Lausitzring: BMW má první vítězství!

Spengler, Bruno
Spengler, Bruno, foto: dtm.de
iM2 4. května 2012 22:46
Sdílej:

ZÁVODNÍ VÍKEND; Týden po úvodním závodu sezony nás čeká druhý závodní víkend DTM. Týmy Audi, BMW a Mercedesu se tentokrát potkávají na okruhu Lausitzring, nedaleko Drážďan. Pojďme sledovat průběh závodního víkendu.

Výsledky závodu:

Bruno Spengler dnes pro BWM vyjel první vítězství v DTM po 20 letech, když velkou část závodu musel čelit velkému tlaku ze strany Garyho Paffetta na Mercedesu. Gary předvedl raketový start, když se mu podařilo hned v první zatáčce dostat těsně za Spenglera startujícího z pole position. Rozdíl mezi těmito dvě jezdci byl po většinu závodu stabilní a držel se pod jednou vteřinou. Kanaďanovi na BMW týmu Schnitzer se ale podařilo náskok zvýšit na 1,5s kolem povinných zastávek v boxech.

Ačkoliv mechanici týmu HWA zvládli odbavit Paffetta vždy rychleji a Angličan byl schopen zajet rychlejší i kola před zastávku a po zástávce, tak se před BMW nedostal. Průběžně vedoucí jezdec šampionátu pak strávil 16 kol pověšený za BMW Spenglera, rozdíl se v těchto kolech nikdy nepřehoupl přes 0,6s. Gary však Bruna předjet nedokázal. V posledním kole ztratil poslední možnost na předjetí, když probrzdil nájezd do první zatáčky okruhu. Pak už ztrácel přes 1s, a tak na konečný útok nepřišlo.

Pro Spenglera je to tak 10. vítězství v DTM a pro BMW je to první vítězství od října 1992, kdy Roberto Ravaglia vyhrál oba závody na Hockenehimringu, tehdy jel také ve voze týmu Schnitzer. Za touto dvojicí divákům předvedli krásný souboj opět jezdci na BMW a Mercedesu. Augusto Farfus, který na startu ztratil druhé místo, musel v druhé polovině závodu odolávat tlaku ze strany Jamieho Greena z týmu HWA. Ten předvedl krásný předjížděcí manévr na Edoarda Mortaru, který jezdí s Audi týmu Rosberg, v devátém kole. Jamie navíc na první sadě gum jel o deset kol déle než kdokoliv jiný z čelní skupiny závodníků a dokázal se dotáhnout na zádat Farfusovu BMW M3 týmu RBM.

Druhá zastávka Greena se však protáhla, protože na levém zadním kole byl problém s připevněním matky, a tak na Brazilského rivala na BMW ztratil více jak 3s. Pilot Mercedesu se pak samozřejmě snažil jezdce na BMW dotáhnout, ale v jeho zisku prvního podia v DTM v jeho druhém závodu již nezabránil. Na pátém místě byl Mattias Ekström, který měl dnes poklidný závod. Hned za ním byl Timo Scheider, který startoval až z 12. příčky, který jel stejně jako Green na strategii velmi dlouhého prvního stintu. Po druhé zastávce vyjel dokonce hned vedle Ekströma.

Úradující šampion DTM, Martin Tomczyk, byl sedmý. Osmý byl Edoardo Mortara na Audi, hned za ním byl druhý jezdec týmu Rosberg, Filipe Albuquerque. Po dojezdu do cíle oba dělilo pouhých 0,4s. Desítku uzavíral Ralf Schumacher na Mercedesu.

Výsledky závodu zde

Výsledky kvalifikace:

BMW slaví první pole position od roku 1992! Kvalifikaci vyhrál Bruno Spengler, v první řadě ho doplní Augusto Farfus. Kanaďan už v Q3 prokazoval, že má rychlý vůz - na třetí nejrychlejší čas mu stačila pouhá dvě kola. To znamenalo, že jeho pneumatiky byly méně opotřebované než ty na voze soupeřů, kteří všichni absolvovali 3 měřená kola.

Časem 1:18,777s sesadil jezdec Schitzer z pole position Garyho Paffetta a jak Augusto Farfus tak Mike Rockenfeller na jeho čas nestačili. Augusto Farfus se dokázal bývalému jezdci Mercedesu přiblížit nejvíce ze všech, jezdec týmu RBM ztratil pouze 0,038s. Paffett bude třetí před vozem stáje Phoenix a Mikem Rockenfellerem za volantem.

Mortara sice nezopakoval svůj postup do Q4 z Hockenheimringu, ale bude pátý. Za něj se seřadí stárá známá jména DTM: Jamie Green s Mercedesem, Martin Tomczyk s BMW a Mattias Ekström s Audi. Nejlepší desítku uzavírají dva mladíci Audi: Miguel Molina a Adrien Tambay. Filipe Albuquerqueremu uniklo TOP10 o pouhých 0,006s.

V kvalifikaci se již tradičně nedařilo velkým jménům ze F1 v Mercedesech. Ralf Schumacher stojí 17. a David Coulthard až 20. Na Hockenheimu ale oba předvedli solidní závodní rychlost a získali body, podaří se jim to i na Lausitzringu? Překvapení kvalifikace na Hockenheimu, Dirk Werner, zaznamenal až 21. čas.

zde

Výsledky sobotního volného tréninku: zde

Výsledky pátečního volného tréninku: zde

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.