ZÁVODNÍ VÍKEND; Týden po úvodním závodu sezony nás čeká druhý závodní víkend DTM. Týmy Audi, BMW a Mercedesu se tentokrát potkávají na okruhu Lausitzring, nedaleko Drážďan. Pojďme sledovat průběh závodního víkendu.
Výsledky závodu:
Bruno Spengler dnes pro BWM vyjel první vítězství v DTM po 20 letech, když velkou část závodu musel čelit velkému tlaku ze strany Garyho Paffetta na Mercedesu. Gary předvedl raketový start, když se mu podařilo hned v první zatáčce dostat těsně za Spenglera startujícího z pole position. Rozdíl mezi těmito dvě jezdci byl po většinu závodu stabilní a držel se pod jednou vteřinou. Kanaďanovi na BMW týmu Schnitzer se ale podařilo náskok zvýšit na 1,5s kolem povinných zastávek v boxech.
Ačkoliv mechanici týmu HWA zvládli odbavit Paffetta vždy rychleji a Angličan byl schopen zajet rychlejší i kola před zastávku a po zástávce, tak se před BMW nedostal. Průběžně vedoucí jezdec šampionátu pak strávil 16 kol pověšený za BMW Spenglera, rozdíl se v těchto kolech nikdy nepřehoupl přes 0,6s. Gary však Bruna předjet nedokázal. V posledním kole ztratil poslední možnost na předjetí, když probrzdil nájezd do první zatáčky okruhu. Pak už ztrácel přes 1s, a tak na konečný útok nepřišlo.
Pro Spenglera je to tak 10. vítězství v DTM a pro BMW je to první vítězství od října 1992, kdy Roberto Ravaglia vyhrál oba závody na Hockenehimringu, tehdy jel také ve voze týmu Schnitzer. Za touto dvojicí divákům předvedli krásný souboj opět jezdci na BMW a Mercedesu. Augusto Farfus, který na startu ztratil druhé místo, musel v druhé polovině závodu odolávat tlaku ze strany Jamieho Greena z týmu HWA. Ten předvedl krásný předjížděcí manévr na Edoarda Mortaru, který jezdí s Audi týmu Rosberg, v devátém kole. Jamie navíc na první sadě gum jel o deset kol déle než kdokoliv jiný z čelní skupiny závodníků a dokázal se dotáhnout na zádat Farfusovu BMW M3 týmu RBM.
Druhá zastávka Greena se však protáhla, protože na levém zadním kole byl problém s připevněním matky, a tak na Brazilského rivala na BMW ztratil více jak 3s. Pilot Mercedesu se pak samozřejmě snažil jezdce na BMW dotáhnout, ale v jeho zisku prvního podia v DTM v jeho druhém závodu již nezabránil. Na pátém místě byl Mattias Ekström, který měl dnes poklidný závod. Hned za ním byl Timo Scheider, který startoval až z 12. příčky, který jel stejně jako Green na strategii velmi dlouhého prvního stintu. Po druhé zastávce vyjel dokonce hned vedle Ekströma.
Úradující šampion DTM, Martin Tomczyk, byl sedmý. Osmý byl Edoardo Mortara na Audi, hned za ním byl druhý jezdec týmu Rosberg, Filipe Albuquerque. Po dojezdu do cíle oba dělilo pouhých 0,4s. Desítku uzavíral Ralf Schumacher na Mercedesu.
Výsledky závodu zde
Výsledky kvalifikace:
BMW slaví první pole position od roku 1992! Kvalifikaci vyhrál Bruno Spengler, v první řadě ho doplní Augusto Farfus. Kanaďan už v Q3 prokazoval, že má rychlý vůz - na třetí nejrychlejší čas mu stačila pouhá dvě kola. To znamenalo, že jeho pneumatiky byly méně opotřebované než ty na voze soupeřů, kteří všichni absolvovali 3 měřená kola.
Časem 1:18,777s sesadil jezdec Schitzer z pole position Garyho Paffetta a jak Augusto Farfus tak Mike Rockenfeller na jeho čas nestačili. Augusto Farfus se dokázal bývalému jezdci Mercedesu přiblížit nejvíce ze všech, jezdec týmu RBM ztratil pouze 0,038s. Paffett bude třetí před vozem stáje Phoenix a Mikem Rockenfellerem za volantem.
Mortara sice nezopakoval svůj postup do Q4 z Hockenheimringu, ale bude pátý. Za něj se seřadí stárá známá jména DTM: Jamie Green s Mercedesem, Martin Tomczyk s BMW a Mattias Ekström s Audi. Nejlepší desítku uzavírají dva mladíci Audi: Miguel Molina a Adrien Tambay. Filipe Albuquerqueremu uniklo TOP10 o pouhých 0,006s.
V kvalifikaci se již tradičně nedařilo velkým jménům ze F1 v Mercedesech. Ralf Schumacher stojí 17. a David Coulthard až 20. Na Hockenheimu ale oba předvedli solidní závodní rychlost a získali body, podaří se jim to i na Lausitzringu? Překvapení kvalifikace na Hockenheimu, Dirk Werner, zaznamenal až 21. čas.
zde
Výsledky sobotního volného tréninku: zde
Výsledky pátečního volného tréninku: zde
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.