Vystřídá Holandsko Španělsko a Maďarsko?

Molina, Miguel
Molina, Miguel, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 29. září 2013 18:22
Sdílej:

DTM by se mohlo v roce 2014 vrátit opět do Španělska a zároveň by se závodu DTM mohli dočkat fanoušci v Maďarsku. Černé mraky se však stahují nad tratí v holandském Zandvoortu.

Rozšiřování do dalších zemí je ústředním tématem DTM posledních měsíců. Kalendář 2014 by se mohl dočkat určitých změn. S největší pravděpodobností se DTM ukáže v Maďarsku na okruhu nedaleko Budapešti, také šance na návrat Španělska jsou dobré. Jet by se mohlo v Barceloně. Nad okruhem v Zandvoortu se ale stahují temná mračna. Zdá se, že dnešní závod byl posledním na tomto okruhu: "Vypadá to tak. Je to k naší lítosti a také lítosti jezdců," řekl šéf Audi Gass. Pokud by se tedy potvrdily záměry ITR, tak bychom se dočkali v příštím roce 11 závodů (případně i 12 závodů - kdyby došlo na závod v Číně). K 6 závodům v Německu na 5 různých tratích (Hockenheimring, Nürburgring, Laustzring, Norisring, Oschersleben) bychom připočítali závod ve Velké Británii (Brands Hatch), Rakousku (Red Bull Ring), Rusku (Moskva), Španělsku (Barcelona) a Maďarsku (Hungaroring). 5 závodů v zahraničí ještě nikdy v kalendáři od znovuzrození DTM v roce 2000 nebylo. Spekulovalo se také o návratu do Francie (mluvilo se o Dijonu), závodu ve Švédsku a nebo třeba v Abú Dhabí. Tyto úvahy se však zatím pravděpodobně nenaplní. Výrobci by však o tyto trhy zájem měly. Ve Španělsku DTM jezdilo pravidelně (do roku 2009 na okruhu v Barceloně, poté ve Valencii). V Barceloně by mělo téměř jistě začít zimní testování. Také v Budapešti se v roce 1988 již závod DTM jel. Před několika měsíci také ITR oznámilo návrat do Číny, zatím se však neví, jestli se pojede v Šanghaji nebo Guangdongu.
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?