Norisring: Závod bez vítěze

Ekström, Mattias
Ekström, Mattias, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 16. července 2013 12:17
Sdílej:

ZÁVODNÍ VÍKEND NORISRING; Na německém Norisringu se v minulosti vždy dařilo jezdcům na Mercedesech. Poslední čtyři ročníky z pěti vyhrál Jamie Green, který ale pro letošek přestoupil k Audi.

AKTUALIZACE 31. 7. 2013: Odvolání Audi bylo nakonec zamítnuto a závod zůstal bez oficiálního vítěze, více zde. Aktualizované výsledky jsou dole.

AKTUALIZACE: Mattias Ekstrom byl dodatečně diskvalifikován, protože do jeho vozu po dojezdu v rámci pravidel parc férmé přidali mechanici láhev s vodou, aby tak zajistili odpovídající minimální hmotnost. Audi se však proti vyloučení svého jezdce odvolalo, a tak jsou výsledky zatím stále provizorní.

PŮVODNÍ ZPRÁVA: Mattias Ekstrom ukončil 11leté čekání Audi na městském okruhu na Norisringu. Švéd byl na průběžném čtvrtém místě, když na trať v 16. kole vyjel safety car. Ten byl na trať vyslán kvůli incidentu mezi Martinem Tomczykem a Danielem Juncadellou, po kterém jezdec týmu RGM skončil ve zdi v první zatáčce. Jezdec týmu Abt brzy předjel Bruna Spenglera na BMW a vítěze kvalifikace a zkraje závodu vedoucího, Roberta Wickense. Tou dobou už byl ve vedení ale Edoardo Mortara.

Oba jezdci týmu Audi výjezd safety caru nevyužili k zajetí do boxů, stejnou strategii jeli ještě také Wickens a Spengler. Ekstrom i Mortara jeli poměrně dlouho na měkčích gumách. Ke druhým zastávkám dokonce zajeli až v posledních deseti kolech závodu. Ital ve službách Audi navíc před poslední zastávkou dostal příkaz z boxů, aby před sebe pustil Švéda. Ekstrom, který nedávno oslavil 35. narozeniny, si tak připsal první vítězství od konce roku 2011.

Mortara se vrátil na trať vedle Garyho Paffetta. Ten si odbyl povinné zastávky v úvodu v době safety caru. Brit se nakonec dokázal před Audi dostat. Toto pořadí ale trvalo jen jedno kolo, když Mortara v nájezdu do první zatáčky zaútočil, manévr však nezvládl a zezadu narazil do Mercedesu. Edoardo si poškodil příď Audi RS5, Paffett musel ven z tratě a ztratil 3 příčky. Před dvojici se dostali mladíci Mercedesu Wickens a Vietoris. Oba vozy se ale opět bok po boku ocitly ve 4. (poslední) zatáčce okruhu, to se psalo předposlední kolo závodu.

K nevyhnutelné kolizi nakonec opravdu došlo - Mercedes se roztočil, Audi skončilo ve svodidlech. Oba jezdci ze závodu museli odstoupit. To pomohlo za nimi jedoucími Juncadellovi k nejlepšímu výsledku v DTM, čtvrtému místu, ale také z konce pole startujícímu Rockenfellerovi. Ten si pátým místem zvýšil vedení v šampionátu, protože Spengler byl až šestý. Oba jezdce dělí 2 body.

Až překvapivě dobře jel dlouho Priaulx (držel se v TOP6), ale pak v prostředním stintu zůstal až moc dlouho na tvrdých gumách a propadl se na 9. příčku. Nepovedený závod zažil dosavadní král Norisringu Green, kterému nevyšla strategie a navíc 20 kol před cílem zastavil jeho snažení defekt.

 Výsledky zde.

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.