RED BULL RING – ZÁVOD; Martin Tomczyk s o rok starší technikou vyhrál na nově rekonstruovaném rakouském okruhu nejen sobotní kvalifikaci, ale po bitvě do poslední vteřiny s Ralfem Schumacherem i nedělní závod.
Tomczyk jezdí pro stáj Phoenix s vozem Audi specifikace 2008 a po bezchybném startu se ujal vedení, které v úvodu závodu zvyšoval. Hned v první zatáčce skončily naděje na dobrý výsledek pro letošního nováčka série DTM Mortaru. Po včerejším čtvrtém místě v kvalifikaci ho poslal na konec závodního pole pilot Mercedesu Engel, jenž dostal za incident trest průjezdu boxy.
V úvodu závodu patřilo druhé místo dalšímu jezdci čtyř kruhů Jarvisovi, před kterého se však dostal při zastávce v boxech rychlejší Schumacher s Mercedesem, jenž se následně dostal až za vedoucího Tomczyka a na cílové čáře ztrácel pouhé 4 desetiny vteřiny! Třetí dokončil Jarvis.
Na čtvrtém místě dojel Spengler, jenž vede průběžné pořadí a po startu z hloubi pole předvedl výbornou stíhací jízdu. Za ním do cíle dojel vítěz holandského závodu Rockenfeller, šestý skončil Green a sedmý Scheider, který musel na podstatně horších gumách odrážet útoky rychlejšího Paffetta. Brit sice neuspěl, ale připsal si v Rakousku alespoň jeden bod za poslední bodovanou příčku.
Na body nedosáhl dvojnásobný šampion Ekström, jenž startoval po havárii v kvalifikaci z konce startovního roštu. Po zastávce v boxech ztratil špatně utažené pravé přední kolo a účinkování v závodě vzdal.
Výsledky závodu ZDE Průběžné pořadí ZDE
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?