Hungaroring: Audi ovládlo první den

Molina, Miguel
Molina, Miguel, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 31. března 2014 20:41
Sdílej:

HUNGARORING TEST - DEN I.: V Maďarsku, nové destinaci v kalendáři DTM, se dnes rozběhly první oficiální testy DTM před sezonou 2014. DTM zde bude jezdit čtyři dny. První den dopadl nejlépe pro Audi, která testu dominovala. Na čele je Miguel Molina.

Na trati bylo celkem 11 vozů všech tří značek, které se série účastní. Laťku nastavil Miguel Molina s vozem Audi RS5 DTM časem 1:37,792 min. Ingolstadtská značka obsadila první čtyři příčky. "Je skvělé být zpátky za volantem. Zima už byla dlouhá. Audi při vývoji nové RS5 DTM odvedlo skvělou práci. V autě se od samého začátku cítím skvěle a zdá se, že zdejší trať našim vozum skvěle sedí," říká Miguel Molina. Za ním následovali kolegové od Audi Sportu - Jamie Green, Adrien Tambay a Mike Rockenfeller. Úřadující mistr DTM ale zaostal za Španělem o celou sekundu. Nejrychlejším autem, které na přední kapotě nevozí čtyři kruhy, bylo BMW s Bruno Spenglerem za volantem na pátém místě. Dnes jsme také mohli opět vidět Paula di Restu za volantem Mercedesu v DTM. Skot se vrací do DTM po působení v F1 u stáje Force India. Mistr DTM z roku 2010 byl dokonce hned nejrychlejším z jezdců Mercedesu, ovšem je pravdou, že vozy ze Stuttgartu opanovaly samý chvost výsledkových listin. Nováček v DTM, Vitalij Petrov, byl nejpomalejší. Za kolegou Paffettem, který byl před ním, zaostal o 3 desetiny. Maxim Martin dnes vyhrál "mini soutěž nováčků" v DTM, když byl šestý. Sedmé místo obsadila druhá nová tvář v barvách mnichovské automobilky, Antonio Felix da Costa, který bude jezdit s BMW M4 DTM v barvách Red Bullu. Loga rakouského výrobce energetických nápojů tedy uvidíme na vozech dvou značek, což je dost neobvyklé. Důvod je ale zřejmý, da Costa patří do juniorského programu Red Bullu a s Audi Rakušané spolupracují dlouhodobě. Testování muselo být zkráceno z důvodu problémů s povrchem tratě. Týmy tedy přišly o dvě hodiny testů, což narušilo jejich testovací programy. Organizátoři se proto rozhodli, že jim čas kompenzují extra hodinou v úterý a ve středu.

Oficiální video z prvního dne zde.

Výsledky pondělního testu: 1. Miguel Molina (Abt Audi); 1:37,792 min. 2. Jamie Green (Rosberg Audi); 1:38,200 min., +0.408s 3. Adrien Tambay (Abt Audi); 1:38,518 min., +0.726s 4. Mike Rockenfeller (Phoenix Audi); 1:38,842 min., +1.050s 5. Bruno Spengler (Schnitzer BMW); 1:39,242 min., +1.450s 6. Maxime Martin (RMG BMW); 1:39,549 min., +1.757s 7. Antonio Felix da Costa (MTEK BMW); 1:39,666 min., +1.874s 8. Joey Hand (RBM BMW); 1:39,679 min., +1.887s 9. Paul di Resta (HWA Mercedes); 1:40,383 min., +2.591s 10. Gary Paffett (HWA Mercedes); 1:40,434 min., +2.642s 11. Vitaly Petrov (HWA Mercedes); 1:40,741 min., +2.949s

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.