Happy Birthday, DTM – Část 2

Pirro, Emanuele
Pirro, Emanuele, foto: Audi Sport Press
iMotorSport.cz 22. března 2009 10:57
Sdílej:

Až se na Hockenheimu rozezvučí motory a začne tak sezona 2009, bude mít DTM co oslavovat. Bude to závod s pořadovým číslem 100 v novodobé historii DTM. V tomto článku naleznete shrnutí zbývajících sezon.

Audi se vrací zpět – 2004 Mercedes-Benz a Opel do DTM vstoupili jako výrobci již v roce 2000. Audi zde doposud působilo jako netovární tým. Od roku 2004 se to však změnilo a Audi již nastoupilo jako plnohodnotný tovární tým. Značka z Ingolstadtu se tak do DTM vrátila se šesti novými speciály A4 DTM, když sérii opustila v roce 1992. Návrat to byl úspěšný: Mattias Ekström vyhrál tři závody a stal se šampiónem. Jeho největším konkurentem od Mercedesu však nebyl Bernd Schneider. Místo něj se však ve velmi dobrém světle ukázali Gary Paffett a Christijan Albers, když Brit byl v konečném zúčtování druhý. První britský držitel titulu – 2005 Gary Paffett vyhrál v roce 2005 na Mercedesu jako první Brit titul. Dřívější mistr Německé Formule 3 o titul bojoval s Mattiasem Ekströmem. Během sezony se to mezi těmito dvěma jezdci v tabulce hodně přelévalo, chvíli měl navrch ten, pak zase ten druhý. Často je dělil rozdíl pouhého bodu. Nakonec však tahal za delší část provazu právě Paffett, když předvedl silný výkon zakončený vítězstvím v deštivém závodu v Istanbulu a získal pódiové umístění na Hockenheimu. S pěti triumfy tak zaslouženě získal titul. Tom Kristensen zažil až doposud jeho nejúspěšnější sezonu, když byl celkově třetí. Rekordman Bernd Schneider – 2006 Bernd držel jeden rekord: Se čtyřmi tituly (1995, 2000, 2001, 2003) byl Bernd Schneider nejlepším v historii DTM, když předstihl Klause Ludwiga. Přesto jel Němec i v sezoně 2006 velmi dobře a již po páté (!) získal titul. Druhý byl mladý Kanaďan Bruno Spengler. Původně byl však největším rivalem Bernda Tom Kristensen, který byl nakonec až třetí. Mattias Ekström a druhý titul – 2007 Delší dobu bylo nejasné, kdo bude v roce 2007 bojovat o titul. V první polovině sezony si totiž připsali triumfy v závodech postupně Mattias Ekström, Gary Paffett, Mika Häkkinen, Bernd Schneider a Bruno Spengler. Nakonec zvítězil Mattias Ekström, když si vítězství zajistil v posledním kole posledního závodu roku. Druhý byl Bruno Spengler a třetí Mattiasův týmový kolega Martin Tomczyk. Dlouhá cesta Tima Scheidera k titulu – 2008 Od roku 2000 je Timo v DTM, jedinou výjimkou byl rok 2005, kdy musel DTM nedobrovolně opustit. V roce 2006 už byl ale zpět s rok starým vozem. V roce 2007 již dostal do rukou tovární stroj a rok 2008 patřil právě jemu. Stala se z něj hvězda DTM. Po druhém závodu na Oscherslebenu se ujal celkového vedení v tabulce jezdců a vydržel tam až do konce roku. O titul svedl souboj se zástupcem nastupující generace Britem Paulem di Restou. Timo Scheider je po svém krajanovi Berndu Schneiderovi teprve druhým Němcem, který dokázal v novodobém DTM získat titul mistra.
Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.