Staré vozy budou topit pod kotlem

Paffett, Gary
Paffett, Gary, foto: dtm.de
iM2 16. února 2009 21:46
Sdílej:

Šéf Mercedesu Norbert Haug by si letos přál více úspěchů starých vozů. Docela by se mu zamlouvala forma, kterou tyto vozy měly v roce 2007, kdy Gary Paffett dokonce s jedním z nich zvítězil.

V roce 2008 si diváci pokládali před každým závodem stejnou otázku: Vyhraje nová Audi nebo nový Mercedes? Odstup mezi vozy různých specifikací byl opravdu velký. To by se mělo podle mínění šéfa Mercedesu Hauga v novém roce změnit. Kdyby totiž byla jiná situace, mohly by staré vozy překvapit a zatopit pod kotlem. „Vloni byly rok staré vozy, zvláště ty naše, podivně pomalé. Předloni se staré vozy probíjely do popředí, vloni ne. Nemyslím si, že by naši jezdci v těchto strojích byli pomalí,“ diví se Haug. Statistika mu dává zapravdu. Staré vozy měly navrch v kvalifikaci pouze za nevyzpytatelných podmínek. Mike Rockenfeller a Gary Paffett na promočeném Nürburgringu získali pro své značky nejlepší umístění za celý rok. Jarvis vloni patřil mezi nejsilnější jezdce Audi s rok starým vozem... „Vloni jsme nedokázali získat rozumné vysvětlení toho, proč byly rok staré vozy tak pomalé. Předloni získal Paul di Resta v prvním závodu sezony s rok starým autem 3. místo. To v roce 2008 žádný jezdec se starým autem nezvládl. Nanejvýš jsme mohli se starým autem pomýšlet na TOP8, ale to jen za předpokladu, že nějaký jezdec s aktuálním vozem vypadl,“ pokračuje Haug. ... jeho protějškem u Mercedesu byl Paffett. „Všecko toto bude v letošním roce lepší. Mercedes si na tom dal záležet. I za normálního stavu bude moci pomýšlet na slušný výsledek více jezdců. Dokážu si představit, že nějaký z mladíků překvapí, speciálně při dešti. Je zde hodně potencionálních vítězů,“ zakončil Haug.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.