HUNGARORING TEST - DEN I.: V Maďarsku, nové destinaci v kalendáři DTM, se dnes rozběhly první oficiální testy DTM před sezonou 2014. DTM zde bude jezdit čtyři dny. První den dopadl nejlépe pro Audi, která testu dominovala. Na čele je Miguel Molina.
Na trati bylo celkem 11 vozů všech tří značek, které se série účastní. Laťku nastavil Miguel Molina s vozem Audi RS5 DTM časem 1:37,792 min. Ingolstadtská značka obsadila první čtyři příčky. "Je skvělé být zpátky za volantem. Zima už byla dlouhá. Audi při vývoji nové RS5 DTM odvedlo skvělou práci. V autě se od samého začátku cítím skvěle a zdá se, že zdejší trať našim vozum skvěle sedí," říká Miguel Molina. Za ním následovali kolegové od Audi Sportu - Jamie Green, Adrien Tambay a Mike Rockenfeller. Úřadující mistr DTM ale zaostal za Španělem o celou sekundu. Nejrychlejším autem, které na přední kapotě nevozí čtyři kruhy, bylo BMW s Bruno Spenglerem za volantem na pátém místě. Dnes jsme také mohli opět vidět Paula di Restu za volantem Mercedesu v DTM. Skot se vrací do DTM po působení v F1 u stáje Force India. Mistr DTM z roku 2010 byl dokonce hned nejrychlejším z jezdců Mercedesu, ovšem je pravdou, že vozy ze Stuttgartu opanovaly samý chvost výsledkových listin. Nováček v DTM, Vitalij Petrov, byl nejpomalejší. Za kolegou Paffettem, který byl před ním, zaostal o 3 desetiny. Maxim Martin dnes vyhrál "mini soutěž nováčků" v DTM, když byl šestý. Sedmé místo obsadila druhá nová tvář v barvách mnichovské automobilky, Antonio Felix da Costa, který bude jezdit s BMW M4 DTM v barvách Red Bullu. Loga rakouského výrobce energetických nápojů tedy uvidíme na vozech dvou značek, což je dost neobvyklé. Důvod je ale zřejmý, da Costa patří do juniorského programu Red Bullu a s Audi Rakušané spolupracují dlouhodobě. Testování muselo být zkráceno z důvodu problémů s povrchem tratě. Týmy tedy přišly o dvě hodiny testů, což narušilo jejich testovací programy. Organizátoři se proto rozhodli, že jim čas kompenzují extra hodinou v úterý a ve středu.
Oficiální video z prvního dne zde.
Výsledky pondělního testu: 1. Miguel Molina (Abt Audi); 1:37,792 min. 2. Jamie Green (Rosberg Audi); 1:38,200 min., +0.408s 3. Adrien Tambay (Abt Audi); 1:38,518 min., +0.726s 4. Mike Rockenfeller (Phoenix Audi); 1:38,842 min., +1.050s 5. Bruno Spengler (Schnitzer BMW); 1:39,242 min., +1.450s 6. Maxime Martin (RMG BMW); 1:39,549 min., +1.757s 7. Antonio Felix da Costa (MTEK BMW); 1:39,666 min., +1.874s 8. Joey Hand (RBM BMW); 1:39,679 min., +1.887s 9. Paul di Resta (HWA Mercedes); 1:40,383 min., +2.591s 10. Gary Paffett (HWA Mercedes); 1:40,434 min., +2.642s 11. Vitaly Petrov (HWA Mercedes); 1:40,741 min., +2.949s
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?