Green: Přestup k Audi byl správný

Green, Jamie
Green, Jamie, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 11. července 2013 17:36
Sdílej:

Po nepovedeném startu do sezony se Jamiemu Greenovi podařilo konečně na Lausitzringu dojet v TOP5. Mohlo by se tudíž zdát, že přestup k Audi byl chybou, Brit je jiného názoru.

O přestup zimy se postaral Jamie Green, který se rozhodl vyměnit Mercedes za Audi. Přitom u Mercedesu patřil k těm lepším pilotům, nicméně titul mu vždy unikal. U Audi to už mělo konečně klapnout, jenže první závody dopadly katastrofálně – Hockenheim 14. místo, Brands Hatch 15. místo a Red Bull Ring dokonce až 18. místo.

Až na Lausitzringu se karta obrátila a Jamie získal 5. příčku. „Pochopitelně bych byl raději na podium, ale jezdci, kteří se přede mě dostali, byli na jiné strategii. Většinu závodu jsem jezdil přilepený za Vietorisem. Mým problémem bylo, že se mi nepodařilo udržet pneumatiky Option dostatečně dlouho funkční. Po 24 kolech už byly hodně opotřebované a já musel do boxů. Na pneumatikách Standard už jsem byl znovu rychlý.

Když jedete na Option tak máte výhodu. Myslím, že to byl případ Rockenfellera a Wickense. Proto jsem ztratil dvě pozice. Neudělal jsem žádnou chybu a se svým výkonem jsem spokojený. Z tohoto závodu se musíme poučit a na něm v budoucnu stavět,“ říká jezdec.

U Mercedesu byl Jamie 8 let, pak ale zatoužil po nové výzvě...

Byl Lausitzring nejlepším závodem jeho krátké kariéry u Audi? „Ano, pokud se díváme na celý víkend, tak ano. Předminulý závod jsem podal v neděli také dobrý výkon, s pneumatikami Option jsem odkroužil 30 kol. Ve Spielbergu jsem začínal z 21. pozice a v cíli jsem byl 11. V závodu jsme tudíž byli rychlí, na Lausitzringu jsme měli problém s tím, že pneumatiky Option moc nevydržely. Ale s celkovým víkendem jsem spokojený.“

Svůj přestup k Audi považuje Green za správný: „Ano, absolutně. Mohl jsem si zvolit jednoduchou variantu a zůstat tam, kde jsem byl. Já chtěl ale novou výzvu. V prvních třech závodech jsme mohli vidět, jak moc velká výzva to byla. Nemělo by se podceňovat, jak těžký takový přestup je.

Navíc k tomu musíme připočíst, že již nejsou volné tréninky v pátek. Nezbývá tedy moc času na to, aby si člověk na vše nové zvykl. Lausitzring ale dokázal, že Jamie Green dokáže být rychlý i v jiném autě. Bylo super, že jsem mohl prokázat potenciál, navíc určitě přijde ještě víc.

...kterou našel u Audi.

Výkon Mercedesu na Lausitzringu mě nepřekvapil, věděl jsem, jak silný vůz mají. Na některých tratích, jako třeba na Lausitzringu, jsou opravdu velmi silní. My jsme ale také byli silní.“ V DTM je spousta věcí standardizovaných, přesto se výkony jednotlivých vozů trať od tratě liší, jak je to možné? „Jde o filozofii. Je to o tom, jak přistupujete k technice.

Nejde jen o auta, ale také o to, jak si je nastavíte. To je pro mě dobré, protože teď zažívám něco nového. Po 8 letech v DTM jsem cítil, že potřebuji novou výzvu, tu teď mám a cítím se skvěle.“

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.