HUNGARORING TEST - DEN I.: V Maďarsku, nové destinaci v kalendáři DTM, se dnes rozběhly první oficiální testy DTM před sezonou 2014. DTM zde bude jezdit čtyři dny. První den dopadl nejlépe pro Audi, která testu dominovala. Na čele je Miguel Molina.
Na trati bylo celkem 11 vozů všech tří značek, které se série účastní. Laťku nastavil Miguel Molina s vozem Audi RS5 DTM časem 1:37,792 min. Ingolstadtská značka obsadila první čtyři příčky. "Je skvělé být zpátky za volantem. Zima už byla dlouhá. Audi při vývoji nové RS5 DTM odvedlo skvělou práci. V autě se od samého začátku cítím skvěle a zdá se, že zdejší trať našim vozum skvěle sedí," říká Miguel Molina. Za ním následovali kolegové od Audi Sportu - Jamie Green, Adrien Tambay a Mike Rockenfeller. Úřadující mistr DTM ale zaostal za Španělem o celou sekundu. Nejrychlejším autem, které na přední kapotě nevozí čtyři kruhy, bylo BMW s Bruno Spenglerem za volantem na pátém místě. Dnes jsme také mohli opět vidět Paula di Restu za volantem Mercedesu v DTM. Skot se vrací do DTM po působení v F1 u stáje Force India. Mistr DTM z roku 2010 byl dokonce hned nejrychlejším z jezdců Mercedesu, ovšem je pravdou, že vozy ze Stuttgartu opanovaly samý chvost výsledkových listin. Nováček v DTM, Vitalij Petrov, byl nejpomalejší. Za kolegou Paffettem, který byl před ním, zaostal o 3 desetiny. Maxim Martin dnes vyhrál "mini soutěž nováčků" v DTM, když byl šestý. Sedmé místo obsadila druhá nová tvář v barvách mnichovské automobilky, Antonio Felix da Costa, který bude jezdit s BMW M4 DTM v barvách Red Bullu. Loga rakouského výrobce energetických nápojů tedy uvidíme na vozech dvou značek, což je dost neobvyklé. Důvod je ale zřejmý, da Costa patří do juniorského programu Red Bullu a s Audi Rakušané spolupracují dlouhodobě. Testování muselo být zkráceno z důvodu problémů s povrchem tratě. Týmy tedy přišly o dvě hodiny testů, což narušilo jejich testovací programy. Organizátoři se proto rozhodli, že jim čas kompenzují extra hodinou v úterý a ve středu.
Oficiální video z prvního dne zde.
Výsledky pondělního testu: 1. Miguel Molina (Abt Audi); 1:37,792 min. 2. Jamie Green (Rosberg Audi); 1:38,200 min., +0.408s 3. Adrien Tambay (Abt Audi); 1:38,518 min., +0.726s 4. Mike Rockenfeller (Phoenix Audi); 1:38,842 min., +1.050s 5. Bruno Spengler (Schnitzer BMW); 1:39,242 min., +1.450s 6. Maxime Martin (RMG BMW); 1:39,549 min., +1.757s 7. Antonio Felix da Costa (MTEK BMW); 1:39,666 min., +1.874s 8. Joey Hand (RBM BMW); 1:39,679 min., +1.887s 9. Paul di Resta (HWA Mercedes); 1:40,383 min., +2.591s 10. Gary Paffett (HWA Mercedes); 1:40,434 min., +2.642s 11. Vitaly Petrov (HWA Mercedes); 1:40,741 min., +2.949s
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?