ZÁVODNÍ VÍKEND; Britský pilot Gary Paffett se po více jak ročním půstu radoval v neděli z dalšího svého vítězství. Mercedes měl nad Audi navrch i v závodě, BMW nebylo prakticky vidět.
Závod:
Po startu z druhého místa šel bývalý testovací pilot formule 1 do vedení už v první zatáčce, když překonal vítěze kvalifikace a kolegu od Mercedesu Vietorise a během svého prvního stintu si vyjel tři vteřiny náskoku.
První zastávka u mechaniků a návrat na dráhu se ukázala klíčovou, když si Paffett dokázal po přezutí z měkčí na tvrdší směs podržet vedení před Rockenfellerem na Audi. Německý jezdec jel jinou strategii, při první návštěvě boxů již po třech kolech přezouval z tvrdší na měkčí. Wickens použil podobnou taktiku jako Rocky a dokázal se probít na druhou pozici, ale později ze souboje o čelo závodu vypadl.
Rockenfeller jel rychle a současně šetřil měkčí sadu pneumatik, takže na nich vydržel 39 kol, po přezutí na tvrdší pláště ale už vedoucímu Paffettovi nestačil. Britský jezdec zvyšoval náskok a vedení v závodě si bezpečně kontroloval až do cíle.
Rychlý byl při finiši také vítěz kvalifikace Vietoris, když se dokázal prosadit před Wickense. Páté místo a své nejlepší po přestupu k Audi získal Green. Šestý skončil po startu z až 13. pozice letošní debutant Juncadella. Až za ní dojel do cíle jediný bodující zástupce BMW Spengler, jenž se však s Rockenfellerem dělí o vedení v průběžném pořadí letošního ročníku. Poslední body si připsali Ekström, Mortara a Merhi.
Tomczyk zažívá smolnou sezonu, neboť i na Lausitzringu vyšel bodově naprázdno, po kolizi a hodinách těsně po startu dojel až na 19. místě.
Výsledky závodu: zde
Průběžné pořadí: zde
Startovní rošt graficky po penalizaci Farfuse a Glocka: zde
Kvalifikace:
Christian Vietoris získal svoji první pole position v DTM. Čas mladého Němce (1:17,715 min.) se ukázal být v Q4 i nad síly vítěze Q3 a jeho týmového kolegy, Garyho Paffetta. Brit, který jel v Q4 jako poslední, byl o 0,2s pomalejší.
Za dvojicí Mercedesů v první řadě získal svůj nejlepší výsledek v kvalifikaci od přestupu k Audi Jamie Green. Brit v týmu Abt porazil Roberta Wickense, který však ve svém závěrečném kole v Q4 udělal chybu. HWA tak má mezi čtyřmi nejrychlejšími vozy tři své zástupce.
Překvapením jsou výkony BMW na Lausitzringu. Ani jedna M3 DTM nepronikla do závěrečné části kvalifikace, nejlépe postaveným jezdcem BMW byl Bruno Spengler, ten je 5. Hned na pozici za ním stojí jeho hlavní rival v boji o titul, reprezentant Audi Phoenix, Mike Rockenfeller.
Nejlepší desítku zkompletovali Adrien Tambay (jeho nejlepší výsledek roku), Edoardo Mortara, Roberto Merhi a Augusto Farfus. Nicméně brazilský vítěz závodu na Hockenheimu se na startovním roštu odsune o pět míst dozadu, protože v tréninku použil set gum, které nebyly alokovány pro volný trénink.
Díky penalizaci tak na 10. místo poskočí Pascal Wehrlein, Farfus se naopak propadne na místo 15. 16. příčku zaujme Miguel Molina, který byl sice v Q1 9. nejrychlejší, jenže to mu nebylo nic platné, protože po konci sekce se jeho Audi RS5 DTM zastavila na okraji trati v zatáčce číslo 2.
Oba dva bývalí šampioni DTM v barvách Audi - Timo Scheider a Mattias Ekström - vypadli již v Q1. Poslední čtyři příčky na startovní roštu připadly BMW. Mezi nimi je i například druhý jezdec z Rakouska, Marco Wittmann, nebo bývalý šampion DTM Martin Tomczyk. Ten odstavil M3 DTM už v průběhu Q1 kvůli rozbitému spliteru.
Výsledky kvalifikace: zde
Výsledky volného tréninku: zde
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).