Staré vozy budou topit pod kotlem

Paffett, Gary
Paffett, Gary, foto: dtm.de
iM2 16. února 2009 21:46
Sdílej:

Šéf Mercedesu Norbert Haug by si letos přál více úspěchů starých vozů. Docela by se mu zamlouvala forma, kterou tyto vozy měly v roce 2007, kdy Gary Paffett dokonce s jedním z nich zvítězil.

V roce 2008 si diváci pokládali před každým závodem stejnou otázku: Vyhraje nová Audi nebo nový Mercedes? Odstup mezi vozy různých specifikací byl opravdu velký. To by se mělo podle mínění šéfa Mercedesu Hauga v novém roce změnit. Kdyby totiž byla jiná situace, mohly by staré vozy překvapit a zatopit pod kotlem. „Vloni byly rok staré vozy, zvláště ty naše, podivně pomalé. Předloni se staré vozy probíjely do popředí, vloni ne. Nemyslím si, že by naši jezdci v těchto strojích byli pomalí,“ diví se Haug. Statistika mu dává zapravdu. Staré vozy měly navrch v kvalifikaci pouze za nevyzpytatelných podmínek. Mike Rockenfeller a Gary Paffett na promočeném Nürburgringu získali pro své značky nejlepší umístění za celý rok. Jarvis vloni patřil mezi nejsilnější jezdce Audi s rok starým vozem... „Vloni jsme nedokázali získat rozumné vysvětlení toho, proč byly rok staré vozy tak pomalé. Předloni získal Paul di Resta v prvním závodu sezony s rok starým autem 3. místo. To v roce 2008 žádný jezdec se starým autem nezvládl. Nanejvýš jsme mohli se starým autem pomýšlet na TOP8, ale to jen za předpokladu, že nějaký jezdec s aktuálním vozem vypadl,“ pokračuje Haug. ... jeho protějškem u Mercedesu byl Paffett. „Všecko toto bude v letošním roce lepší. Mercedes si na tom dal záležet. I za normálního stavu bude moci pomýšlet na slušný výsledek více jezdců. Dokážu si představit, že nějaký z mladíků překvapí, speciálně při dešti. Je zde hodně potencionálních vítězů,“ zakončil Haug.
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.