Staré vozy budou topit pod kotlem

Paffett, Gary
Paffett, Gary, foto: dtm.de
iM2 16. února 2009 21:46
Sdílej:

Šéf Mercedesu Norbert Haug by si letos přál více úspěchů starých vozů. Docela by se mu zamlouvala forma, kterou tyto vozy měly v roce 2007, kdy Gary Paffett dokonce s jedním z nich zvítězil.

V roce 2008 si diváci pokládali před každým závodem stejnou otázku: Vyhraje nová Audi nebo nový Mercedes? Odstup mezi vozy různých specifikací byl opravdu velký. To by se mělo podle mínění šéfa Mercedesu Hauga v novém roce změnit. Kdyby totiž byla jiná situace, mohly by staré vozy překvapit a zatopit pod kotlem. „Vloni byly rok staré vozy, zvláště ty naše, podivně pomalé. Předloni se staré vozy probíjely do popředí, vloni ne. Nemyslím si, že by naši jezdci v těchto strojích byli pomalí,“ diví se Haug. Statistika mu dává zapravdu. Staré vozy měly navrch v kvalifikaci pouze za nevyzpytatelných podmínek. Mike Rockenfeller a Gary Paffett na promočeném Nürburgringu získali pro své značky nejlepší umístění za celý rok. Jarvis vloni patřil mezi nejsilnější jezdce Audi s rok starým vozem... „Vloni jsme nedokázali získat rozumné vysvětlení toho, proč byly rok staré vozy tak pomalé. Předloni získal Paul di Resta v prvním závodu sezony s rok starým autem 3. místo. To v roce 2008 žádný jezdec se starým autem nezvládl. Nanejvýš jsme mohli se starým autem pomýšlet na TOP8, ale to jen za předpokladu, že nějaký jezdec s aktuálním vozem vypadl,“ pokračuje Haug. ... jeho protějškem u Mercedesu byl Paffett. „Všecko toto bude v letošním roce lepší. Mercedes si na tom dal záležet. I za normálního stavu bude moci pomýšlet na slušný výsledek více jezdců. Dokážu si představit, že nějaký z mladíků překvapí, speciálně při dešti. Je zde hodně potencionálních vítězů,“ zakončil Haug.
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?