Po nepovedeném startu do sezony se Jamiemu Greenovi podařilo konečně na Lausitzringu dojet v TOP5. Mohlo by se tudíž zdát, že přestup k Audi byl chybou, Brit je jiného názoru.
O přestup zimy se postaral Jamie Green, který se rozhodl vyměnit Mercedes za Audi. Přitom u Mercedesu patřil k těm lepším pilotům, nicméně titul mu vždy unikal. U Audi to už mělo konečně klapnout, jenže první závody dopadly katastrofálně – Hockenheim 14. místo, Brands Hatch 15. místo a Red Bull Ring dokonce až 18. místo.
Až na Lausitzringu se karta obrátila a Jamie získal 5. příčku. „Pochopitelně bych byl raději na podium, ale jezdci, kteří se přede mě dostali, byli na jiné strategii. Většinu závodu jsem jezdil přilepený za Vietorisem. Mým problémem bylo, že se mi nepodařilo udržet pneumatiky Option dostatečně dlouho funkční. Po 24 kolech už byly hodně opotřebované a já musel do boxů. Na pneumatikách Standard už jsem byl znovu rychlý.
Když jedete na Option tak máte výhodu. Myslím, že to byl případ Rockenfellera a Wickense. Proto jsem ztratil dvě pozice. Neudělal jsem žádnou chybu a se svým výkonem jsem spokojený. Z tohoto závodu se musíme poučit a na něm v budoucnu stavět,“ říká jezdec.
U Mercedesu byl Jamie 8 let, pak ale zatoužil po nové výzvě...
Byl Lausitzring nejlepším závodem jeho krátké kariéry u Audi? „Ano, pokud se díváme na celý víkend, tak ano. Předminulý závod jsem podal v neděli také dobrý výkon, s pneumatikami Option jsem odkroužil 30 kol. Ve Spielbergu jsem začínal z 21. pozice a v cíli jsem byl 11. V závodu jsme tudíž byli rychlí, na Lausitzringu jsme měli problém s tím, že pneumatiky Option moc nevydržely. Ale s celkovým víkendem jsem spokojený.“
Svůj přestup k Audi považuje Green za správný: „Ano, absolutně. Mohl jsem si zvolit jednoduchou variantu a zůstat tam, kde jsem byl. Já chtěl ale novou výzvu. V prvních třech závodech jsme mohli vidět, jak moc velká výzva to byla. Nemělo by se podceňovat, jak těžký takový přestup je.
Navíc k tomu musíme připočíst, že již nejsou volné tréninky v pátek. Nezbývá tedy moc času na to, aby si člověk na vše nové zvykl. Lausitzring ale dokázal, že Jamie Green dokáže být rychlý i v jiném autě. Bylo super, že jsem mohl prokázat potenciál, navíc určitě přijde ještě víc.
...kterou našel u Audi.
Výkon Mercedesu na Lausitzringu mě nepřekvapil, věděl jsem, jak silný vůz mají. Na některých tratích, jako třeba na Lausitzringu, jsou opravdu velmi silní. My jsme ale také byli silní.“ V DTM je spousta věcí standardizovaných, přesto se výkony jednotlivých vozů trať od tratě liší, jak je to možné? „Jde o filozofii. Je to o tom, jak přistupujete k technice.
Nejde jen o auta, ale také o to, jak si je nastavíte. To je pro mě dobré, protože teď zažívám něco nového. Po 8 letech v DTM jsem cítil, že potřebuji novou výzvu, tu teď mám a cítím se skvěle.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.