta "byla v předešlých třech letech hodně vysoká". Podle něj je zcela normální, že také mladý jezdec jednou vyhraje: "Vyrovnané pole čítá 23 vozů, ze kterého vyhrát může skoro každý. Takto vyrovnané pole obyčejně ale nebývá."  Haug pro 'sportschau.de' pokračuje: "Celý rok jsem ale říkal, že bychom neměli odepisovat 'staré lišáky'. I přesto se v DTM odehrála generační obměna. Čtyři vítězství pro Wittmanna, jedno pro Martina, Vietorise, Wickense a Wehrleina - průměrný věk těchto vítězů je 25 let.   
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?