Stuttgartští chtějí letos zaútočit na titul s pouze 6 vozy, sázejí přitom na výraznou kooperaci mezi týmy.
Zatímco BMW se rozhlodlo během zimy zvýšit počet nasazených M3 DTM z 6 na 8, Mercedes se vydal opačnou cestou a počet vozů zredukoval z 8 na 6. Že značka může v DTM uspět i se 6 vozy, to ukázalo vloni BMW (získalo titul mezi jezdci, týmy i značkami). Na tento úspěch by chtěl navázat Mercedes, který letos již nebude zastupovat tým Persson Motorsport: "Kvalita je důležitější jak kvantita," odhaluje nové krédo Mercedesu Christian Vietoris.
Dříve kromě továrního týmu HWA nasazovaly vozy C-Klasse Coupé DTM i dva privátní týmy, letos HWA nasadí jako obvykle 4 auta, další dvě přidá RSH Mücke Motorsport. Nápad, že by všech 6 aut nasadíl tým z Affalterbachu (sídlo HWA), není reálný: "Mluvíme zde ale o 6 autech, které jsou továrním strojům HWA velmi blízko," odhaluje Toto Wolff, který nechce o nevýhodě vozů Mücke ani slyšet: "Nakonec všichni bojujeme za Mercedes."
"Abych byl upřímný, nemyslím si, že to bude mít velký význam. Pokud vůbec nějaký, tak možná pozitivní. Snažíme se pracovat jako jeden tým. Chceme mít všechny auta dobře připravena a získat z nich maximum," říká rodák z Vietoris pocházející z Gönnersdorfu.
Letos čeká při práci na nastavení vozu na jezdce nová výzva - páteční tréninky už nejsou, auto si budou muset nastavit pouze v sobotní dopolední sekci volného tréninku a warm-upu. Němec věří, že mu pomůže i fakt, že pojede s vozem, který zná z loňského roku, avšak dodává: "Pro mechaniky to bude velká výzva." Podle něj budou mít letos zkušenější jezdci, kteří již v DTM nějakou sezonu působí, větší výhodu oproti nováčkům, než je obvyklé. Na Christiana čeká jeho 3. sezona.
Mladým pilotům Mercedesu je však připraven poskytnou pomoc, stejně jako se mu dostalo v jeho úvodní sezoně pomoci od Jamieho Greena a Garyho Paffetta. "Snažím se předat svoje zkušenosti dál, i když já sám zatím nejsem na takové úrovni jako byli oni [Gary a Jamie]." Podle odhadů Vietorise musí jezdci letos zvládnout 90 % nastavení pro nedělní závod už v sobotu dopoledne.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.