Na Zandvoortu bez DRS, proč?

Frey, Rahel
Frey, Rahel, foto: dtm.de
iM2 28. září 2013 09:52
Sdílej:

O tomto víkendu, kdy se jede v holandském Zandvoortu, nebou smět jezdci použít DRS. Komisaři se tak rozhodli z bezpečnostního hlediska.

DTM tento víkend hostuje v Holandsku. Lidé odpovědní za bezpečnost se odhodlali před tímto závodem k jedné změně. Na Circuit Park Zandvoort, který má 4,3 km a leží v duchách vedle pláže, nebude povoleno používat DRS. O to více stoupá důležitost sobotní kvalifikace. Protože je předjíždění na Zandvoortu obtížné, bude velmi důležité zajet dobře už v sobotu. Se zákazem DRS souhlasily všechny tři značky. S tímto návrhem přišel Deutsche Motor Sport Bund (DMSB). Oficiální důvod zní: bezpečnost.  S aktivováním DRS se zadní křídlo sklopí o 15°, což má za následek vyšší maximální rychlost a lepší možnost k předjíždění. Trať v Holandsku má svá nebezpečná místa. Především poslední zatáčka před nájezdem na cílovou rovinku je hodně obtížná. Vzpomeňme na těžkou nehodu Petera Dumbrecka z roku 2004, který nad svým Opelem Vectra GTS ztratil při průjezdu touto rychlou zatáčkou kontrolu a tvrdě havaroval. Brit narazil ve zhruba 180 km/h do bariéry. Zvláštní ale je, že potenciálně nebezpečné jsou i další tratě kalendáře DTM, ovšem doposud DRS nikde zakázáno nebylo. Proč k tomu došlo až na Zandvoortu není zřejmé.
Témata:
DRS
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.