Happy Birthday, DTM – Část 2

Pirro, Emanuele
Pirro, Emanuele, foto: Audi Sport Press
iMotorSport.cz 22. března 2009 10:57
Sdílej:

Až se na Hockenheimu rozezvučí motory a začne tak sezona 2009, bude mít DTM co oslavovat. Bude to závod s pořadovým číslem 100 v novodobé historii DTM. V tomto článku naleznete shrnutí zbývajících sezon.

Audi se vrací zpět – 2004 Mercedes-Benz a Opel do DTM vstoupili jako výrobci již v roce 2000. Audi zde doposud působilo jako netovární tým. Od roku 2004 se to však změnilo a Audi již nastoupilo jako plnohodnotný tovární tým. Značka z Ingolstadtu se tak do DTM vrátila se šesti novými speciály A4 DTM, když sérii opustila v roce 1992. Návrat to byl úspěšný: Mattias Ekström vyhrál tři závody a stal se šampiónem. Jeho největším konkurentem od Mercedesu však nebyl Bernd Schneider. Místo něj se však ve velmi dobrém světle ukázali Gary Paffett a Christijan Albers, když Brit byl v konečném zúčtování druhý. První britský držitel titulu – 2005 Gary Paffett vyhrál v roce 2005 na Mercedesu jako první Brit titul. Dřívější mistr Německé Formule 3 o titul bojoval s Mattiasem Ekströmem. Během sezony se to mezi těmito dvěma jezdci v tabulce hodně přelévalo, chvíli měl navrch ten, pak zase ten druhý. Často je dělil rozdíl pouhého bodu. Nakonec však tahal za delší část provazu právě Paffett, když předvedl silný výkon zakončený vítězstvím v deštivém závodu v Istanbulu a získal pódiové umístění na Hockenheimu. S pěti triumfy tak zaslouženě získal titul. Tom Kristensen zažil až doposud jeho nejúspěšnější sezonu, když byl celkově třetí. Rekordman Bernd Schneider – 2006 Bernd držel jeden rekord: Se čtyřmi tituly (1995, 2000, 2001, 2003) byl Bernd Schneider nejlepším v historii DTM, když předstihl Klause Ludwiga. Přesto jel Němec i v sezoně 2006 velmi dobře a již po páté (!) získal titul. Druhý byl mladý Kanaďan Bruno Spengler. Původně byl však největším rivalem Bernda Tom Kristensen, který byl nakonec až třetí. Mattias Ekström a druhý titul – 2007 Delší dobu bylo nejasné, kdo bude v roce 2007 bojovat o titul. V první polovině sezony si totiž připsali triumfy v závodech postupně Mattias Ekström, Gary Paffett, Mika Häkkinen, Bernd Schneider a Bruno Spengler. Nakonec zvítězil Mattias Ekström, když si vítězství zajistil v posledním kole posledního závodu roku. Druhý byl Bruno Spengler a třetí Mattiasův týmový kolega Martin Tomczyk. Dlouhá cesta Tima Scheidera k titulu – 2008 Od roku 2000 je Timo v DTM, jedinou výjimkou byl rok 2005, kdy musel DTM nedobrovolně opustit. V roce 2006 už byl ale zpět s rok starým vozem. V roce 2007 již dostal do rukou tovární stroj a rok 2008 patřil právě jemu. Stala se z něj hvězda DTM. Po druhém závodu na Oscherslebenu se ujal celkového vedení v tabulce jezdců a vydržel tam až do konce roku. O titul svedl souboj se zástupcem nastupující generace Britem Paulem di Restou. Timo Scheider je po svém krajanovi Berndu Schneiderovi teprve druhým Němcem, který dokázal v novodobém DTM získat titul mistra.
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.