Na Zandvoortu bez DRS, proč?

Frey, Rahel
Frey, Rahel, foto: dtm.de
iM2 28. září 2013 09:52
Sdílej:

O tomto víkendu, kdy se jede v holandském Zandvoortu, nebou smět jezdci použít DRS. Komisaři se tak rozhodli z bezpečnostního hlediska.

DTM tento víkend hostuje v Holandsku. Lidé odpovědní za bezpečnost se odhodlali před tímto závodem k jedné změně. Na Circuit Park Zandvoort, který má 4,3 km a leží v duchách vedle pláže, nebude povoleno používat DRS. O to více stoupá důležitost sobotní kvalifikace. Protože je předjíždění na Zandvoortu obtížné, bude velmi důležité zajet dobře už v sobotu. Se zákazem DRS souhlasily všechny tři značky. S tímto návrhem přišel Deutsche Motor Sport Bund (DMSB). Oficiální důvod zní: bezpečnost.  S aktivováním DRS se zadní křídlo sklopí o 15°, což má za následek vyšší maximální rychlost a lepší možnost k předjíždění. Trať v Holandsku má svá nebezpečná místa. Především poslední zatáčka před nájezdem na cílovou rovinku je hodně obtížná. Vzpomeňme na těžkou nehodu Petera Dumbrecka z roku 2004, který nad svým Opelem Vectra GTS ztratil při průjezdu touto rychlou zatáčkou kontrolu a tvrdě havaroval. Brit narazil ve zhruba 180 km/h do bariéry. Zvláštní ale je, že potenciálně nebezpečné jsou i další tratě kalendáře DTM, ovšem doposud DRS nikde zakázáno nebylo. Proč k tomu došlo až na Zandvoortu není zřejmé.
Témata:
DRS
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.