DTM pojede v Adrii, už letos!

Ekström, Mattias
Ekström, Mattias, foto: Audi Sport Press
iM2 19. července 2010 09:36
Sdílej:

Nakonec i v roce 2010 pojede DTM v Itálii! Původní kalendář pro letošní sezonu byl totiž doplněn o závod v Itálii na okruhu Adria International Raceway, který se jede 31. října. Znamená to, že se na moderním okruhu pojede desátý z jedenácti závodů letošní sezony.

Na Adrii se v historii DTM ale nepojede poprvé. V letech 2003 a 2004 se zde už závod konal. V premiéře se z vítězství radoval Christijan Albers (Mercedes-Benz), v roce 2004 vyhrál budoucí šampión toho roku, Mattias Ekström (Audi). Okruhu v Adrii byl nově otevřen v roce 2002. Jedná se o trať, který má nejvíce zatáček v kalendáři DTM, celková délka je 2,702km. Velkou pozornost zde vyžadují brzdy a také zrychlení vozů. V Adrii je hodně ostrých zatáček Pět jezdců z aktuálního pole trať zná, jedná se o Garyho Paffetta, Mattiase Ekströma, Tima Scheidera, Martina Tomczyka a Markuse Winkelhocka. „Nejdůležitější jsou na této trati vlásenky. Musíte zde najít optimální brzdné body. Po projetí zatáčky musíte co možná nejdříve začít akcelerovat,“ vzpomíná na minulé zkušenosti Martin Tomczyk.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.