Lausitzring: Paffett slaví, BMW se nedařilo

Paffett, Gary
Paffett, Gary, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 15. června 2013 14:05
Sdílej:

ZÁVODNÍ VÍKEND; Britský pilot Gary Paffett se po více jak ročním půstu radoval v neděli z dalšího svého vítězství. Mercedes měl nad Audi navrch i v závodě, BMW nebylo prakticky vidět.

Závod:

Po startu z druhého místa šel bývalý testovací pilot formule 1 do vedení už v první zatáčce, když překonal vítěze kvalifikace a kolegu od Mercedesu Vietorise a během svého prvního stintu si vyjel tři vteřiny náskoku.

První zastávka u mechaniků a návrat na dráhu se ukázala klíčovou, když si Paffett dokázal po přezutí z měkčí na tvrdší směs podržet vedení před Rockenfellerem na Audi. Německý jezdec jel jinou strategii, při první návštěvě boxů již po třech kolech přezouval z tvrdší na měkčí. Wickens použil podobnou taktiku jako Rocky a dokázal se probít na druhou pozici, ale později ze souboje o čelo závodu vypadl.

Rockenfeller jel rychle a současně šetřil měkčí sadu pneumatik, takže na nich vydržel 39 kol, po přezutí na tvrdší pláště ale už vedoucímu Paffettovi nestačil. Britský jezdec zvyšoval náskok a vedení v závodě si bezpečně kontroloval až do cíle.

Rychlý byl při finiši také vítěz kvalifikace Vietoris, když se dokázal prosadit před Wickense. Páté místo a své nejlepší po přestupu k Audi získal Green. Šestý skončil po startu z až 13. pozice letošní debutant Juncadella. Až za ní dojel do cíle jediný bodující zástupce BMW Spengler, jenž se však s Rockenfellerem dělí o vedení v průběžném pořadí letošního ročníku. Poslední body si připsali Ekström, Mortara a Merhi.

Tomczyk zažívá smolnou sezonu, neboť i na Lausitzringu vyšel bodově naprázdno, po kolizi a hodinách těsně po startu dojel až na 19. místě.

Výsledky závodu: zde

Průběžné pořadí: zde

 

Startovní rošt graficky po penalizaci Farfuse a Glocka: zde

Kvalifikace:

Christian Vietoris získal svoji první pole position v DTM. Čas mladého Němce (1:17,715 min.) se ukázal být v Q4 i nad síly vítěze Q3 a jeho týmového kolegy, Garyho Paffetta. Brit, který jel v Q4 jako poslední, byl o 0,2s pomalejší.

Za dvojicí Mercedesů v první řadě získal svůj nejlepší výsledek v kvalifikaci od přestupu k Audi Jamie Green. Brit v týmu Abt porazil Roberta Wickense, který však ve svém závěrečném kole v Q4 udělal chybu. HWA tak má mezi čtyřmi nejrychlejšími vozy tři své zástupce.

Překvapením jsou výkony BMW na Lausitzringu. Ani jedna M3 DTM nepronikla do závěrečné části kvalifikace, nejlépe postaveným jezdcem BMW byl Bruno Spengler, ten je 5. Hned na pozici za ním stojí jeho hlavní rival v boji o titul, reprezentant Audi Phoenix, Mike Rockenfeller.

Nejlepší desítku zkompletovali Adrien Tambay (jeho nejlepší výsledek roku), Edoardo Mortara, Roberto Merhi a Augusto Farfus. Nicméně brazilský vítěz závodu na Hockenheimu se na startovním roštu odsune o pět míst dozadu, protože v tréninku použil set gum, které nebyly alokovány pro volný trénink.

Díky penalizaci tak na 10. místo poskočí Pascal Wehrlein, Farfus se naopak propadne na místo 15. 16. příčku zaujme Miguel Molina, který byl sice v Q1 9. nejrychlejší, jenže to mu nebylo nic platné, protože po konci sekce se jeho Audi RS5 DTM zastavila na okraji trati v zatáčce číslo 2.

Oba dva bývalí šampioni DTM v barvách Audi - Timo Scheider a Mattias Ekström - vypadli již v Q1. Poslední čtyři příčky na startovní roštu připadly BMW. Mezi nimi je i například druhý jezdec z Rakouska, Marco Wittmann, nebo bývalý šampion DTM Martin Tomczyk. Ten odstavil M3 DTM už v průběhu Q1 kvůli rozbitému spliteru.

Výsledky kvalifikace: zde

Výsledky volného tréninku: zde

Témata:
Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.