Stuttgartští chtějí letos zaútočit na titul s pouze 6 vozy, sázejí přitom na výraznou kooperaci mezi týmy.
Zatímco BMW se rozhlodlo během zimy zvýšit počet nasazených M3 DTM z 6 na 8, Mercedes se vydal opačnou cestou a počet vozů zredukoval z 8 na 6. Že značka může v DTM uspět i se 6 vozy, to ukázalo vloni BMW (získalo titul mezi jezdci, týmy i značkami). Na tento úspěch by chtěl navázat Mercedes, který letos již nebude zastupovat tým Persson Motorsport: "Kvalita je důležitější jak kvantita," odhaluje nové krédo Mercedesu Christian Vietoris.
Dříve kromě továrního týmu HWA nasazovaly vozy C-Klasse Coupé DTM i dva privátní týmy, letos HWA nasadí jako obvykle 4 auta, další dvě přidá RSH Mücke Motorsport. Nápad, že by všech 6 aut nasadíl tým z Affalterbachu (sídlo HWA), není reálný: "Mluvíme zde ale o 6 autech, které jsou továrním strojům HWA velmi blízko," odhaluje Toto Wolff, který nechce o nevýhodě vozů Mücke ani slyšet: "Nakonec všichni bojujeme za Mercedes."
"Abych byl upřímný, nemyslím si, že to bude mít velký význam. Pokud vůbec nějaký, tak možná pozitivní. Snažíme se pracovat jako jeden tým. Chceme mít všechny auta dobře připravena a získat z nich maximum," říká rodák z Vietoris pocházející z Gönnersdorfu.
Vietoris se starým C-Klasse DTM v sezoně 2011
Letos čeká při práci na nastavení vozu na jezdce nová výzva - páteční tréninky už nejsou, auto si budou muset nastavit pouze v sobotní dopolední sekci volného tréninku a warm-upu. Němec věří, že mu pomůže i fakt, že pojede s vozem, který zná z loňského roku, avšak dodává: "Pro mechaniky to bude velká výzva." Podle něj budou mít letos zkušenější jezdci, kteří již v DTM nějakou sezonu působí, větší výhodu oproti nováčkům, než je obvyklé. Na Christiana čeká jeho 3. sezona.
Mladým pilotům Mercedesu je však připraven poskytnou pomoc, stejně jako se mu dostalo v jeho úvodní sezoně pomoci od Jamieho Greena a Garyho Paffetta. "Snažím se předat svoje zkušenosti dál, i když já sám zatím nejsem na takové úrovni jako byli oni [Gary a Jamie]." Podle odhadů Vietorise musí jezdci letos zvládnout 90 % nastavení pro nedělní závod už v sobotu dopoledne.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?