Změny pravidel DTM pro sezonu 2014

Wehrlein, Pascal
Wehrlein, Pascal, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 15. dubna 2014 10:16
Sdílej:

DTM představilo několik změn ve sportovních pravidlech pro sezonu 2014. Mimo jiné došlo ke snížení počtu povinných zastávek na jednu a zavedení závaží za úspěšnost.

Jednou z hlavních změn je redukce povinných zastávek během závodu ze 2 na 1. Tato povinná zastávka nesmí být v první třetině závodu a nebo během fáze safety-caru. Nově je zaveden také limit na použití měkčí směsi pneumatik Hankook Option. Ta může být nově použita pouze v maximálně 50 % závodu.  Důvody pro tyto dvě změny jsou jasné - snaha zjednodušit závodní strategie tak, aby závody byly více čitelné pro diváky. Dříve jsme totiž mohli vídat například auto, které vedlo po většinu závodu, ale ve skutečnosti bojovalo uprostřed pole. Na čele se drželo jenom díky odlišné strategii. Od nové sezony vstupují do hry také váhové hadicapy za úspěšnost. Vítězný jezdec, stejně tak jako jakýkoliv jeho značkový kolega, který bude v TOP10, dostanou pro další závod závaží o hmotnosti 5 kilogramů. Jezdci vítězné značky, kteří se nedostali do TOP10 dostanou jenom 2,5 kila.  Jezdci druhé nejúspěšnější značky v daném závodu pojedou následující závod se stejnou hmotností, jakou měli. A jezdci třetí nejúspěšnější značky ztratí pro další závod buďto 2,5 kila, pokud byli v rámci TOP10, nebo 5 kilo, pokud byli mimo TOP10. Kvalifikace bude stejná jako v F1, to znamená, že bude rozdělena do tří částí (vloni byly čtyři části). Q1 bude trvat 13 minut - pět nejpomalejších jezdců vypadne. V Q2, která potrvá 11 minut, se bude hledat 8 nejrychlejších pilotů, kteří si to rozdají v Q3, ta také potrvá 11 minut. Další změny jsou možnost využívat DRS až do samého konce závodu a každá značka bude moci mít dva náhradní motory (vloni bylo umožněno mít každé značce jenom jeden náhradní motor). 
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.