ZÁVODNÍ VÍKEND NORISRING; Na německém Norisringu se v minulosti vždy dařilo jezdcům na Mercedesech. Poslední čtyři ročníky z pěti vyhrál Jamie Green, který ale pro letošek přestoupil k Audi.
AKTUALIZACE 31. 7. 2013: Odvolání Audi bylo nakonec zamítnuto a závod zůstal bez oficiálního vítěze, více zde. Aktualizované výsledky jsou dole.
AKTUALIZACE: Mattias Ekstrom byl dodatečně diskvalifikován, protože do jeho vozu po dojezdu v rámci pravidel parc férmé přidali mechanici láhev s vodou, aby tak zajistili odpovídající minimální hmotnost. Audi se však proti vyloučení svého jezdce odvolalo, a tak jsou výsledky zatím stále provizorní.
PŮVODNÍ ZPRÁVA: Mattias Ekstrom ukončil 11leté čekání Audi na městském okruhu na Norisringu. Švéd byl na průběžném čtvrtém místě, když na trať v 16. kole vyjel safety car. Ten byl na trať vyslán kvůli incidentu mezi Martinem Tomczykem a Danielem Juncadellou, po kterém jezdec týmu RGM skončil ve zdi v první zatáčce. Jezdec týmu Abt brzy předjel Bruna Spenglera na BMW a vítěze kvalifikace a zkraje závodu vedoucího, Roberta Wickense. Tou dobou už byl ve vedení ale Edoardo Mortara.
Oba jezdci týmu Audi výjezd safety caru nevyužili k zajetí do boxů, stejnou strategii jeli ještě také Wickens a Spengler. Ekstrom i Mortara jeli poměrně dlouho na měkčích gumách. Ke druhým zastávkám dokonce zajeli až v posledních deseti kolech závodu. Ital ve službách Audi navíc před poslední zastávkou dostal příkaz z boxů, aby před sebe pustil Švéda. Ekstrom, který nedávno oslavil 35. narozeniny, si tak připsal první vítězství od konce roku 2011.
Mortara se vrátil na trať vedle Garyho Paffetta. Ten si odbyl povinné zastávky v úvodu v době safety caru. Brit se nakonec dokázal před Audi dostat. Toto pořadí ale trvalo jen jedno kolo, když Mortara v nájezdu do první zatáčky zaútočil, manévr však nezvládl a zezadu narazil do Mercedesu. Edoardo si poškodil příď Audi RS5, Paffett musel ven z tratě a ztratil 3 příčky. Před dvojici se dostali mladíci Mercedesu Wickens a Vietoris. Oba vozy se ale opět bok po boku ocitly ve 4. (poslední) zatáčce okruhu, to se psalo předposlední kolo závodu.
K nevyhnutelné kolizi nakonec opravdu došlo - Mercedes se roztočil, Audi skončilo ve svodidlech. Oba jezdci ze závodu museli odstoupit. To pomohlo za nimi jedoucími Juncadellovi k nejlepšímu výsledku v DTM, čtvrtému místu, ale také z konce pole startujícímu Rockenfellerovi. Ten si pátým místem zvýšil vedení v šampionátu, protože Spengler byl až šestý. Oba jezdce dělí 2 body.
Až překvapivě dobře jel dlouho Priaulx (držel se v TOP6), ale pak v prostředním stintu zůstal až moc dlouho na tvrdých gumách a propadl se na 9. příčku. Nepovedený závod zažil dosavadní král Norisringu Green, kterému nevyšla strategie a navíc 20 kol před cílem zastavil jeho snažení defekt.
Výsledky zde.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?