Stuttgartští chtějí letos zaútočit na titul s pouze 6 vozy, sázejí přitom na výraznou kooperaci mezi týmy.
Zatímco BMW se rozhlodlo během zimy zvýšit počet nasazených M3 DTM z 6 na 8, Mercedes se vydal opačnou cestou a počet vozů zredukoval z 8 na 6. Že značka může v DTM uspět i se 6 vozy, to ukázalo vloni BMW (získalo titul mezi jezdci, týmy i značkami). Na tento úspěch by chtěl navázat Mercedes, který letos již nebude zastupovat tým Persson Motorsport: "Kvalita je důležitější jak kvantita," odhaluje nové krédo Mercedesu Christian Vietoris.
Dříve kromě továrního týmu HWA nasazovaly vozy C-Klasse Coupé DTM i dva privátní týmy, letos HWA nasadí jako obvykle 4 auta, další dvě přidá RSH Mücke Motorsport. Nápad, že by všech 6 aut nasadíl tým z Affalterbachu (sídlo HWA), není reálný: "Mluvíme zde ale o 6 autech, které jsou továrním strojům HWA velmi blízko," odhaluje Toto Wolff, který nechce o nevýhodě vozů Mücke ani slyšet: "Nakonec všichni bojujeme za Mercedes."
"Abych byl upřímný, nemyslím si, že to bude mít velký význam. Pokud vůbec nějaký, tak možná pozitivní. Snažíme se pracovat jako jeden tým. Chceme mít všechny auta dobře připravena a získat z nich maximum," říká rodák z Vietoris pocházející z Gönnersdorfu.
Vietoris se starým C-Klasse DTM v sezoně 2011
Letos čeká při práci na nastavení vozu na jezdce nová výzva - páteční tréninky už nejsou, auto si budou muset nastavit pouze v sobotní dopolední sekci volného tréninku a warm-upu. Němec věří, že mu pomůže i fakt, že pojede s vozem, který zná z loňského roku, avšak dodává: "Pro mechaniky to bude velká výzva." Podle něj budou mít letos zkušenější jezdci, kteří již v DTM nějakou sezonu působí, větší výhodu oproti nováčkům, než je obvyklé. Na Christiana čeká jeho 3. sezona.
Mladým pilotům Mercedesu je však připraven poskytnou pomoc, stejně jako se mu dostalo v jeho úvodní sezoně pomoci od Jamieho Greena a Garyho Paffetta. "Snažím se předat svoje zkušenosti dál, i když já sám zatím nejsem na takové úrovni jako byli oni [Gary a Jamie]." Podle odhadů Vietorise musí jezdci letos zvládnout 90 % nastavení pro nedělní závod už v sobotu dopoledne.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.