ZÁVODNÍ VÍKEND; Týden po úvodním závodu sezony nás čeká druhý závodní víkend DTM. Týmy Audi, BMW a Mercedesu se tentokrát potkávají na okruhu Lausitzring, nedaleko Drážďan. Pojďme sledovat průběh závodního víkendu.
Výsledky závodu:
Bruno Spengler dnes pro BWM vyjel první vítězství v DTM po 20 letech, když velkou část závodu musel čelit velkému tlaku ze strany Garyho Paffetta na Mercedesu. Gary předvedl raketový start, když se mu podařilo hned v první zatáčce dostat těsně za Spenglera startujícího z pole position. Rozdíl mezi těmito dvě jezdci byl po většinu závodu stabilní a držel se pod jednou vteřinou. Kanaďanovi na BMW týmu Schnitzer se ale podařilo náskok zvýšit na 1,5s kolem povinných zastávek v boxech.
Ačkoliv mechanici týmu HWA zvládli odbavit Paffetta vždy rychleji a Angličan byl schopen zajet rychlejší i kola před zastávku a po zástávce, tak se před BMW nedostal. Průběžně vedoucí jezdec šampionátu pak strávil 16 kol pověšený za BMW Spenglera, rozdíl se v těchto kolech nikdy nepřehoupl přes 0,6s. Gary však Bruna předjet nedokázal. V posledním kole ztratil poslední možnost na předjetí, když probrzdil nájezd do první zatáčky okruhu. Pak už ztrácel přes 1s, a tak na konečný útok nepřišlo.
Pro Spenglera je to tak 10. vítězství v DTM a pro BMW je to první vítězství od října 1992, kdy Roberto Ravaglia vyhrál oba závody na Hockenehimringu, tehdy jel také ve voze týmu Schnitzer. Za touto dvojicí divákům předvedli krásný souboj opět jezdci na BMW a Mercedesu. Augusto Farfus, který na startu ztratil druhé místo, musel v druhé polovině závodu odolávat tlaku ze strany Jamieho Greena z týmu HWA. Ten předvedl krásný předjížděcí manévr na Edoarda Mortaru, který jezdí s Audi týmu Rosberg, v devátém kole. Jamie navíc na první sadě gum jel o deset kol déle než kdokoliv jiný z čelní skupiny závodníků a dokázal se dotáhnout na zádat Farfusovu BMW M3 týmu RBM.
Druhá zastávka Greena se však protáhla, protože na levém zadním kole byl problém s připevněním matky, a tak na Brazilského rivala na BMW ztratil více jak 3s. Pilot Mercedesu se pak samozřejmě snažil jezdce na BMW dotáhnout, ale v jeho zisku prvního podia v DTM v jeho druhém závodu již nezabránil. Na pátém místě byl Mattias Ekström, který měl dnes poklidný závod. Hned za ním byl Timo Scheider, který startoval až z 12. příčky, který jel stejně jako Green na strategii velmi dlouhého prvního stintu. Po druhé zastávce vyjel dokonce hned vedle Ekströma.
Úradující šampion DTM, Martin Tomczyk, byl sedmý. Osmý byl Edoardo Mortara na Audi, hned za ním byl druhý jezdec týmu Rosberg, Filipe Albuquerque. Po dojezdu do cíle oba dělilo pouhých 0,4s. Desítku uzavíral Ralf Schumacher na Mercedesu.
Výsledky závodu zde
Výsledky kvalifikace:
BMW slaví první pole position od roku 1992! Kvalifikaci vyhrál Bruno Spengler, v první řadě ho doplní Augusto Farfus. Kanaďan už v Q3 prokazoval, že má rychlý vůz - na třetí nejrychlejší čas mu stačila pouhá dvě kola. To znamenalo, že jeho pneumatiky byly méně opotřebované než ty na voze soupeřů, kteří všichni absolvovali 3 měřená kola.
Časem 1:18,777s sesadil jezdec Schitzer z pole position Garyho Paffetta a jak Augusto Farfus tak Mike Rockenfeller na jeho čas nestačili. Augusto Farfus se dokázal bývalému jezdci Mercedesu přiblížit nejvíce ze všech, jezdec týmu RBM ztratil pouze 0,038s. Paffett bude třetí před vozem stáje Phoenix a Mikem Rockenfellerem za volantem.
Mortara sice nezopakoval svůj postup do Q4 z Hockenheimringu, ale bude pátý. Za něj se seřadí stárá známá jména DTM: Jamie Green s Mercedesem, Martin Tomczyk s BMW a Mattias Ekström s Audi. Nejlepší desítku uzavírají dva mladíci Audi: Miguel Molina a Adrien Tambay. Filipe Albuquerqueremu uniklo TOP10 o pouhých 0,006s.
V kvalifikaci se již tradičně nedařilo velkým jménům ze F1 v Mercedesech. Ralf Schumacher stojí 17. a David Coulthard až 20. Na Hockenheimu ale oba předvedli solidní závodní rychlost a získali body, podaří se jim to i na Lausitzringu? Překvapení kvalifikace na Hockenheimu, Dirk Werner, zaznamenal až 21. čas.
zde
Výsledky sobotního volného tréninku: zde
Výsledky pátečního volného tréninku: zde
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?