ZÁVODNÍ VÍKEND; Britský pilot Gary Paffett se po více jak ročním půstu radoval v neděli z dalšího svého vítězství. Mercedes měl nad Audi navrch i v závodě, BMW nebylo prakticky vidět.
Závod:
Po startu z druhého místa šel bývalý testovací pilot formule 1 do vedení už v první zatáčce, když překonal vítěze kvalifikace a kolegu od Mercedesu Vietorise a během svého prvního stintu si vyjel tři vteřiny náskoku.
První zastávka u mechaniků a návrat na dráhu se ukázala klíčovou, když si Paffett dokázal po přezutí z měkčí na tvrdší směs podržet vedení před Rockenfellerem na Audi. Německý jezdec jel jinou strategii, při první návštěvě boxů již po třech kolech přezouval z tvrdší na měkčí. Wickens použil podobnou taktiku jako Rocky a dokázal se probít na druhou pozici, ale později ze souboje o čelo závodu vypadl.
Rockenfeller jel rychle a současně šetřil měkčí sadu pneumatik, takže na nich vydržel 39 kol, po přezutí na tvrdší pláště ale už vedoucímu Paffettovi nestačil. Britský jezdec zvyšoval náskok a vedení v závodě si bezpečně kontroloval až do cíle.
Rychlý byl při finiši také vítěz kvalifikace Vietoris, když se dokázal prosadit před Wickense. Páté místo a své nejlepší po přestupu k Audi získal Green. Šestý skončil po startu z až 13. pozice letošní debutant Juncadella. Až za ní dojel do cíle jediný bodující zástupce BMW Spengler, jenž se však s Rockenfellerem dělí o vedení v průběžném pořadí letošního ročníku. Poslední body si připsali Ekström, Mortara a Merhi.
Tomczyk zažívá smolnou sezonu, neboť i na Lausitzringu vyšel bodově naprázdno, po kolizi a hodinách těsně po startu dojel až na 19. místě.
Výsledky závodu: zde
Průběžné pořadí: zde
Startovní rošt graficky po penalizaci Farfuse a Glocka: zde
Kvalifikace:
Christian Vietoris získal svoji první pole position v DTM. Čas mladého Němce (1:17,715 min.) se ukázal být v Q4 i nad síly vítěze Q3 a jeho týmového kolegy, Garyho Paffetta. Brit, který jel v Q4 jako poslední, byl o 0,2s pomalejší.
Za dvojicí Mercedesů v první řadě získal svůj nejlepší výsledek v kvalifikaci od přestupu k Audi Jamie Green. Brit v týmu Abt porazil Roberta Wickense, který však ve svém závěrečném kole v Q4 udělal chybu. HWA tak má mezi čtyřmi nejrychlejšími vozy tři své zástupce.
Překvapením jsou výkony BMW na Lausitzringu. Ani jedna M3 DTM nepronikla do závěrečné části kvalifikace, nejlépe postaveným jezdcem BMW byl Bruno Spengler, ten je 5. Hned na pozici za ním stojí jeho hlavní rival v boji o titul, reprezentant Audi Phoenix, Mike Rockenfeller.
Nejlepší desítku zkompletovali Adrien Tambay (jeho nejlepší výsledek roku), Edoardo Mortara, Roberto Merhi a Augusto Farfus. Nicméně brazilský vítěz závodu na Hockenheimu se na startovním roštu odsune o pět míst dozadu, protože v tréninku použil set gum, které nebyly alokovány pro volný trénink.
Díky penalizaci tak na 10. místo poskočí Pascal Wehrlein, Farfus se naopak propadne na místo 15. 16. příčku zaujme Miguel Molina, který byl sice v Q1 9. nejrychlejší, jenže to mu nebylo nic platné, protože po konci sekce se jeho Audi RS5 DTM zastavila na okraji trati v zatáčce číslo 2.
Oba dva bývalí šampioni DTM v barvách Audi - Timo Scheider a Mattias Ekström - vypadli již v Q1. Poslední čtyři příčky na startovní roštu připadly BMW. Mezi nimi je i například druhý jezdec z Rakouska, Marco Wittmann, nebo bývalý šampion DTM Martin Tomczyk. Ten odstavil M3 DTM už v průběhu Q1 kvůli rozbitému spliteru.
Výsledky kvalifikace: zde
Výsledky volného tréninku: zde
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!