HUNGARORING TEST - DEN I.: V Maďarsku, nové destinaci v kalendáři DTM, se dnes rozběhly první oficiální testy DTM před sezonou 2014. DTM zde bude jezdit čtyři dny. První den dopadl nejlépe pro Audi, která testu dominovala. Na čele je Miguel Molina.
Na trati bylo celkem 11 vozů všech tří značek, které se série účastní. Laťku nastavil Miguel Molina s vozem Audi RS5 DTM časem 1:37,792 min. Ingolstadtská značka obsadila první čtyři příčky. "Je skvělé být zpátky za volantem. Zima už byla dlouhá. Audi při vývoji nové RS5 DTM odvedlo skvělou práci. V autě se od samého začátku cítím skvěle a zdá se, že zdejší trať našim vozum skvěle sedí," říká Miguel Molina. Za ním následovali kolegové od Audi Sportu - Jamie Green, Adrien Tambay a Mike Rockenfeller. Úřadující mistr DTM ale zaostal za Španělem o celou sekundu. Nejrychlejším autem, které na přední kapotě nevozí čtyři kruhy, bylo BMW s Bruno Spenglerem za volantem na pátém místě. Dnes jsme také mohli opět vidět Paula di Restu za volantem Mercedesu v DTM. Skot se vrací do DTM po působení v F1 u stáje Force India. Mistr DTM z roku 2010 byl dokonce hned nejrychlejším z jezdců Mercedesu, ovšem je pravdou, že vozy ze Stuttgartu opanovaly samý chvost výsledkových listin. Nováček v DTM, Vitalij Petrov, byl nejpomalejší. Za kolegou Paffettem, který byl před ním, zaostal o 3 desetiny. Maxim Martin dnes vyhrál "mini soutěž nováčků" v DTM, když byl šestý. Sedmé místo obsadila druhá nová tvář v barvách mnichovské automobilky, Antonio Felix da Costa, který bude jezdit s BMW M4 DTM v barvách Red Bullu. Loga rakouského výrobce energetických nápojů tedy uvidíme na vozech dvou značek, což je dost neobvyklé. Důvod je ale zřejmý, da Costa patří do juniorského programu Red Bullu a s Audi Rakušané spolupracují dlouhodobě. Testování muselo být zkráceno z důvodu problémů s povrchem tratě. Týmy tedy přišly o dvě hodiny testů, což narušilo jejich testovací programy. Organizátoři se proto rozhodli, že jim čas kompenzují extra hodinou v úterý a ve středu.
Oficiální video z prvního dne zde.
Výsledky pondělního testu: 1. Miguel Molina (Abt Audi); 1:37,792 min. 2. Jamie Green (Rosberg Audi); 1:38,200 min., +0.408s 3. Adrien Tambay (Abt Audi); 1:38,518 min., +0.726s 4. Mike Rockenfeller (Phoenix Audi); 1:38,842 min., +1.050s 5. Bruno Spengler (Schnitzer BMW); 1:39,242 min., +1.450s 6. Maxime Martin (RMG BMW); 1:39,549 min., +1.757s 7. Antonio Felix da Costa (MTEK BMW); 1:39,666 min., +1.874s 8. Joey Hand (RBM BMW); 1:39,679 min., +1.887s 9. Paul di Resta (HWA Mercedes); 1:40,383 min., +2.591s 10. Gary Paffett (HWA Mercedes); 1:40,434 min., +2.642s 11. Vitaly Petrov (HWA Mercedes); 1:40,741 min., +2.949s
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?