HUNGARORING TEST - DEN I.: V Maďarsku, nové destinaci v kalendáři DTM, se dnes rozběhly první oficiální testy DTM před sezonou 2014. DTM zde bude jezdit čtyři dny. První den dopadl nejlépe pro Audi, která testu dominovala. Na čele je Miguel Molina.
Na trati bylo celkem 11 vozů všech tří značek, které se série účastní. Laťku nastavil Miguel Molina s vozem Audi RS5 DTM časem 1:37,792 min. Ingolstadtská značka obsadila první čtyři příčky. "Je skvělé být zpátky za volantem. Zima už byla dlouhá. Audi při vývoji nové RS5 DTM odvedlo skvělou práci. V autě se od samého začátku cítím skvěle a zdá se, že zdejší trať našim vozum skvěle sedí," říká Miguel Molina. Za ním následovali kolegové od Audi Sportu - Jamie Green, Adrien Tambay a Mike Rockenfeller. Úřadující mistr DTM ale zaostal za Španělem o celou sekundu. Nejrychlejším autem, které na přední kapotě nevozí čtyři kruhy, bylo BMW s Bruno Spenglerem za volantem na pátém místě. Dnes jsme také mohli opět vidět Paula di Restu za volantem Mercedesu v DTM. Skot se vrací do DTM po působení v F1 u stáje Force India. Mistr DTM z roku 2010 byl dokonce hned nejrychlejším z jezdců Mercedesu, ovšem je pravdou, že vozy ze Stuttgartu opanovaly samý chvost výsledkových listin. Nováček v DTM, Vitalij Petrov, byl nejpomalejší. Za kolegou Paffettem, který byl před ním, zaostal o 3 desetiny. Maxim Martin dnes vyhrál "mini soutěž nováčků" v DTM, když byl šestý. Sedmé místo obsadila druhá nová tvář v barvách mnichovské automobilky, Antonio Felix da Costa, který bude jezdit s BMW M4 DTM v barvách Red Bullu. Loga rakouského výrobce energetických nápojů tedy uvidíme na vozech dvou značek, což je dost neobvyklé. Důvod je ale zřejmý, da Costa patří do juniorského programu Red Bullu a s Audi Rakušané spolupracují dlouhodobě. Testování muselo být zkráceno z důvodu problémů s povrchem tratě. Týmy tedy přišly o dvě hodiny testů, což narušilo jejich testovací programy. Organizátoři se proto rozhodli, že jim čas kompenzují extra hodinou v úterý a ve středu.
Oficiální video z prvního dne zde.
Výsledky pondělního testu: 1. Miguel Molina (Abt Audi); 1:37,792 min. 2. Jamie Green (Rosberg Audi); 1:38,200 min., +0.408s 3. Adrien Tambay (Abt Audi); 1:38,518 min., +0.726s 4. Mike Rockenfeller (Phoenix Audi); 1:38,842 min., +1.050s 5. Bruno Spengler (Schnitzer BMW); 1:39,242 min., +1.450s 6. Maxime Martin (RMG BMW); 1:39,549 min., +1.757s 7. Antonio Felix da Costa (MTEK BMW); 1:39,666 min., +1.874s 8. Joey Hand (RBM BMW); 1:39,679 min., +1.887s 9. Paul di Resta (HWA Mercedes); 1:40,383 min., +2.591s 10. Gary Paffett (HWA Mercedes); 1:40,434 min., +2.642s 11. Vitaly Petrov (HWA Mercedes); 1:40,741 min., +2.949s
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.