Po nepovedeném startu do sezony se Jamiemu Greenovi podařilo konečně na Lausitzringu dojet v TOP5. Mohlo by se tudíž zdát, že přestup k Audi byl chybou, Brit je jiného názoru.
O přestup zimy se postaral Jamie Green, který se rozhodl vyměnit Mercedes za Audi. Přitom u Mercedesu patřil k těm lepším pilotům, nicméně titul mu vždy unikal. U Audi to už mělo konečně klapnout, jenže první závody dopadly katastrofálně – Hockenheim 14. místo, Brands Hatch 15. místo a Red Bull Ring dokonce až 18. místo.
Až na Lausitzringu se karta obrátila a Jamie získal 5. příčku. „Pochopitelně bych byl raději na podium, ale jezdci, kteří se přede mě dostali, byli na jiné strategii. Většinu závodu jsem jezdil přilepený za Vietorisem. Mým problémem bylo, že se mi nepodařilo udržet pneumatiky Option dostatečně dlouho funkční. Po 24 kolech už byly hodně opotřebované a já musel do boxů. Na pneumatikách Standard už jsem byl znovu rychlý.
Když jedete na Option tak máte výhodu. Myslím, že to byl případ Rockenfellera a Wickense. Proto jsem ztratil dvě pozice. Neudělal jsem žádnou chybu a se svým výkonem jsem spokojený. Z tohoto závodu se musíme poučit a na něm v budoucnu stavět,“ říká jezdec.
U Mercedesu byl Jamie 8 let, pak ale zatoužil po nové výzvě...
Byl Lausitzring nejlepším závodem jeho krátké kariéry u Audi? „Ano, pokud se díváme na celý víkend, tak ano. Předminulý závod jsem podal v neděli také dobrý výkon, s pneumatikami Option jsem odkroužil 30 kol. Ve Spielbergu jsem začínal z 21. pozice a v cíli jsem byl 11. V závodu jsme tudíž byli rychlí, na Lausitzringu jsme měli problém s tím, že pneumatiky Option moc nevydržely. Ale s celkovým víkendem jsem spokojený.“
Svůj přestup k Audi považuje Green za správný: „Ano, absolutně. Mohl jsem si zvolit jednoduchou variantu a zůstat tam, kde jsem byl. Já chtěl ale novou výzvu. V prvních třech závodech jsme mohli vidět, jak moc velká výzva to byla. Nemělo by se podceňovat, jak těžký takový přestup je.
Navíc k tomu musíme připočíst, že již nejsou volné tréninky v pátek. Nezbývá tedy moc času na to, aby si člověk na vše nové zvykl. Lausitzring ale dokázal, že Jamie Green dokáže být rychlý i v jiném autě. Bylo super, že jsem mohl prokázat potenciál, navíc určitě přijde ještě víc.
...kterou našel u Audi.
Výkon Mercedesu na Lausitzringu mě nepřekvapil, věděl jsem, jak silný vůz mají. Na některých tratích, jako třeba na Lausitzringu, jsou opravdu velmi silní. My jsme ale také byli silní.“ V DTM je spousta věcí standardizovaných, přesto se výkony jednotlivých vozů trať od tratě liší, jak je to možné? „Jde o filozofii. Je to o tom, jak přistupujete k technice.
Nejde jen o auta, ale také o to, jak si je nastavíte. To je pro mě dobré, protože teď zažívám něco nového. Po 8 letech v DTM jsem cítil, že potřebuji novou výzvu, tu teď mám a cítím se skvěle.“
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.