Green se jen modlil

Green, Jamie
Green, Jamie, foto: dtm.de
iM2 3. srpna 2009 15:02
Sdílej:

Přinášíme Vám vyjádření Jamieho Greena, který pořád nemůže uvěřit tomu, že dokázal vyhrát s rok starým vozem závod DTM. Green se tak zařadil na úroveň svého krajana, Garyho Paffetta, kterému se podobný husarský kousek povedl před dvěma lety.

Jamie Green dokázal vyhrát na Norisringu až poté, co přesedl do ročního vozu. Na městském okruhu přitom startoval až jako sedmý. Sám Jamie Green dlouho nechtěl svému vítězství uvěřit! „Je neuvěřitelné, že se mi podařilo vyhrát s ročním vozem!“ žasne Jamie. Green během kvalifikace bojoval s nestálými podmínkami. Ovšem už tehdy dokázal, že je opravdu rychlý, původně časomíra ukázala, že dokonce právě on stojí na pole position. Jenže Brit svoje nejrychlejší kolo zajel až při devátém kole, v kvalifikaci má každý jezdec pouze osm kol. Takže se sympatický Brit musel odsunout až na sedmou příčku. Hned od začátku závodu se Green začal posouvat směrem vzhůru, po své druhé zastávce v boxech vyjel těsně vedle Bruno Spenglera. „Vyjel jsem z boxů a jeli jsme s Brunem bok po boku do první zatáčky. Jenže já jsem byl na vnějšku. Timo Scheider vedl, ale s Brunem jsme ho dokázali dojet,“ popisuje Green. Paffett dokázal v roce 2007 také vyhrát s rok starým vozem, tehdy na Oscherslebenu Nervy drásající souboj trval až do konce závodu, nakonec dokázal Jamie Green oba svoje protivníky předjet a získal tak svoje první vítězství na městské trati v DTM. „Když jsem vyjížděl z poslední zatáčky a najížděl na rovinku a do posledního kola, tak jsem se jen modlil, aby už to bylo poslední kolo. Když jsem na mé boxové zídce uviděl, že zbývá do konce jedno kolo, tak jsem uvědomil, že když neudělám žádnou chybu, tak mohu vyhrát...“ Jamie je společně s Paffettem jediným, komu se podařil vyhrát s rok starým vozem „Když jsem proťal cílovou čáru, tak jsem byl nepopsatelně šťastný. Můj závodní inženýr Martin křičel radostí do rádia. Nemohl jsem uvěřit tomu, že jsem vyhrál s rok starým vozem závod,“ zakončuje Jamie Green.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.