ZÁVODNÍ VÍKEND NORISRING; Na německém Norisringu se v minulosti vždy dařilo jezdcům na Mercedesech. Poslední čtyři ročníky z pěti vyhrál Jamie Green, který ale pro letošek přestoupil k Audi.
AKTUALIZACE 31. 7. 2013: Odvolání Audi bylo nakonec zamítnuto a závod zůstal bez oficiálního vítěze, více zde. Aktualizované výsledky jsou dole.
AKTUALIZACE: Mattias Ekstrom byl dodatečně diskvalifikován, protože do jeho vozu po dojezdu v rámci pravidel parc férmé přidali mechanici láhev s vodou, aby tak zajistili odpovídající minimální hmotnost. Audi se však proti vyloučení svého jezdce odvolalo, a tak jsou výsledky zatím stále provizorní.
PŮVODNÍ ZPRÁVA: Mattias Ekstrom ukončil 11leté čekání Audi na městském okruhu na Norisringu. Švéd byl na průběžném čtvrtém místě, když na trať v 16. kole vyjel safety car. Ten byl na trať vyslán kvůli incidentu mezi Martinem Tomczykem a Danielem Juncadellou, po kterém jezdec týmu RGM skončil ve zdi v první zatáčce. Jezdec týmu Abt brzy předjel Bruna Spenglera na BMW a vítěze kvalifikace a zkraje závodu vedoucího, Roberta Wickense. Tou dobou už byl ve vedení ale Edoardo Mortara.
Oba jezdci týmu Audi výjezd safety caru nevyužili k zajetí do boxů, stejnou strategii jeli ještě také Wickens a Spengler. Ekstrom i Mortara jeli poměrně dlouho na měkčích gumách. Ke druhým zastávkám dokonce zajeli až v posledních deseti kolech závodu. Ital ve službách Audi navíc před poslední zastávkou dostal příkaz z boxů, aby před sebe pustil Švéda. Ekstrom, který nedávno oslavil 35. narozeniny, si tak připsal první vítězství od konce roku 2011.
Mortara se vrátil na trať vedle Garyho Paffetta. Ten si odbyl povinné zastávky v úvodu v době safety caru. Brit se nakonec dokázal před Audi dostat. Toto pořadí ale trvalo jen jedno kolo, když Mortara v nájezdu do první zatáčky zaútočil, manévr však nezvládl a zezadu narazil do Mercedesu. Edoardo si poškodil příď Audi RS5, Paffett musel ven z tratě a ztratil 3 příčky. Před dvojici se dostali mladíci Mercedesu Wickens a Vietoris. Oba vozy se ale opět bok po boku ocitly ve 4. (poslední) zatáčce okruhu, to se psalo předposlední kolo závodu.
K nevyhnutelné kolizi nakonec opravdu došlo - Mercedes se roztočil, Audi skončilo ve svodidlech. Oba jezdci ze závodu museli odstoupit. To pomohlo za nimi jedoucími Juncadellovi k nejlepšímu výsledku v DTM, čtvrtému místu, ale také z konce pole startujícímu Rockenfellerovi. Ten si pátým místem zvýšil vedení v šampionátu, protože Spengler byl až šestý. Oba jezdce dělí 2 body.
Až překvapivě dobře jel dlouho Priaulx (držel se v TOP6), ale pak v prostředním stintu zůstal až moc dlouho na tvrdých gumách a propadl se na 9. příčku. Nepovedený závod zažil dosavadní král Norisringu Green, kterému nevyšla strategie a navíc 20 kol před cílem zastavil jeho snažení defekt.
Výsledky zde.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?