Happy Birthday, DTM – Část 2

Pirro, Emanuele
Pirro, Emanuele, foto: Audi Sport Press
iMotorSport.cz 22. března 2009 10:57
Sdílej:

Až se na Hockenheimu rozezvučí motory a začne tak sezona 2009, bude mít DTM co oslavovat. Bude to závod s pořadovým číslem 100 v novodobé historii DTM. V tomto článku naleznete shrnutí zbývajících sezon.

Audi se vrací zpět – 2004 Mercedes-Benz a Opel do DTM vstoupili jako výrobci již v roce 2000. Audi zde doposud působilo jako netovární tým. Od roku 2004 se to však změnilo a Audi již nastoupilo jako plnohodnotný tovární tým. Značka z Ingolstadtu se tak do DTM vrátila se šesti novými speciály A4 DTM, když sérii opustila v roce 1992. Návrat to byl úspěšný: Mattias Ekström vyhrál tři závody a stal se šampiónem. Jeho největším konkurentem od Mercedesu však nebyl Bernd Schneider. Místo něj se však ve velmi dobrém světle ukázali Gary Paffett a Christijan Albers, když Brit byl v konečném zúčtování druhý. První britský držitel titulu – 2005 Gary Paffett vyhrál v roce 2005 na Mercedesu jako první Brit titul. Dřívější mistr Německé Formule 3 o titul bojoval s Mattiasem Ekströmem. Během sezony se to mezi těmito dvěma jezdci v tabulce hodně přelévalo, chvíli měl navrch ten, pak zase ten druhý. Často je dělil rozdíl pouhého bodu. Nakonec však tahal za delší část provazu právě Paffett, když předvedl silný výkon zakončený vítězstvím v deštivém závodu v Istanbulu a získal pódiové umístění na Hockenheimu. S pěti triumfy tak zaslouženě získal titul. Tom Kristensen zažil až doposud jeho nejúspěšnější sezonu, když byl celkově třetí. Rekordman Bernd Schneider – 2006 Bernd držel jeden rekord: Se čtyřmi tituly (1995, 2000, 2001, 2003) byl Bernd Schneider nejlepším v historii DTM, když předstihl Klause Ludwiga. Přesto jel Němec i v sezoně 2006 velmi dobře a již po páté (!) získal titul. Druhý byl mladý Kanaďan Bruno Spengler. Původně byl však největším rivalem Bernda Tom Kristensen, který byl nakonec až třetí. Mattias Ekström a druhý titul – 2007 Delší dobu bylo nejasné, kdo bude v roce 2007 bojovat o titul. V první polovině sezony si totiž připsali triumfy v závodech postupně Mattias Ekström, Gary Paffett, Mika Häkkinen, Bernd Schneider a Bruno Spengler. Nakonec zvítězil Mattias Ekström, když si vítězství zajistil v posledním kole posledního závodu roku. Druhý byl Bruno Spengler a třetí Mattiasův týmový kolega Martin Tomczyk. Dlouhá cesta Tima Scheidera k titulu – 2008 Od roku 2000 je Timo v DTM, jedinou výjimkou byl rok 2005, kdy musel DTM nedobrovolně opustit. V roce 2006 už byl ale zpět s rok starým vozem. V roce 2007 již dostal do rukou tovární stroj a rok 2008 patřil právě jemu. Stala se z něj hvězda DTM. Po druhém závodu na Oscherslebenu se ujal celkového vedení v tabulce jezdců a vydržel tam až do konce roku. O titul svedl souboj se zástupcem nastupující generace Britem Paulem di Restou. Timo Scheider je po svém krajanovi Berndu Schneiderovi teprve druhým Němcem, který dokázal v novodobém DTM získat titul mistra.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?