ZÁVODNÍ VÍKEND; Týden po úvodním závodu sezony nás čeká druhý závodní víkend DTM. Týmy Audi, BMW a Mercedesu se tentokrát potkávají na okruhu Lausitzring, nedaleko Drážďan. Pojďme sledovat průběh závodního víkendu.
Výsledky závodu:
Bruno Spengler dnes pro BWM vyjel první vítězství v DTM po 20 letech, když velkou část závodu musel čelit velkému tlaku ze strany Garyho Paffetta na Mercedesu. Gary předvedl raketový start, když se mu podařilo hned v první zatáčce dostat těsně za Spenglera startujícího z pole position. Rozdíl mezi těmito dvě jezdci byl po většinu závodu stabilní a držel se pod jednou vteřinou. Kanaďanovi na BMW týmu Schnitzer se ale podařilo náskok zvýšit na 1,5s kolem povinných zastávek v boxech.
Ačkoliv mechanici týmu HWA zvládli odbavit Paffetta vždy rychleji a Angličan byl schopen zajet rychlejší i kola před zastávku a po zástávce, tak se před BMW nedostal. Průběžně vedoucí jezdec šampionátu pak strávil 16 kol pověšený za BMW Spenglera, rozdíl se v těchto kolech nikdy nepřehoupl přes 0,6s. Gary však Bruna předjet nedokázal. V posledním kole ztratil poslední možnost na předjetí, když probrzdil nájezd do první zatáčky okruhu. Pak už ztrácel přes 1s, a tak na konečný útok nepřišlo.
Pro Spenglera je to tak 10. vítězství v DTM a pro BMW je to první vítězství od října 1992, kdy Roberto Ravaglia vyhrál oba závody na Hockenehimringu, tehdy jel také ve voze týmu Schnitzer. Za touto dvojicí divákům předvedli krásný souboj opět jezdci na BMW a Mercedesu. Augusto Farfus, který na startu ztratil druhé místo, musel v druhé polovině závodu odolávat tlaku ze strany Jamieho Greena z týmu HWA. Ten předvedl krásný předjížděcí manévr na Edoarda Mortaru, který jezdí s Audi týmu Rosberg, v devátém kole. Jamie navíc na první sadě gum jel o deset kol déle než kdokoliv jiný z čelní skupiny závodníků a dokázal se dotáhnout na zádat Farfusovu BMW M3 týmu RBM.
Druhá zastávka Greena se však protáhla, protože na levém zadním kole byl problém s připevněním matky, a tak na Brazilského rivala na BMW ztratil více jak 3s. Pilot Mercedesu se pak samozřejmě snažil jezdce na BMW dotáhnout, ale v jeho zisku prvního podia v DTM v jeho druhém závodu již nezabránil. Na pátém místě byl Mattias Ekström, který měl dnes poklidný závod. Hned za ním byl Timo Scheider, který startoval až z 12. příčky, který jel stejně jako Green na strategii velmi dlouhého prvního stintu. Po druhé zastávce vyjel dokonce hned vedle Ekströma.
Úradující šampion DTM, Martin Tomczyk, byl sedmý. Osmý byl Edoardo Mortara na Audi, hned za ním byl druhý jezdec týmu Rosberg, Filipe Albuquerque. Po dojezdu do cíle oba dělilo pouhých 0,4s. Desítku uzavíral Ralf Schumacher na Mercedesu.
Výsledky závodu zde
Výsledky kvalifikace:
BMW slaví první pole position od roku 1992! Kvalifikaci vyhrál Bruno Spengler, v první řadě ho doplní Augusto Farfus. Kanaďan už v Q3 prokazoval, že má rychlý vůz - na třetí nejrychlejší čas mu stačila pouhá dvě kola. To znamenalo, že jeho pneumatiky byly méně opotřebované než ty na voze soupeřů, kteří všichni absolvovali 3 měřená kola.
Časem 1:18,777s sesadil jezdec Schitzer z pole position Garyho Paffetta a jak Augusto Farfus tak Mike Rockenfeller na jeho čas nestačili. Augusto Farfus se dokázal bývalému jezdci Mercedesu přiblížit nejvíce ze všech, jezdec týmu RBM ztratil pouze 0,038s. Paffett bude třetí před vozem stáje Phoenix a Mikem Rockenfellerem za volantem.
Mortara sice nezopakoval svůj postup do Q4 z Hockenheimringu, ale bude pátý. Za něj se seřadí stárá známá jména DTM: Jamie Green s Mercedesem, Martin Tomczyk s BMW a Mattias Ekström s Audi. Nejlepší desítku uzavírají dva mladíci Audi: Miguel Molina a Adrien Tambay. Filipe Albuquerqueremu uniklo TOP10 o pouhých 0,006s.
V kvalifikaci se již tradičně nedařilo velkým jménům ze F1 v Mercedesech. Ralf Schumacher stojí 17. a David Coulthard až 20. Na Hockenheimu ale oba předvedli solidní závodní rychlost a získali body, podaří se jim to i na Lausitzringu? Překvapení kvalifikace na Hockenheimu, Dirk Werner, zaznamenal až 21. čas.
zde
Výsledky sobotního volného tréninku: zde
Výsledky pátečního volného tréninku: zde
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.