Happy Birthday, DTM - Část 1

Schneider, Bernd
Schneider, Bernd, foto: berndschneider.com
iM2 12. března 2009 15:12
Sdílej:

Až se na Hockenheimu rozhučí motory a začne nová sezona, bude mít DTM co oslavovat, od Hockenheimu 2000 to bude již stý závod. Pojďme se tedy společně poohlédnout za minulými deseti lety.

Silný začátek - 2000 DTM v roce svého znovuzrození začalo pozdě, ale mocně: 28. května 2000. Přesně čtyři týdny před kalendářní půlkou roku vyjelo 19 zbrusu nových speciálů od Mercedesu, Opelu a Abt-Audi. Pro fanoušky po celém světě to bylo jak z pohádky: Po dlouhé době opět viděli silné a rychlé cestovní vozy na dráze. Na závodní tratě přišla revoluce. Silné čtyř litrové motory V8 pod kapotami německých značek, pohon na zadní kola, omezené otáčky, žádná elektronika při přenosu síly na kola a podvozek s hodně standardizovanými díly. K tomu museli všichni používat stejné pneumatiky. Tak velká inovace a svěží vánek se v DTM zatím ještě nikdy neobjevil. Vozy navíc oplývaly velkou bezpečností, když byl monokok tvořen z uhlíkových vláken. Na start se opět postavil Klaus Ludwig, jenž původně svoji kariéru ukončil. V 50 letech se opět posadil do Mercedesu a dvěma vítězstvími ukázal, že ještě rozhodně nepatří do starého železa. Bernd Schneider byl také v kokpitu Mercedesu, na startu byl i Manuel Reuter, oba závodili v DTM i ITC do roku 1996. Oba spolu svedli bitvu o titul, kterou nakonec pro sebe rozhodl Schneider. V duelu o vítězství to skončilo mezi značkami Opel a Mercedes 8:8. Opel ze začátku dokázal s Astrami V8 Mercedesu konkurovat Abt se zařazuje mezi vítěze - 2001 Po těžkém prvním roce se v roce 2001 zařadil tým Abt-Audi mezi vítěze, určitě tak potěšil srdce všech svých fanoušků. Audi TT-R bylo nově postaveno a soukromí tým může děkovat změně pravidel, podle které měly všechny vozy stejnou délku. S opravdu hodně vylepšeným modelem vyhrál Laurent Aiello dva závody na Nürburgringu a ujal se vedení v tabulce. Za ním se v seřadili piloti Opelu, kteří byli pokládáni za černé koně sezony. U Mercedesu to vypadalo takto: Hlavní hvězda byl samozřejmě Bernd Schneider, k němu se přidal Uwe Alzen, který přes zimu přestoupil od Opelu právě k Mercedesu jako již dvojnásobný mistr DTM. Bernd Schneider vyhrál titul a až do dneška je jediným jezdcem, který vyhrál DTM v nové éře i v té staré. Nová pravidla však závody poměrně okořenila. Týmy mezi jednotlivými závody již nemohly na vozech nic upravovat, ale jen dotankovat palivo a vyměnit gumy. První dva ročníky ovládl Bernd Schneider s Mercedesem CLK DTM David versus Goliáš - 2002 Sezona 2002 byla pro fanoušky opravdu záživnou: David (Abt Sportsline) proti Goliášovi (Mercedes-Benz), to znamenalo opravdu zajímavou a napínavou sezonu skoro až do konce. Laurent Aiello začal perfektně, když s Abt-Audi TT-R vyhrál z prvních pěti závodů čtyři. Mercedes-Benz poprvé představil nové CLK. Na rakouském A1-Ringu si to uchazeči o titul rozdali v hodně zajímavém souboji na cílové rovince. Na Zandvoortu to bylo ještě tvrdší: Aiello ztratil první startovní pozici, nakonec Francouz dojel na šestém místě a s předstihem si tak zajistil titul. Na dlouhou dobu jediný přemožitel Mercedesu: Laurent Aiello Nezvyklá konstatace - 2003 K dalšímu duelu mezi Abt-Audi a Mercedesem-Benz nedošlo. Místo toho přišla jiná zajímavá situace: Uwe Alzen na poslední chvíli odřekl svůj start, a tak Mercedes-Benz do volného kokpitu posadil Christijana Alberse. Mladý Nizozemec však překvapil a bojoval i s Berndem Schneiderem. Schneider vyhrál dva závody, Albers čtyři. Na Bernda Christijan však v konečném součtu ztratil jen 4 body, když ještě na posledním závodu sezony musel díky problémům s pneumatikou vzdát. Nejlepším pilotem Audi byl Mattias Ekström, když obsadil čtvrté místo. Návrat krále na trůn Pokračování dalších sezon již brzy!
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?