Změny pravidel DTM pro sezonu 2014

Wehrlein, Pascal
Wehrlein, Pascal, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 15. dubna 2014 10:16
Sdílej:

DTM představilo několik změn ve sportovních pravidlech pro sezonu 2014. Mimo jiné došlo ke snížení počtu povinných zastávek na jednu a zavedení závaží za úspěšnost.

Jednou z hlavních změn je redukce povinných zastávek během závodu ze 2 na 1. Tato povinná zastávka nesmí být v první třetině závodu a nebo během fáze safety-caru. Nově je zaveden také limit na použití měkčí směsi pneumatik Hankook Option. Ta může být nově použita pouze v maximálně 50 % závodu.  Důvody pro tyto dvě změny jsou jasné - snaha zjednodušit závodní strategie tak, aby závody byly více čitelné pro diváky. Dříve jsme totiž mohli vídat například auto, které vedlo po většinu závodu, ale ve skutečnosti bojovalo uprostřed pole. Na čele se drželo jenom díky odlišné strategii. Od nové sezony vstupují do hry také váhové hadicapy za úspěšnost. Vítězný jezdec, stejně tak jako jakýkoliv jeho značkový kolega, který bude v TOP10, dostanou pro další závod závaží o hmotnosti 5 kilogramů. Jezdci vítězné značky, kteří se nedostali do TOP10 dostanou jenom 2,5 kila.  Jezdci druhé nejúspěšnější značky v daném závodu pojedou následující závod se stejnou hmotností, jakou měli. A jezdci třetí nejúspěšnější značky ztratí pro další závod buďto 2,5 kila, pokud byli v rámci TOP10, nebo 5 kilo, pokud byli mimo TOP10. Kvalifikace bude stejná jako v F1, to znamená, že bude rozdělena do tří částí (vloni byly čtyři části). Q1 bude trvat 13 minut - pět nejpomalejších jezdců vypadne. V Q2, která potrvá 11 minut, se bude hledat 8 nejrychlejších pilotů, kteří si to rozdají v Q3, ta také potrvá 11 minut. Další změny jsou možnost využívat DRS až do samého konce závodu a každá značka bude moci mít dva náhradní motory (vloni bylo umožněno mít každé značce jenom jeden náhradní motor). 
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.