Po nepovedeném startu do sezony se Jamiemu Greenovi podařilo konečně na Lausitzringu dojet v TOP5. Mohlo by se tudíž zdát, že přestup k Audi byl chybou, Brit je jiného názoru.
O přestup zimy se postaral Jamie Green, který se rozhodl vyměnit Mercedes za Audi. Přitom u Mercedesu patřil k těm lepším pilotům, nicméně titul mu vždy unikal. U Audi to už mělo konečně klapnout, jenže první závody dopadly katastrofálně – Hockenheim 14. místo, Brands Hatch 15. místo a Red Bull Ring dokonce až 18. místo.
Až na Lausitzringu se karta obrátila a Jamie získal 5. příčku. „Pochopitelně bych byl raději na podium, ale jezdci, kteří se přede mě dostali, byli na jiné strategii. Většinu závodu jsem jezdil přilepený za Vietorisem. Mým problémem bylo, že se mi nepodařilo udržet pneumatiky Option dostatečně dlouho funkční. Po 24 kolech už byly hodně opotřebované a já musel do boxů. Na pneumatikách Standard už jsem byl znovu rychlý.
Když jedete na Option tak máte výhodu. Myslím, že to byl případ Rockenfellera a Wickense. Proto jsem ztratil dvě pozice. Neudělal jsem žádnou chybu a se svým výkonem jsem spokojený. Z tohoto závodu se musíme poučit a na něm v budoucnu stavět,“ říká jezdec.
Byl Lausitzring nejlepším závodem jeho krátké kariéry u Audi? „Ano, pokud se díváme na celý víkend, tak ano. Předminulý závod jsem podal v neděli také dobrý výkon, s pneumatikami Option jsem odkroužil 30 kol. Ve Spielbergu jsem začínal z 21. pozice a v cíli jsem byl 11. V závodu jsme tudíž byli rychlí, na Lausitzringu jsme měli problém s tím, že pneumatiky Option moc nevydržely. Ale s celkovým víkendem jsem spokojený.“
Svůj přestup k Audi považuje Green za správný: „Ano, absolutně. Mohl jsem si zvolit jednoduchou variantu a zůstat tam, kde jsem byl. Já chtěl ale novou výzvu. V prvních třech závodech jsme mohli vidět, jak moc velká výzva to byla. Nemělo by se podceňovat, jak těžký takový přestup je.
Navíc k tomu musíme připočíst, že již nejsou volné tréninky v pátek. Nezbývá tedy moc času na to, aby si člověk na vše nové zvykl. Lausitzring ale dokázal, že Jamie Green dokáže být rychlý i v jiném autě. Bylo super, že jsem mohl prokázat potenciál, navíc určitě přijde ještě víc.
...kterou našel u Audi.
Výkon Mercedesu na Lausitzringu mě nepřekvapil, věděl jsem, jak silný vůz mají. Na některých tratích, jako třeba na Lausitzringu, jsou opravdu velmi silní. My jsme ale také byli silní.“ V DTM je spousta věcí standardizovaných, přesto se výkony jednotlivých vozů trať od tratě liší, jak je to možné? „Jde o filozofii. Je to o tom, jak přistupujete k technice.
Nejde jen o auta, ale také o to, jak si je nastavíte. To je pro mě dobré, protože teď zažívám něco nového. Po 8 letech v DTM jsem cítil, že potřebuji novou výzvu, tu teď mám a cítím se skvěle.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.