Stuttgartští chtějí letos zaútočit na titul s pouze 6 vozy, sázejí přitom na výraznou kooperaci mezi týmy.
Zatímco BMW se rozhlodlo během zimy zvýšit počet nasazených M3 DTM z 6 na 8, Mercedes se vydal opačnou cestou a počet vozů zredukoval z 8 na 6. Že značka může v DTM uspět i se 6 vozy, to ukázalo vloni BMW (získalo titul mezi jezdci, týmy i značkami). Na tento úspěch by chtěl navázat Mercedes, který letos již nebude zastupovat tým Persson Motorsport: "Kvalita je důležitější jak kvantita," odhaluje nové krédo Mercedesu Christian Vietoris.
Dříve kromě továrního týmu HWA nasazovaly vozy C-Klasse Coupé DTM i dva privátní týmy, letos HWA nasadí jako obvykle 4 auta, další dvě přidá RSH Mücke Motorsport. Nápad, že by všech 6 aut nasadíl tým z Affalterbachu (sídlo HWA), není reálný: "Mluvíme zde ale o 6 autech, které jsou továrním strojům HWA velmi blízko," odhaluje Toto Wolff, který nechce o nevýhodě vozů Mücke ani slyšet: "Nakonec všichni bojujeme za Mercedes."
"Abych byl upřímný, nemyslím si, že to bude mít velký význam. Pokud vůbec nějaký, tak možná pozitivní. Snažíme se pracovat jako jeden tým. Chceme mít všechny auta dobře připravena a získat z nich maximum," říká rodák z Vietoris pocházející z Gönnersdorfu.
Vietoris se starým C-Klasse DTM v sezoně 2011
Letos čeká při práci na nastavení vozu na jezdce nová výzva - páteční tréninky už nejsou, auto si budou muset nastavit pouze v sobotní dopolední sekci volného tréninku a warm-upu. Němec věří, že mu pomůže i fakt, že pojede s vozem, který zná z loňského roku, avšak dodává: "Pro mechaniky to bude velká výzva." Podle něj budou mít letos zkušenější jezdci, kteří již v DTM nějakou sezonu působí, větší výhodu oproti nováčkům, než je obvyklé. Na Christiana čeká jeho 3. sezona.
Mladým pilotům Mercedesu je však připraven poskytnou pomoc, stejně jako se mu dostalo v jeho úvodní sezoně pomoci od Jamieho Greena a Garyho Paffetta. "Snažím se předat svoje zkušenosti dál, i když já sám zatím nejsem na takové úrovni jako byli oni [Gary a Jamie]." Podle odhadů Vietorise musí jezdci letos zvládnout 90 % nastavení pro nedělní závod už v sobotu dopoledne.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?