Vietoris: Hubenější kádr se vyplatí

Vietoris, Christian
Vietoris, Christian, foto: dtm.de
iM2 5. dubna 2013 12:35
Sdílej:

Stuttgartští chtějí letos zaútočit na titul s pouze 6 vozy, sázejí přitom na výraznou kooperaci mezi týmy.

Zatímco BMW se rozhlodlo během zimy zvýšit počet nasazených M3 DTM z 6 na 8, Mercedes se vydal opačnou cestou a počet vozů zredukoval z 8 na 6. Že značka může v DTM uspět i se 6 vozy, to ukázalo vloni BMW (získalo titul mezi jezdci, týmy i značkami). Na tento úspěch by chtěl navázat Mercedes, který letos již nebude zastupovat tým Persson Motorsport: "Kvalita je důležitější jak kvantita," odhaluje nové krédo Mercedesu Christian Vietoris.

Dříve kromě továrního týmu HWA nasazovaly vozy C-Klasse Coupé DTM i dva privátní týmy, letos HWA nasadí jako obvykle 4 auta, další dvě přidá RSH Mücke Motorsport. Nápad, že by všech 6 aut nasadíl tým z Affalterbachu (sídlo HWA), není reálný: "Mluvíme zde ale o 6 autech, které jsou továrním strojům HWA velmi blízko," odhaluje Toto Wolff, který nechce o nevýhodě vozů Mücke ani slyšet: "Nakonec všichni bojujeme za Mercedes."

"Abych byl upřímný, nemyslím si, že to bude mít velký význam. Pokud vůbec nějaký, tak možná pozitivní. Snažíme se pracovat jako jeden tým. Chceme mít všechny auta dobře připravena a získat z nich maximum," říká rodák z Vietoris pocházející z Gönnersdorfu.

Vietoris se starým C-Klasse DTM v sezoně 2011

Letos čeká při práci na nastavení vozu na jezdce nová výzva - páteční tréninky už nejsou, auto si budou muset nastavit pouze v sobotní dopolední sekci volného tréninku a warm-upu. Němec věří, že mu pomůže i fakt, že pojede s vozem, který zná z loňského roku, avšak dodává: "Pro mechaniky to bude velká výzva." Podle něj budou mít letos zkušenější jezdci, kteří již v DTM nějakou sezonu působí, větší výhodu oproti nováčkům, než je obvyklé. Na Christiana čeká jeho 3. sezona.

Mladým pilotům Mercedesu je však připraven poskytnou pomoc, stejně jako se mu dostalo v jeho úvodní sezoně pomoci od Jamieho Greena a Garyho Paffetta. "Snažím se předat svoje zkušenosti dál, i když já sám zatím nejsem na takové úrovni jako byli oni [Gary a Jamie]." Podle odhadů Vietorise musí jezdci letos zvládnout 90 % nastavení pro nedělní závod už v sobotu dopoledne. 

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.