ZÁVODNÍ VÍKEND; Britský pilot Gary Paffett se po více jak ročním půstu radoval v neděli z dalšího svého vítězství. Mercedes měl nad Audi navrch i v závodě, BMW nebylo prakticky vidět.
Závod:
Po startu z druhého místa šel bývalý testovací pilot formule 1 do vedení už v první zatáčce, když překonal vítěze kvalifikace a kolegu od Mercedesu Vietorise a během svého prvního stintu si vyjel tři vteřiny náskoku.
První zastávka u mechaniků a návrat na dráhu se ukázala klíčovou, když si Paffett dokázal po přezutí z měkčí na tvrdší směs podržet vedení před Rockenfellerem na Audi. Německý jezdec jel jinou strategii, při první návštěvě boxů již po třech kolech přezouval z tvrdší na měkčí. Wickens použil podobnou taktiku jako Rocky a dokázal se probít na druhou pozici, ale později ze souboje o čelo závodu vypadl.
Rockenfeller jel rychle a současně šetřil měkčí sadu pneumatik, takže na nich vydržel 39 kol, po přezutí na tvrdší pláště ale už vedoucímu Paffettovi nestačil. Britský jezdec zvyšoval náskok a vedení v závodě si bezpečně kontroloval až do cíle.
Rychlý byl při finiši také vítěz kvalifikace Vietoris, když se dokázal prosadit před Wickense. Páté místo a své nejlepší po přestupu k Audi získal Green. Šestý skončil po startu z až 13. pozice letošní debutant Juncadella. Až za ní dojel do cíle jediný bodující zástupce BMW Spengler, jenž se však s Rockenfellerem dělí o vedení v průběžném pořadí letošního ročníku. Poslední body si připsali Ekström, Mortara a Merhi.
Tomczyk zažívá smolnou sezonu, neboť i na Lausitzringu vyšel bodově naprázdno, po kolizi a hodinách těsně po startu dojel až na 19. místě.
Výsledky závodu: zde
Průběžné pořadí: zde
Startovní rošt graficky po penalizaci Farfuse a Glocka: zde
Kvalifikace:
Christian Vietoris získal svoji první pole position v DTM. Čas mladého Němce (1:17,715 min.) se ukázal být v Q4 i nad síly vítěze Q3 a jeho týmového kolegy, Garyho Paffetta. Brit, který jel v Q4 jako poslední, byl o 0,2s pomalejší.
Za dvojicí Mercedesů v první řadě získal svůj nejlepší výsledek v kvalifikaci od přestupu k Audi Jamie Green. Brit v týmu Abt porazil Roberta Wickense, který však ve svém závěrečném kole v Q4 udělal chybu. HWA tak má mezi čtyřmi nejrychlejšími vozy tři své zástupce.
Překvapením jsou výkony BMW na Lausitzringu. Ani jedna M3 DTM nepronikla do závěrečné části kvalifikace, nejlépe postaveným jezdcem BMW byl Bruno Spengler, ten je 5. Hned na pozici za ním stojí jeho hlavní rival v boji o titul, reprezentant Audi Phoenix, Mike Rockenfeller.
Nejlepší desítku zkompletovali Adrien Tambay (jeho nejlepší výsledek roku), Edoardo Mortara, Roberto Merhi a Augusto Farfus. Nicméně brazilský vítěz závodu na Hockenheimu se na startovním roštu odsune o pět míst dozadu, protože v tréninku použil set gum, které nebyly alokovány pro volný trénink.
Díky penalizaci tak na 10. místo poskočí Pascal Wehrlein, Farfus se naopak propadne na místo 15. 16. příčku zaujme Miguel Molina, který byl sice v Q1 9. nejrychlejší, jenže to mu nebylo nic platné, protože po konci sekce se jeho Audi RS5 DTM zastavila na okraji trati v zatáčce číslo 2.
Oba dva bývalí šampioni DTM v barvách Audi - Timo Scheider a Mattias Ekström - vypadli již v Q1. Poslední čtyři příčky na startovní roštu připadly BMW. Mezi nimi je i například druhý jezdec z Rakouska, Marco Wittmann, nebo bývalý šampion DTM Martin Tomczyk. Ten odstavil M3 DTM už v průběhu Q1 kvůli rozbitému spliteru.
Výsledky kvalifikace: zde
Výsledky volného tréninku: zde
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.