Změny pravidel DTM pro sezonu 2014

Wehrlein, Pascal
Wehrlein, Pascal, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 15. dubna 2014 10:16
Sdílej:

DTM představilo několik změn ve sportovních pravidlech pro sezonu 2014. Mimo jiné došlo ke snížení počtu povinných zastávek na jednu a zavedení závaží za úspěšnost.

Jednou z hlavních změn je redukce povinných zastávek během závodu ze 2 na 1. Tato povinná zastávka nesmí být v první třetině závodu a nebo během fáze safety-caru. Nově je zaveden také limit na použití měkčí směsi pneumatik Hankook Option. Ta může být nově použita pouze v maximálně 50 % závodu.  Důvody pro tyto dvě změny jsou jasné - snaha zjednodušit závodní strategie tak, aby závody byly více čitelné pro diváky. Dříve jsme totiž mohli vídat například auto, které vedlo po většinu závodu, ale ve skutečnosti bojovalo uprostřed pole. Na čele se drželo jenom díky odlišné strategii. Od nové sezony vstupují do hry také váhové hadicapy za úspěšnost. Vítězný jezdec, stejně tak jako jakýkoliv jeho značkový kolega, který bude v TOP10, dostanou pro další závod závaží o hmotnosti 5 kilogramů. Jezdci vítězné značky, kteří se nedostali do TOP10 dostanou jenom 2,5 kila.  Jezdci druhé nejúspěšnější značky v daném závodu pojedou následující závod se stejnou hmotností, jakou měli. A jezdci třetí nejúspěšnější značky ztratí pro další závod buďto 2,5 kila, pokud byli v rámci TOP10, nebo 5 kilo, pokud byli mimo TOP10. Kvalifikace bude stejná jako v F1, to znamená, že bude rozdělena do tří částí (vloni byly čtyři části). Q1 bude trvat 13 minut - pět nejpomalejších jezdců vypadne. V Q2, která potrvá 11 minut, se bude hledat 8 nejrychlejších pilotů, kteří si to rozdají v Q3, ta také potrvá 11 minut. Další změny jsou možnost využívat DRS až do samého konce závodu a každá značka bude moci mít dva náhradní motory (vloni bylo umožněno mít každé značce jenom jeden náhradní motor). 
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?