Po nepovedeném startu do sezony se Jamiemu Greenovi podařilo konečně na Lausitzringu dojet v TOP5. Mohlo by se tudíž zdát, že přestup k Audi byl chybou, Brit je jiného názoru.
O přestup zimy se postaral Jamie Green, který se rozhodl vyměnit Mercedes za Audi. Přitom u Mercedesu patřil k těm lepším pilotům, nicméně titul mu vždy unikal. U Audi to už mělo konečně klapnout, jenže první závody dopadly katastrofálně – Hockenheim 14. místo, Brands Hatch 15. místo a Red Bull Ring dokonce až 18. místo.
Až na Lausitzringu se karta obrátila a Jamie získal 5. příčku. „Pochopitelně bych byl raději na podium, ale jezdci, kteří se přede mě dostali, byli na jiné strategii. Většinu závodu jsem jezdil přilepený za Vietorisem. Mým problémem bylo, že se mi nepodařilo udržet pneumatiky Option dostatečně dlouho funkční. Po 24 kolech už byly hodně opotřebované a já musel do boxů. Na pneumatikách Standard už jsem byl znovu rychlý.
Když jedete na Option tak máte výhodu. Myslím, že to byl případ Rockenfellera a Wickense. Proto jsem ztratil dvě pozice. Neudělal jsem žádnou chybu a se svým výkonem jsem spokojený. Z tohoto závodu se musíme poučit a na něm v budoucnu stavět,“ říká jezdec.
U Mercedesu byl Jamie 8 let, pak ale zatoužil po nové výzvě...
Byl Lausitzring nejlepším závodem jeho krátké kariéry u Audi? „Ano, pokud se díváme na celý víkend, tak ano. Předminulý závod jsem podal v neděli také dobrý výkon, s pneumatikami Option jsem odkroužil 30 kol. Ve Spielbergu jsem začínal z 21. pozice a v cíli jsem byl 11. V závodu jsme tudíž byli rychlí, na Lausitzringu jsme měli problém s tím, že pneumatiky Option moc nevydržely. Ale s celkovým víkendem jsem spokojený.“
Svůj přestup k Audi považuje Green za správný: „Ano, absolutně. Mohl jsem si zvolit jednoduchou variantu a zůstat tam, kde jsem byl. Já chtěl ale novou výzvu. V prvních třech závodech jsme mohli vidět, jak moc velká výzva to byla. Nemělo by se podceňovat, jak těžký takový přestup je.
Navíc k tomu musíme připočíst, že již nejsou volné tréninky v pátek. Nezbývá tedy moc času na to, aby si člověk na vše nové zvykl. Lausitzring ale dokázal, že Jamie Green dokáže být rychlý i v jiném autě. Bylo super, že jsem mohl prokázat potenciál, navíc určitě přijde ještě víc.
...kterou našel u Audi.
Výkon Mercedesu na Lausitzringu mě nepřekvapil, věděl jsem, jak silný vůz mají. Na některých tratích, jako třeba na Lausitzringu, jsou opravdu velmi silní. My jsme ale také byli silní.“ V DTM je spousta věcí standardizovaných, přesto se výkony jednotlivých vozů trať od tratě liší, jak je to možné? „Jde o filozofii. Je to o tom, jak přistupujete k technice.
Nejde jen o auta, ale také o to, jak si je nastavíte. To je pro mě dobré, protože teď zažívám něco nového. Po 8 letech v DTM jsem cítil, že potřebuji novou výzvu, tu teď mám a cítím se skvěle.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?