ZÁVODNÍ VÍKEND; Týden po úvodním závodu sezony nás čeká druhý závodní víkend DTM. Týmy Audi, BMW a Mercedesu se tentokrát potkávají na okruhu Lausitzring, nedaleko Drážďan. Pojďme sledovat průběh závodního víkendu.
Výsledky závodu:
Bruno Spengler dnes pro BWM vyjel první vítězství v DTM po 20 letech, když velkou část závodu musel čelit velkému tlaku ze strany Garyho Paffetta na Mercedesu. Gary předvedl raketový start, když se mu podařilo hned v první zatáčce dostat těsně za Spenglera startujícího z pole position. Rozdíl mezi těmito dvě jezdci byl po většinu závodu stabilní a držel se pod jednou vteřinou. Kanaďanovi na BMW týmu Schnitzer se ale podařilo náskok zvýšit na 1,5s kolem povinných zastávek v boxech.
Ačkoliv mechanici týmu HWA zvládli odbavit Paffetta vždy rychleji a Angličan byl schopen zajet rychlejší i kola před zastávku a po zástávce, tak se před BMW nedostal. Průběžně vedoucí jezdec šampionátu pak strávil 16 kol pověšený za BMW Spenglera, rozdíl se v těchto kolech nikdy nepřehoupl přes 0,6s. Gary však Bruna předjet nedokázal. V posledním kole ztratil poslední možnost na předjetí, když probrzdil nájezd do první zatáčky okruhu. Pak už ztrácel přes 1s, a tak na konečný útok nepřišlo.
Pro Spenglera je to tak 10. vítězství v DTM a pro BMW je to první vítězství od října 1992, kdy Roberto Ravaglia vyhrál oba závody na Hockenehimringu, tehdy jel také ve voze týmu Schnitzer. Za touto dvojicí divákům předvedli krásný souboj opět jezdci na BMW a Mercedesu. Augusto Farfus, který na startu ztratil druhé místo, musel v druhé polovině závodu odolávat tlaku ze strany Jamieho Greena z týmu HWA. Ten předvedl krásný předjížděcí manévr na Edoarda Mortaru, který jezdí s Audi týmu Rosberg, v devátém kole. Jamie navíc na první sadě gum jel o deset kol déle než kdokoliv jiný z čelní skupiny závodníků a dokázal se dotáhnout na zádat Farfusovu BMW M3 týmu RBM.
Druhá zastávka Greena se však protáhla, protože na levém zadním kole byl problém s připevněním matky, a tak na Brazilského rivala na BMW ztratil více jak 3s. Pilot Mercedesu se pak samozřejmě snažil jezdce na BMW dotáhnout, ale v jeho zisku prvního podia v DTM v jeho druhém závodu již nezabránil. Na pátém místě byl Mattias Ekström, který měl dnes poklidný závod. Hned za ním byl Timo Scheider, který startoval až z 12. příčky, který jel stejně jako Green na strategii velmi dlouhého prvního stintu. Po druhé zastávce vyjel dokonce hned vedle Ekströma.
Úradující šampion DTM, Martin Tomczyk, byl sedmý. Osmý byl Edoardo Mortara na Audi, hned za ním byl druhý jezdec týmu Rosberg, Filipe Albuquerque. Po dojezdu do cíle oba dělilo pouhých 0,4s. Desítku uzavíral Ralf Schumacher na Mercedesu.
Výsledky závodu zde
Výsledky kvalifikace:
BMW slaví první pole position od roku 1992! Kvalifikaci vyhrál Bruno Spengler, v první řadě ho doplní Augusto Farfus. Kanaďan už v Q3 prokazoval, že má rychlý vůz - na třetí nejrychlejší čas mu stačila pouhá dvě kola. To znamenalo, že jeho pneumatiky byly méně opotřebované než ty na voze soupeřů, kteří všichni absolvovali 3 měřená kola.
Časem 1:18,777s sesadil jezdec Schitzer z pole position Garyho Paffetta a jak Augusto Farfus tak Mike Rockenfeller na jeho čas nestačili. Augusto Farfus se dokázal bývalému jezdci Mercedesu přiblížit nejvíce ze všech, jezdec týmu RBM ztratil pouze 0,038s. Paffett bude třetí před vozem stáje Phoenix a Mikem Rockenfellerem za volantem.
Mortara sice nezopakoval svůj postup do Q4 z Hockenheimringu, ale bude pátý. Za něj se seřadí stárá známá jména DTM: Jamie Green s Mercedesem, Martin Tomczyk s BMW a Mattias Ekström s Audi. Nejlepší desítku uzavírají dva mladíci Audi: Miguel Molina a Adrien Tambay. Filipe Albuquerqueremu uniklo TOP10 o pouhých 0,006s.
V kvalifikaci se již tradičně nedařilo velkým jménům ze F1 v Mercedesech. Ralf Schumacher stojí 17. a David Coulthard až 20. Na Hockenheimu ale oba předvedli solidní závodní rychlost a získali body, podaří se jim to i na Lausitzringu? Překvapení kvalifikace na Hockenheimu, Dirk Werner, zaznamenal až 21. čas.
zde
Výsledky sobotního volného tréninku: zde
Výsledky pátečního volného tréninku: zde
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.